Beste Forumleden,
Ik ben Danny en wil heel graag gaan vliegen met een multicopter.
Ben al een redelijke tijd aan het lezen maar toch blijf ik met een aantal vragen zitten. Graag zou ik in de toekomst willen vliegen met een TBS Discovery FPV.
Ik denk dat het voor mij verstandig is om met een DJI 450 (of cloon) te beginnen
Maar laat ik bij het begin beginnen.
De Zender.
Hoeveel kanaals zender heb je nou echt nodig?
Voor een TBS Discovery heb je minimaal een 5 kanaal zender nodig.
Dus met een Graupner of Futaba 6CH moet dat toch voldoende zijn? of niet?
Ik lees geregeld dat er word aangeraden om een 7Ch of hoger te nemen omdat je anders krap kan komen te zitten met je kanalen.
Maar waarvoor gebruik je die extra kanalen dan? Wat kun en ga je hiermee aansturen?
Verder zit ik wel een beetje dus met 2 dingen.
Als je een Graupner of Futaba zender neemt met 8Ch zit je al richting de 300 euries
Als je een Turnigy 9x (flashen, backlight) neemt is vele malen goedkopen alleen moet je er weer lang op wachten omdat deze uit China komt.
Spektrum DX6i Only Mode 2
Digitech Electronics
T-8J - R2008SB 2,4 GHz FHSS/S-FHSS | Futaba-4108
Spektrum DX7s DSMX Sender (Mode 1-4) AKTION - ALFREDO RC Dealer t-rex & rc helicopter. Alfredorc.nl is een webshop voor iedereen die geïnteresseerd is in radiografisch bestuurbare helikopters van align, spectrum, futaba
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
Lastig!!!!!!
Flight controller.
Hierover ben ik wel redelijk uit.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik maar moet gaan investeren in een DJI NAZA+GPS.
En moet je als je een Naza besteld de V-sen er los bij bestellen of zit deze erbij, en zou je dit doen bij Vnix of digitech of uit het buitenland?
Lipo:
Wat voor lipo's zijn verstandig om te nemen ook met het oog op de toekomst?
Frame.
Voordat ik wil gaan beginnen in het FPV gebeuren met een Discovery wil ik eerst gaan vliegen met een DJI 450 of Cloon.
Net als met de zender zit je met het kopen van zn model met: Kopen bij Vnix of Digitech, 170 euries neertellen en klaar, orgineel DJI frame compleet.
Of je besteld alles los, goed uitzoeken, en laten versturen uit China (steeds meer in Nederlands Warehouse) wel een cloon maar wel vele malen goedkoper.
Verzenden vanuit China.
Wat zijn eigelijk gemiddeld genomen dat verzendtijden van spullen die je in China besteld?
Het is echt niet de bedoeling dat jullie keuzes voor mij moeten en zullen gaan maken, ben alleen op zoek naar advies(twijfelaar
), ik vind het namelijk wel een hele leuke hobby(ervaring:rc auto, klein beetje rc heli) en vind het leuk om zelf te bouwen maar vind ook dat ik een weloverwogen beslissing moet maken omdat het toch een hoop geld is.
Besteld 1:
DJI NAZA+GPS
Besteld 2:
DJI Flamewheel 550 HEXA
Prop Balancer
Ik ben Danny en wil heel graag gaan vliegen met een multicopter.
Ben al een redelijke tijd aan het lezen maar toch blijf ik met een aantal vragen zitten. Graag zou ik in de toekomst willen vliegen met een TBS Discovery FPV.
Ik denk dat het voor mij verstandig is om met een DJI 450 (of cloon) te beginnen
Maar laat ik bij het begin beginnen.
De Zender.
Hoeveel kanaals zender heb je nou echt nodig?
Voor een TBS Discovery heb je minimaal een 5 kanaal zender nodig.
Dus met een Graupner of Futaba 6CH moet dat toch voldoende zijn? of niet?
Ik lees geregeld dat er word aangeraden om een 7Ch of hoger te nemen omdat je anders krap kan komen te zitten met je kanalen.
Maar waarvoor gebruik je die extra kanalen dan? Wat kun en ga je hiermee aansturen?
Verder zit ik wel een beetje dus met 2 dingen.
Als je een Graupner of Futaba zender neemt met 8Ch zit je al richting de 300 euries
Als je een Turnigy 9x (flashen, backlight) neemt is vele malen goedkopen alleen moet je er weer lang op wachten omdat deze uit China komt.
Spektrum DX6i Only Mode 2
Digitech Electronics
T-8J - R2008SB 2,4 GHz FHSS/S-FHSS | Futaba-4108
Spektrum DX7s DSMX Sender (Mode 1-4) AKTION - ALFREDO RC Dealer t-rex & rc helicopter. Alfredorc.nl is een webshop voor iedereen die geïnteresseerd is in radiografisch bestuurbare helikopters van align, spectrum, futaba
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
Lastig!!!!!!
Flight controller.
Hierover ben ik wel redelijk uit.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik maar moet gaan investeren in een DJI NAZA+GPS.
En moet je als je een Naza besteld de V-sen er los bij bestellen of zit deze erbij, en zou je dit doen bij Vnix of digitech of uit het buitenland?
Lipo:
Wat voor lipo's zijn verstandig om te nemen ook met het oog op de toekomst?
Frame.
Voordat ik wil gaan beginnen in het FPV gebeuren met een Discovery wil ik eerst gaan vliegen met een DJI 450 of Cloon.
Net als met de zender zit je met het kopen van zn model met: Kopen bij Vnix of Digitech, 170 euries neertellen en klaar, orgineel DJI frame compleet.
Of je besteld alles los, goed uitzoeken, en laten versturen uit China (steeds meer in Nederlands Warehouse) wel een cloon maar wel vele malen goedkoper.
Verzenden vanuit China.
Wat zijn eigelijk gemiddeld genomen dat verzendtijden van spullen die je in China besteld?
Het is echt niet de bedoeling dat jullie keuzes voor mij moeten en zullen gaan maken, ben alleen op zoek naar advies(twijfelaar

Besteld 1:
DJI NAZA+GPS
Besteld 2:
DJI Flamewheel 550 HEXA
Prop Balancer
Laatst bewerkt: