hallo, ben nieuw op het forum en wil beginnen met modelbouw.

• Topicstarter Topicstarter jvdw
  • Startdatum Startdatum
als ie t bij de verkoper heeft gedaan dan is de auto als het goed is voor je afgesteld met basisafstellingen in de winkel. heb je de gloeistarter goed opgeladen voor je m op de gloeiplug in de motor zette? verder kan het nog een kapotte gloeiplug zijn ( die er zo uit de doos in zitten zijn niet zo heel erg sterk en gaan niet zo heel lang mee) en het kan zijn dat je m verzopen hebt. draai de gloeiplug eens uit de koelkop en trek dan aan de trekstarter met de auto ondersteboven, zo haal je de benzine die teveel in je motor zit eruit. vervolgens houd je de gloeiplug met een tangetje tegen de gloeistarter om te kijken of ie gaat gloeien. doet ie dat dan weer terug in de motor schroeven en weer gewoon proberen te starten.

ik hoop dat t lukt jasper, succes ;)

als hij gloeit moet hij wel mooi fel rood zijn, als hij heel zwak gloeit kan het zijn dat of je gloeiplug driver niet vol is of je gloeiplug is niet goed mee.

Gr: amateur

Ahum, Fel rood.. tja..
Dan heb je een lege gloeiplugdriver, hij moet oranje of geel oplichten..

wat trouwens ook leuk is, een gloeidraad die doormidden ligt, dan wil die wel starten, maar als ie dan een tikje krijgt, gaat ie uit.. en ik maar kijken of iets mijn vliegwiel of koppeling blokeerde..

Ahum, Fel rood.. tja..
Dan heb je een lege gloeiplugdriver, hij moet oranje of geel oplichten..

Ahum, ik weet niet of jij gloeiplugjes of gloeilampjes gebruikt, maar gloeipluggen lichten in geen enkel geval geel op hoor... De normale kleur is ergens tussen oranje en rood in. Je moet je zorgen maken als hij maar heel zwak of helemaal niet oplicht.

ja kan wel, maar ik denk dat de persoon die deze info wilt gebruiken geen 2volt lood accu gebruikt ;)

gr: amateur

Je kan ook een nemen van Cen , deze motors zijn erg makkelijk aftestellen , heb er verhalen overgehoord , ook al staat 't motortje een jaar stil , paar keer trekken en hij loopt .

Cen is dus makkelijk in onderhoud , maar zijn wel wat minder snel ,

Laatste bericht: 4 december 2008, 23:01

Nu nog een reactie lijkt mij niet nodig.....

Back