Hallo Gerald.
eerst even een verhaaltje voor jou.
Zand in de lagers heb ik geen problemen mee, want het zand word naar buiten geslingerd.
Een keer op voltoeren de inlaat helemaal vol met grond gehad ,maar de lagers absoluut niets mee aan de hand.
Ik haal de turbine open en spoel alles uit.
Het zand verzameld de motor achterin het huis, alleen moet je een filter monteren in de uitgaande luchtleiding die naar je freepower gaat, dat is alles.
Compressor slijt bijna niet (kkk)
Hallo Rene .
.
Ik zal wel eens een foto sturen van het wieltje.
Bedankt in iedergeval voor je reactie Rene.
Wat ik ook weet is dat de brandstof pomp van deze motor ,een vertragingsbakje heeft ,want hij draait stationair op 15 tot 20 ml kerosine per minuut, en volgas 65 ml per minuut.
Ook de verbrandings kamer weet ik al een beetje ,maar niet het gaten patroon ,de kamer is 45mm buiten ,en rond de 20mm binnen diameter.
Dan het volgende ,die foto die jaap mailde , dat is volgens mij de eerste 44 motor van wren.
zo,n soort motor staat namelijk op de paul's microjet pagina.
Kijk maar eens goed ,dan kan je zien dat er ook zo,n ring rondom de motor zit bij de diffussor.
De diffussor zit namelijk aan de verbrandings kamer vast.
Dit hadden ze toen (heb ik van Mike gehoord) gedaan om de motor snel van voren uit elkaar te halen ,om veranderingen toe te passen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker dat het die motor is ,maar hij lijkt er heel veel op.
De brandstof word net achter de diffussor naar binnen geleid ,net als de eerte kj motoren .
Groetjes,
En bedankt voor alle reacties,
Martin.
eerst even een verhaaltje voor jou.
Zand in de lagers heb ik geen problemen mee, want het zand word naar buiten geslingerd.
Een keer op voltoeren de inlaat helemaal vol met grond gehad ,maar de lagers absoluut niets mee aan de hand.
Ik haal de turbine open en spoel alles uit.
Het zand verzameld de motor achterin het huis, alleen moet je een filter monteren in de uitgaande luchtleiding die naar je freepower gaat, dat is alles.
Compressor slijt bijna niet (kkk)
Hallo Rene .
.
Ik zal wel eens een foto sturen van het wieltje.
Bedankt in iedergeval voor je reactie Rene.
Wat ik ook weet is dat de brandstof pomp van deze motor ,een vertragingsbakje heeft ,want hij draait stationair op 15 tot 20 ml kerosine per minuut, en volgas 65 ml per minuut.
Ook de verbrandings kamer weet ik al een beetje ,maar niet het gaten patroon ,de kamer is 45mm buiten ,en rond de 20mm binnen diameter.
Dan het volgende ,die foto die jaap mailde , dat is volgens mij de eerste 44 motor van wren.
zo,n soort motor staat namelijk op de paul's microjet pagina.
Kijk maar eens goed ,dan kan je zien dat er ook zo,n ring rondom de motor zit bij de diffussor.
De diffussor zit namelijk aan de verbrandings kamer vast.
Dit hadden ze toen (heb ik van Mike gehoord) gedaan om de motor snel van voren uit elkaar te halen ,om veranderingen toe te passen.
Ik weet het natuurlijk niet zeker dat het die motor is ,maar hij lijkt er heel veel op.
De brandstof word net achter de diffussor naar binnen geleid ,net als de eerte kj motoren .
Groetjes,
En bedankt voor alle reacties,
Martin.
Laatst bewerkt: