Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kijk zo had ik het nog niet bekeken RijkKom op zeg een zeilschip moet toch een beetje wind kunnen hebben
Dank voor het compliment *Hans*Dat lijkt ergens op, Koos!
Dank jewel HansDat wordt een aardig gezicht zo Koos!
Strak geworden Koos, ziet er fantastisch uit![]()
Dit is hoge school werk.Wat een mooie spiegel. Kan je trots op zijn.
![]()
Nou nou Heren, bedankt voor jullie complimenten, ik ga er haast van blozen zegEen asemrowende spiegel Koos! De kleuren het werklik mooi uitgekomt!![]()
Mag je van mij best doen hoorik ga er haast van blozen
Heinrich, dank voor je compliment,Prachtig Koos. Interessant dat op zo n rijklik versierde spiegel en verwante delen, de sierlatten zwart geschilderd word en niet geel nie.
Dat komt omdat dit eigenlijk geen sierlatten zijn in de echte betekenis. Toen HMS Victory in 1765 gebouwd/opgeleverd werd was dit de bovenkant van de spanten met een potdelsel. Na de refit werden de verschansingen opgetrokken, maar de scheepsbouwer kon het niet over zijn hart krijgen de toppen van de spanten niet af te werken met een potdeksel, waardoor deze lijn met een uitstekend profiel, dat wij vandaag als een sierlijst ervaren, werd geaccentueerd.wat deze laatste sierlatten betreft heb je helemaal gelijk, ook ik heb verschillende afbeeldingen bekeken van het origineel, maar daar zijn ze ook zwart