Gezocht : handleiding OS MAX FS120 4takt motor, oudere versie

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Wasp250, 14 nov 2015.

  1. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Nou dat is het dus .
    In de beschrijving staat wat je moet doen.
    En daar staat geen nul % intro.
    Dus ik tegen je zeggen dan doe je het al jaren verkeerd helaas.
    Eerst lezen en dan doen.
    Maar dit wordt vaak niet gedaan
    H
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    29.170
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Goed lezen: Hij gebruikt een electronische ontsteking, en dan is Nitro 100% overbodig....
    Alles wat je ooit geleerd hebt m.b.t. Nitro en afstelbaarheid, kan subiet overboord zodra je er een vonkendoos aan hangt....
     
  3. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.625
    Locatie:
    VLAARDINGEN
  4. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Nou dat is nieuw voor mij.
    Waarom loopt hij dan slecht?????.
    H
     
  5. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.625
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Ja,
    Dat is wel apart.....
     
  6. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    De motor met ontsteking is toch niet de 120 fs waar het om gaat.
    Kan wel een hele andere motor zijn.
    Wat ik wel jammer vind is dat ik geen antwoord op mijn vraag krijg.
    Welke brandstof wordt er nu gebruikt in de 120 fs.????
    Graag een antwoord a.u.b.
    H
     
  7. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.625
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    kleppen stellen??
     
  8. harry45

    harry45

    Lid geworden:
    2 mei 2016
    Berichten:
    2
    Locatie:
    vlaams-brabant
    Voor de ongelovigen: de motor met ontsteking is een OS FS-120S III, dus een 20cc viertakt (met pomp) methanolmotor van OS
     
  9. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Ok prima.
    Het is niet dat ik je niet geloof.
    Maar het is niet de motor waar het om gaat toch.
    Dit is jouw motor zonder problemen.
    Dus nu zijn we twee motoren aan het vergelijken die niet hetzelfde zijn.

    Dus laten we nu het probleem proberen op te lossen van de 120 zonder ontsteking.

    Dus ik vraag het nog een keer welke brandstof gebruik je nu precies.
    En inderdaad kleppen stellen zou ook veel uit kunnen maken.
    Graag een reactie,Wasp 250

    Henk.
     
  10. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Ondertussen heeft de motor al heel wat vluchtjes gemaakt, met behulp van leden van mijn vliegclub is de motor geheel goed afgesteld. Toch nog bedankt voor de reacties :)
     
  11. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.625
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    Kijk....daar heb je wat aan.:thumbsup:
    Veel plezier met deze prachtige motor.
    In wat voor een kist zit ze?:bye:
    een cessna zag ik...mooi man.
     
  12. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Ja deze motor hangt intussen aan de cessna 182. En zoals je op de foto's kijkt zat er andere uitlaat onder, deze is ook ondertussen aangepast zodat die netjes 76 db geluid maakt. Ook is de prop iets aangepast zodat het toerental netjes rond de 9000 zit. Ik had er dit weekend mee willen vliegen, maar er kwam iets tussen.

    12928209_603792913103505_7452144227531613112_n.jpg 12512237_603269169822546_9187838408535525810_n.jpg Maar ja, het is ook een toestel dat je niet elk weekend vliegt natuurlijk, deze moet je mooi en netjes houden, want zo eentje als deze kom je niet meer tegen.

    Mede ook omdat het nog echte houtbouw is en met vakmanschap is gemaakt.
     
  13. Wasp250

    Wasp250

    Lid geworden:
    9 mei 2012
    Berichten:
    773
    Locatie:
    oss
    Als brandstof gebruik ik Aerosafe. in welke verhouding weet ik niet precies, maar het is wel zo dat al mijn motoren op deze brandstof rustig een heel jaar kunnen draaien zonder dat ik iets van onderhoud aan doet. Hoogstens eens kijken hoe de lagers lopen en eventueel een nieuwe gloeiplug...
     
  14. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Nou prima.
    Fijn dat hij mooi loopt.
    Veel plezier er mee.

    Henk.
     
  15. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.547
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Jammer alleen dat aerosafe niet meer te koop is
     

Deel Deze Pagina