Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Weet iemand waar je dopjes of ander kapje kan kopen voor minder schakelaars op mijn MZ 24 pro zender? De zender vindt ik prima maar het aantal schakelaars en knopjes is voor mij overbodig en verwarrend nu ik 1 of 2 schakelaars gebruik kan de rest eigenlijk gewoon weg.
Het lijkt alsof het kapje bovenop eraf kan zodat er een andere op kan zonder teveel nummers zoals de MZ18 oid.

De zender op zich is prima vanwege de opties qua modellen is deze wel het beste.

Weet iemand hoe je op een MZ-24 PRO de gastrim omdraait? ( In het duits "Leerlauftrimmung")
In mijn geval in knuppel naar voren gas dicht. In de handleiding staat wel dat je de gascurve moet omdraaien in de "Throttle curve" maar dan werkt de gastrim verkeerd om. Trim naar voren blijft dan gas ietsje verder open.

Ik heb al jaren exact hetzelfde probleem met mijn MZ 18. Ik heb er helaas nooit een oplossing voor gevonden en heb er mee leren leven.
Maar mocht ondertussen iemand de oplossing weten dan hoor ik het graag.

Jan

Hoi Jan,

Heeft U al ooit contact gehad met de service diensten van Graupner hierover? Want voor een zender met een dergelijk prijskaartje mag je toch ook wel een keer een software update verwachten. Want daar lijkt mij het issue te zitten. De MZ12-pro, MZ16 en MZ32 hebben het probleem niet volgens de boekjes die ik online gevonden heb). De software MZ-24 en MZ 18 lijken uit dezelfde doos te komen en wijken nogal af van de 16 en de 32. Beetje vreemde gedachte van Graupner.

Back