H.M.S. Victory Caldercraft

....
Zit nog wel met mijn 2e foutieve spant in mijn maag. Deze vul ik per plank steeds wat op.

Ja lastig hé weet je eenmaal dat er ergens iets niet klopt dan blijf je daar mee bezig

Je kunt met een dun latje in lengterichting over de spanten controleren of je de maat nu klopt en anders zo nodig nog wat extra aanvullen of afschuren. Het laatste corrigerende schuren (of opvullen met een mengsel van houtlijm en houtschuursel) komt dan zodra de beplanking erop zit

Andy

Na drie weken bouwen is de romp eindelijk dicht. Gisteren de laatste latten er in gelijmd en vandaag de romp opgeschuurd. Klein beetje houtvuller gebruikt, maar m.i. zit ie er strak in.

full

full

full

Aan het eind klont houtvuller flink verdund met water en even met een spons over de latten gegaan. Daarna korreltje 400 en hatseflats....op naar de volgende pagina.

Laatst bewerkt door een moderator:
:thumbsup: Strakke romp hoor;)

Nog even een aanvullingkje;
ik schur eerst met korrel 180 voor de oneffenheden
daarna 400 om het glad te kijgen.
Op de buitenste beplanking doe ik het zelfde, maar eindig met (niet schrikken) korrel 1000!!!
Dan wordt de romp zó glad dat je met het schilderen de kwast bijna met 2 handen vast moet houden, anders glij je uit.:rolleyes:

Germt

Laatste dagen bezig geweest om de basis van de achtergalerei te plaatsen. Aankomende week de hoekspiegels(zeg ik het goed?) verder afbouwen, dan kan ik over naar het beplanken van het eerste dek.

full

Afgelopen dagen de zijspiegels afgewerkt. Ga me voorbereiden op de 1e keer beplanken Vanmiddag van Germt een schema gekregen hoe ik het moet aanpakken. Ik snap het 4 planksysteem, maar moet wel even alles goed narekenen. Wil namelijk niet voor paal staan als ik de boot mee neem naar Barneveld :rolleyes:

full

Je bouwt inderdaad snel en heel erg strak - ik vind het er erg mooi uitzien hoe de achterspiegel aangesloten is op de verdere romp.

Plaatje om te zien - ben benieuwd naar de verdere voortgang.
Groeten,

Harald

Dank voor alle reacties. Afgelopen week bezig geweest met het beplanken van het eerste dek.

full

Gisteren geschuurd en gelakt. Vanmorgen nog een keer nabehandeld met een korrel 1000 en staalwol.

full

Een dansvloer is er niet bij :banana:

Aankomende weken ga ik de 2e laag op de romp beplanken. Ben daar nog wel even mee bezig

Ah, mooi hoor, kunnen we in oktober de polonaise op lopen:cool:

Germt

Back