Governer of telemetry..?

Beste mede vliegers,

Onlangs heb ik een trex 600 Nitro pro overgenomen van een mede forum lid. Tijdens het nalopen van de heli kwam ik deze box tegen en het heeft niets met ontvanger of ignitor te maken. Heb helaas niet gevraagd aan de verkoper wat het zou kunnen zijn maar weet wel dat hij met een Futaba 10CG vloog en ik de heli heb gekocht zonder ontvanger...

Dit is de box wat ik bedoel:

full

full

Uit een van de servo kabels komt een soort sensor die vast zat vlak boven het koppelingsklok en ziet uit als volgt:

full

Ik heb geen idee wat het gehele combinatie doet dus vandaar mijn vraag hier, heb nog helemaal geen ervaring met Nitro heli's en dit is dan mijn eerste.

Ik hoop dat er mede leden zijn die het wel weten en bij de zeg ik... ALVAST BEDANKT voor het reageren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor snelle reactie frank maar heb je enig idee wat voor een type of merk het is, het staat namelijk nergens op het box.. En het vliegen met governer, is dat nodig en is dat niet hetzelfde dan als idle-up.?

Bedankt..

zeker voor een nitro is een govener handig.

echter vraag ik me wel af hoeveel vlieg ervaring je hebt met helies. een 600 nitro is echt geen speelgoedn en kan gevaarlijk worden.

zoek een club op laat de helie afstellen en invliegen of neem vliegles bij bijv anko.

zoek een club op laat de helie afstellen en invliegen of neem vliegles bij bijv anko.

Waardevolle tip.

Dit is een Model Avionics Throttle Jockey. Is geen governor, dit is een rev limiter. voor de idles waarin je de rev limiter dus wilt gebruiken, zet je de waardes gewoon op 100 en je zet de endpoints om zo de gasschuif maximaal te openen. dit kastje regelt het dan terug zodat je motor niet overspeed' werkt iets anders als een normale governor dus, die gas bijgeeft.
Wat je daarmee doet, is met je curves gewoon normale idles en Normal mode instellen, met kanaal 7 op je zender(heb je dus wel minimaal een 7ch zender nodig) bepaal je dan de hoogte van je toeren.;)

Anko dat kan alle bij want Modelavionics heeft de Rev lock want inderdaad een limiter is maar ook de Throttle Jockey Pro en dan is wel degelijk een governor, probleem is een beetje dat beide doosjes gelijk zijn.

gr Remco

@ droopy: als ik nou in de buurt van anko woonde dan had ik dat zeker al gedaan.

@anko: het betekent dus dat ik dit kastje niet persee hoeft te gebruiken maar wel raadzaam is om een governer te gebruiken... Ik merkte wel op dat op een gegeven het gas op een betaalde toeren bleef hangen (iets over mid stick..) toen ik gister hooverde en de thorttle curv gaat van 0-25-50-75-100.... Heb het kastje nu even uitgebouwd om te kijken of de 600 zonder hem ook kan hooveren..

Een heli heeft niet eens een gyro nodig om te vliegen...
Vliegen doet ie altijd

Alleen de toeren ff in de gaten houden, bij hoog vliegen en dan negatief geven om omlaag te komen gaan je toeren omhoog (en das niet goed)

Bedankt voor de tip, student.... En anko voor het op opnoemen van het merk cq type..

Ik heb via Google een manual kunnen vinden voor deze model avionics box en zal het aandachtig gaan doorlezen.. Hoe controleer je eigenlijk dan of een rev-limiter of een governer werkt?? Ik neem aan pas tijdens het vliegen, zodat ze de toeren kunnen meten..??

er zal toch zeker wel een club zijn in de buurt van heerlen. en Anko was maar een voorbeeld.
er zijn er veel meer die les geven. op bijna iedere club is wel een instructeur.

maar leuk dat je em gehooverd hebt. succes

Bovendien ben ik elk weekend in almere... Is nog steeds ver, maar wel dichterbij. Heb overigens ook ervaring met die rev max, dus krijg m ook wel aan het werk.. hoe je weet of ie werkt? zodra je meer dan 25 throttle hebt, en meer dan 50% op t governor kanaal, moet er een lampje aan gaan. Sens lampje moet aan gaan als je de magneet langs de sensor beweegt. dan gewoon pitchpumps doen, en dan moet het toerental constant blijven.

Back