EN ALS ZELFS IK ALS SIMPELE ZIEL DAT SNAP IS MIJ NIET DUIDELIJK DAT ER ZOVEEL MISVERSTAND OVER DIT ONDERWERP IS.!
Dan ben jij een andere simpele ziel dan ikke want ik als "ongeletterde" snap nog steeds het probleem niet. Ik zie wat ik zie en daar reageer ik op met sturen. Ongeacht waar de wind vandaan komt mijn toestel gaat daarheen waar ik dat wil en niet waar de wind dat naartoe zou willen duwen.
Er wordt hier gegooid met termen en uitdrukkingen uit de grote luchtvaart en vele van die mannen die dat doen zijn allemaal (en nu ga ik dat een beetje onnetjes zeggen) "buschauffeur" in die grote buizen met vleugels.
Dit is eigenlijk een zelfde discussie als men ziet bij alles wat door een beroepsgroep wordt gedaan en dan kleinerend soms naar de hobbyist doet. Kijk maar eens naar de gesprekken van beroepschauffeurs en de hobbychauffeur die alleen maar in het weekend op de weg verschijnd met zijn heilige koe.
Let wel, ik wil niemand beledigen of wat dan ook, maar soms is het belangrijk om een duidelijk verschil te maken tussen beroep en hobby. Voor ons als modelvliegers maakt het vaak niet uit wat de wind doet met het model. Voor de grote jongens echter wel, het zou wel erg slordig zijn als je naar Madrid vertrekt en ergens in Rome aankomt..........
Als modelvlieger blijf je in een bepaalde vliegsector en aan de hand van dat stuur je en land je het model weer op de dezelfde plek op de grond als waar je gestart bent (give or take e few meters). (onze modelstart en landings banen zijn in verhouding soms wel heel erg breed en lang)