Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Jullie hebben duidelijk veel gefietst.bedoel je zoiets:
Het is inderdaad mooi herfstweer om te bouwen, Koos. Mooie kleine stapjes die opvallen.We zijn (voorlopig) weer onder de mensen, dus gewoon thuis en tja wat doe je dan met dit weer....... Inderdaad het verslag weer eens afgestoft en verder gegaan met de SotS
Als eerste werden de reeds blauw en goudkleurig geschilderde ornamenten op reling van de kuil gelijmd:
Bekijk bijlage 548355
Bekijk bijlage 548354
En dan verder met de eerste schilden aan bakboord, zes uit het frame verwijderd en aan de bovenzijde gelijk gevijld:
Bekijk bijlage 548353
Hier werden de decal plaatjes op geplakt:
Bekijk bijlage 548350
En zo compleet aan boord gebracht:
Bekijk bijlage 548352
Inmiddels ook de drie onderdelen voor de versiering op het roer bij elkaar gezocht en in elkaar gelijmd:
Bekijk bijlage 548351
Inderdaad de leeuwenkop, klaar voor het schilderwek...........
Verder met de trappen voor het kampanjedek, de trapbomen gebeitst en na droging de traptreden erin gelijmd:
Bekijk bijlage 548349
Nadat de lijm droog was werden ze aan boord gebracht:
Bekijk bijlage 548348
En tot slot nog de vier poortdeksels voor op de spiegel prefab gemaakt, dit in afwijking van de handleiding.
Deze deksels bestaan ieder uit drie sapelli latjes van 4mm breed en 12mm lang die met houtlijm tegen elkaar gelijmd werden en na droging met licht eiken beits behandeld werden en afgewerkt met de gezwarte scharnieren:
Bekijk bijlage 548347
Deze liggen nu te drogen zodat ze de volgende keer op de spiegel gelijmd kunnen worden.
Allen nog een fijne avond, en tot de volgende keer maar weer,
Groetjes Koos
Dank je JaapMooie update.Vriendelijke groet, Jaap
Dat dacht ik ook PeterEn een beetje afwijken van de handleiding maakt het alleen maar uniek.
Gr. Peter
Daar durf ik geen garantie op te geven MeesWe voorzien weer een dagelijkse update
Dank je PeterMooi Koos is ook weer op de werf, en met een mooie update![]()
Wederom bedankt voor de complimenten JaapWeer een prachtig stukje modelbouw.![]()
Vriendelijke groet, Jaap
Dank je Peter, ik vind het ook fijn dat ik toch af en toe weer wat kan prullen aan het scheepjeFijn dat je weer terug bent Koos. Je gaat alvast weer lekker zo!
Dank je Peter, ik vind het ook fijn dat ik toch af en toe weer wat kan prullen aan het scheepje![]()
Dank weer voor de reactie Jaap, je was er weer zoals gewoonlijk heel snel bij.........Ziet er weer heel netjes uit.Vriendelijke groet, Jaap
Dank je Peter, het gaat stilletjes vooruit zo........Een indrukwekkend geheel is dit schip. Mooie vorderingen Koos.
Dat klopt Piet maar het vordert gestaag, en zoals je uit eigen ervaring weet is het wel makkelijk als je de gehele set al hebt liggen, kun je tenminste ver vooruit kijkenGaat lekker Koos, ik weet dat het een hele klus is de Sovereign met al die 'kleine' decoraties![]()