GP Super Sportster opknapper (BosModelAir, crashed)

Toch hebtie wel een punt Berto...Mijn Robbe reflex LCD lader verteld me altijd hoe de accu's erbij hangen-staan-te liggen.
If you snap what ik bedoel...
Zowiets moet toch voor een paar tientjes 2e hands rondzwerven ergens? Je doet jezelf er een groot plezier mee.

Haha, geweldig dit.

Doe het al jaren zo en nu 2de keer dat het voor een probleempje zorgt.
Testte altijd de akku`s wel eens in de zoveel tijd maar nooit echt gemeten hoe of wat.

Nu ik jet vlieg heb ik wel zo`n lader aangeschaft en hou het dan ook beter bij.
Maar die akku`s voor de gewone kissies gaan elke dag voor het vliegen onder de gewone lader.

En de vleugel is er weer klaar voor:
sportster64.jpg

sportster65.jpg

De romp zit ook grotendeels alweer, morgen even afwerken en dan bespannen.

Kunnen we hem woensdag weer misbruiken :-)

De Sportster is weer helemaal klaar voor het geweld van morgen ;-)

Dan komende dagen/weekend de tipdrijvers even echt klaar maken en dan maar hopen dat het drijfvermogen voldoende is.

En anders maar veel en hard taxien ;-)

Zo gister de Sportster weer goed mishandeld.
Schijnt toch dat ik af en toe vergeet dat ie het moet uithouden tot het watervliegen gezien de opmerkingen af en toe :cool:

Maar hij heeft het overleefd en de eerst volgende vlucht zal met de drijvers zijn.
Kijken wat die dan doet :-)

Vanavond eindelijk eens de tijd gehad om de kist op het water te gooien.

Naja gooien, moet nog even aan de bak voor de tipcrijvers, die moeten eigenlijk iets meer volume hebben en toch iets lager komen.
En dan nog de bevestiging.

Verder ligt ie voor het mooie iets te diep maar dat zal wel loslopen en moet de akku en ontvanger wat naar achteren toe.

Ach heb een druk werkweekend (2x van 8.00 tot 20.00 waarschijnlijk) en hoop dan ook redelijk wat te rommelen aan de tipdrijvers ;-)

Super vliegende kistjes. Hier heb ik het kunstvluchtvirus mee opgelopen. het is zeer verassend hoe deze toestellen reageren in meskant, langzame rol etc. Heel weinig correctie nodig.

Kortom een leuke trainer voor b.v. F3A C. Wanneer ga je meedoen?

Grz

mark

Heee Mark,

hoe issie met jouw en je gezin?
Hoor af en toie nog wel eens wat van die Jaap (gaat nu ook bijna elke keer mee naar de MAC :D ).

Kortom een leuke trainer voor b.v. F3A C. Wanneer ga je meedoen?
Hahahahahahahahahahahaha :rolling:

Oeehhhhh, dat was lachen :D

En nieuwe tipdrijvertjes:
sportster68.jpg

sportster69.jpg

Eens kijken of het vanavond nog een beetje licht is als ik naar huis ga dan ga ik ze snel nog even proberen.
Kan ik ze morgen een beetje fatsoeneren.

Weet niet of ik aan een definitieve afwerking toe kom en of hte werkt maar dat zien we wel ;-)

Het gaat prima hier. Het groeit allemaal hard en het wordt steeds leuker

Dus nu gaat Jaap 7 ipv 6 dagen per week naar de Mac.... Man wat hebben jullie een slechte invloed op hem.

Het gaat prima hier. Het groeit allemaal hard en het wordt steeds leuker.

Dus nu gaat Jaap 7 ipv 6 dagen per week naar de Mac.... Man wat hebben jullie een slechte invloed op hem.

Hey hey hey..

Ik heb zojuist een diepvries-pizza opgewarmd in mijn eigen oven! Ik heb dus zelf gekookt vanavond! Ik ga heus niet IEDERE dag naar de Mac.

Hehe, hier vanavond ook zo`n pizza op na hard werken, gister op het werk dan wel weer patat :roll:

Vanavond de Sportster nog even in het water gegooid en dat ziet er nu een stuk beter uit.
Komende avonden de tipdrijvers dus maar even wat definitiever maken :D

Dit gaat helemaal goed komen zaterdag.
En nu maar hopen dat ik nog weet waar ik dat blikje met mooi weer neer heb gezet.

Groeten Onno

Zo 1 tipdrijver is af en die moet het er maar mee doen, afwerking is niet helemaal je van het maar heb geen tijd en zin meer om me er nu nog ewcht mee bezig te houden.

Hij is zwart gespoten dus het valt toch niet op ;-)

Morgen de 2de even afmaken.

Zo beide tipdrijvers zijn klaar, vastzetten aan de vleugel gebeurt met postelastieken.
Werkt dat? geen flauw idee.
Gaan we ermee vliegen? Tuurlijk ;-)

De Sportster is niet meer :-(

De centerdrijver met tipdrijvers was zowiezo al geen succes, was bij de eerste poging direct al een tipdrijver kwijt.
Die moeten dus echt vmuurvast zitten in plaats van met een elastiekje :cool:

Maar ik had toevallig de oude drijver sin de kar gegooid dus na wat schroeven en klooien zat dat goed genoeg.

En daar een paar heerlijk vluchten meegemaakt.

Toen Onno aan de kabel en dat zag ere goed uit maar ineens ging de kist sterk rollen en in een tolvlucht naar beneden.
Voordat ik omgeschakeld had (let nooit zo op als Onno vliegt :-) ) was het water er al en de kist naar z`n grootje :D

Hier die foto`s met dank aan John (heligek):
full

full

De Sporster is dus pasee, maar heb van Pascall een oude Hegi Skylab gekregen die nog opgebouwd moet worden dus dat wordt de volgende ragbak en watervlieger.

Hierover komt tzt een draadje :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back