hacchette U96 scale 1:48

20180512_202341-jpg.281929

deze wordt dus verder afgebouwd met plastic en hout en messing delen

vandaag de show standard die je normal pas bij deel 148 krijg in elkaar gelijmd en die ik nu al als bouw standard gebruik hij staat er prima en stevig op.

dus heel handig tydens de bouw

vandaag bezig geweest met de deel 46 /49 , de plastic bovenrand die in het midden zit en aan de boven bouw vast zit

deel 40/49 kompleet klaar , deel 50 /59 gaat verder met de opbouw , en de eerste 4 messing plaatjes worden geplaatst .

in deel 56/59 wordt de voorkant en de achterkant van de onderzeer gebouwd en gemonteerd

Laatst bewerkt:
20180603_170213_HDR.jpg

onderaanzicht opbouw, in het plastic in ieder gleufje komt een houtje van 10 x 8 mm x 1.5 mm dik , volgens deel 50 , alleen bij mijn boot is er maar ruimte voor 10 x 5 mm.

dus moet ik uitzoeken hoe verder. met welke maat

ik heb de oplossing ,ik gebruik het romp hout wat ik niet gebruikt heb.

dat is 1,5 mm dik en 5 mm breed dan kan ik zelf de lengte afzagen die nodig is .

en de hoogte is dan nu overall het zelfde de 5 mm ruimte die ik over het algemeen over heb tussen het bovendeel en de onderzeer .

beter dan Hachette idee 8 mm afzagen en dan 3 mm afvijlen

Laatst bewerkt:
dus morgen 86 houtjes op de lengte van ongeveer 10mm afzagen , en op de onderkant van de bovenbouw monteren in de gleuven.

dat gaat dus prima , de romphout van de bismark wat ik over heb is 6 mm x 1,5 mm.

dus ik gebruik in de gleufjes aan de binnenkant 6mm breed en in het midden 5 mm breed , en je heb zonder moeilijk te doen prima resultaat.

20180603_170213_hdr-jpg.283909

alle 86 latjes zitten er in 5 en 6 m en 6,3 mm. en 1,5 mm dik

was gewoon standard romp hout van de onderzeer en de bismark.

alles is strak in de vorm van de plasic romp deel geschuurd , en deel 50 is hiermee klaar.

deel 51 is de montage van de messing front en achterzij deel

Back