Gereedschap blijft gevaarlijk, draaiende boor in mijn buik!

Tja, dit is niet echt een vraag, meer een "reminder".

Jullie doen dat natuurlijk nooit, even snel dit, even gauw dat. Haastige spoed, zelfs in de hobby.

Vandaag liet ik een vol aan draaiende dremel vallen! De boor sloeg vast in mijn riem! Slechts een rode plek was het gevolg.Twee centimeter hoger en ik had de Ø2.5mm boor in mijn onderbuik gekregen. En ik sta in mijn blote bast te rommelen omdat het zo vies benauwd.

Nogmaals, jullie doen vast nooooit stomme dingen in de werkplaats.

Zo had ik ook een keer met zo'n dremeltje met minislijpschijfje erop dat ie uit m'n handen schoot,en vervolgens over mijn pols scheerde,gelukkig was de snee niet diep :oops:

Dat heb ik ook wel eens gehad, het was net zo benauwd als vandaag, dus trek ik al snel op mijn zolderkamer mijn T-shirt uit. Tja en natuurlijk even sleutelen aan het RC model. Ik moest mijn motor vast solderen. Een hete bout van 450Graden in mijn handen, schoot ik perongelijk uit, op een centimeter boven mijn navel: Schaaf plek, en brand wond. Litteken blijft waarschijnlijk altijd zitten.

Sja gereedschappen zijn gewoon gevaarlijk, en een ongeluk zit in een klein hoekje. Soms kun je niet genoeg voorzorgs maatregelen nemen.

Groet Robert

had laatst ook al ruzie met de dremel
er knapte zo'n mini slijpschijf kapot
je wilt niet weten hoe hard dat gaat
mooi gat in het dak was het gevolg 8)

zometeen van overheids wege verplicht om op ieder nieuw vliegtuig te zetten:
"Modelvliegen brent uw gezondheid ernstige schade toe" :worship:

...en je bankrekening ook :wink:

Prop-er:
8O .... Je maakte geen grapje met "als je geen sterke maag hebt". Damn zeg, ik wordt bijna bang van deze hobby. :D

Ik heb wel eens een gleufje in mijn nagel gedremeld, deed flink zeer maar vreemd genoeg bloedde et niet.

Bertus zei:
Een beetje flinke prop draaid 2 keer zo snel als een cirkelzaag 8O
Twee keer zo snel? denk maar aan iets van 8 tot 10 keer zo snel. Die props zijn inderdaad echt heel erg gevaarlijk. Gek genoeg, of beter gelukkig, gebeuren er maar heel weinig ongelukken. Dat komt omdat de meeste van ons toch wel goed weten waar we mee bezig zijn. Deze foto's zullen hopelijk helpen om alert te blijven. En uit de stukjes tekst blijkt ook dat niet alleen de verbrandingsmotoren gevaar opleveren. Ook de elektromotoren kunnen heel gemeen "bijten". Ook die kleine dingen van de Blokker en dergelijke. Het zijn maar mini motortjes met kleine propjes maar een vinger kan er toch gemeen door verwondt worden. Ook met dat "speelgoed" moet je uitkijken!
Mensen het is een prachtige hobby maar hou er wel je hoofd bij! Het is echt niet zo maar simpel speelgoed, ook die kleine dingen niet!!!!!!!!!!!!

En toch verkopen ze die X-twin toestelletjes aan kinderen. :P Mijn neefje van 12 heeft t ook al geprobeerd, alleen was zijn toestel zwaar genoeg om een lekkere deuk in zn vaders auto te butsen. :lol:

Jammer dat dit spul vaak in de verkeerde handen kan vallen, waardoor et een slechte naam krijgt.

En toch, hè, toch heb ik zuiver instinctief meer respect voor een brullende verbrandingsmotor, dan voor een licht zoemende brushless...

Logisch natuurlijk. Veel lawaai maakt de mens automatisch voorzichtig.

Daarom stel ik voor voortaan alle brushless motoren uit te voeren met een Rolls-Royce Merlin geluid, puur uit voorzorg.

(Een regelaar tovert immers drie toonhoogtes uit m'n brushless, dus het moet als speaker kunnen dienen...)

Wie weet hoe ze dat doen, die drie toontjes?

Haha, een speelkaart met een knijper aan je cowl klemmen. :D Je kent dat wel, dat hebben we vroeger allemaal wel eens gedaan op onze fiets. Dat gaf wel een lekker "motor" geluid. :D

Maar even serieus, zou dat leuk/te doen zijn, gewoon met een plastic pinnetje erop schroeven dat tegen de propellor wortel aan zit, en door et draaien "klepperd"? :)

Oeps, nou zit ik offtopic. :oops: Sorry.

Mensen het is een prachtige hobby maar hou er wel je hoofd bij!

Liever niet. je wil niet weten wat er dan gebeurt als de prop je raakt :wink: die foto's wil je scht niet zien

als ik dergelijke beelden wil zien kijk ik naar : Medisch Centrum West...

dus
beter voorkomen dan genezen en

bezint eer ge begint
haast en spoed: nooit goed

bij het slijpen en boren: beschermbril aandoen en geen losse kledingsstukken aandoen
bij het uitvoeren van werkzaamheden een ouderwetse "stofjas" aandoen
werken en bezigheden uitvoeren bij voldoende licht
werken uitvoeren aan een opgeruimde werktafel

nooit met perslucht de metaalbramen van de huid blazen (deze bramen kunnen door de druk in de huid kruipen met bloedvergiftiging tot gevolg)

groeten
steffe

Ik jas nog regelmatig met het mes door de huid...En altijd net op het moment dat je het niet verwacht.

Laatst deed ik de stekker van mijn haakse slijper in het stopcontact, waarop het ding direct start. Ik was niet voorbereid, en door de reactiekracht van de versnellende schijf laat ik het ding op de grond vallen.

Het liep gelukkig goed af. Zonde van m'n 1mm schijfje.

Je moet er aan denken wat er had kunnen gebeuren. :nooo:

Back