Grondverzet achtertuin

Hallo..

Ik zou graag meningen en tips ontvangen wat betreft een plek in de achtertuin (5-6m3) waar gebanjert kan worden met me bouwmachines..

Snap dat het makkelijk is een paar kuub grond of zand. Maar wil er toch wat dieper in opgaan kwa welk spul er gebruikt wordt puin/zand.

En opslag kwa evt. Vakken enz.

Grt sjaak

Grtz Sjaak

zanderige spul vooral.

leem en vette klei is geen aanrader.

puin kan maar kleinste wat je kan krijgen is 0/20 puin en dat is nog grof zat.

Wat ook wel handig is om over na te denken is hoe je het afdekt ter bescherming tegen honden en katten. Hoe mooier en hoe fijner het zand/grond. Des te luxer zullen zij hun toilet ervaren. Wij hebben zelf twee katten dus ik heb (tot nu toe) moeten afzien van zand/aarde. Ik heb een hoek waar kiezel stenen liggen. Die zijn ook prima te graven (niet geschikt voor kleine dingen) maar het blijft iig schoon zonder dat ik het af hoef te dekken.

Uiteindelijk zou ik graag zand of tuinaarde in die hoek krijgen maar dan moet ik dus wel een soort van overkappen/afsluiting maken. Iig iets over rekening mee te houden.

Mooi de reacties...

Heb gekozen voor een L vormige bak van betonnen opsluitbanden en die vullen met zand of iets... En die af te sluiten met betonplex platen waardoor ik als hij dicht is ook een laad en los gedeelte heb..

En als ik klaar ben het zo weer in de bak kan scheppen.

Grtz Sjaak

Het is een u vormige bak geworden van lossen schutting delen in elkaar gezet met een klep erop.

Na de bak gevuld te hebben met zakken van wit speel zand bleek het bij het morsen en laden naar mij idee meer schade en irritatie op te leveren.
Vervolgens gekozen voor split van 0-5mm
En dat gaat goed tot zover.
Het is wat aan de zware kant een shovel bak 2,5kilo.

Nu het probleem van het vlakken want zodra je begint met schuiven stuitert de bak over de steentjes en kan je het met de shovel niet schoon opleveren.

Zal kijken voor een vlakke voet te maken van bv tegels. Of een rubberen mat.

Ideeën en tips welkom

Back