Al jaren bestaat dit modelletje en kijk ik er telkens naar en nu toch hem besteld als nieuwe arf.
al veel over gelezen , goede vliegeigenschappen, niet superschaal(vooral de ailerons), en tja de standaard slechte landeigenschappen van de gee bee in het algemeen. Ons veld is ook niet superstrak dus hier zal wat rekening mee gehouden moeten worden.
ik ga hem proberen zo licht mogelijk te houden en het landingsgestel wat "verbeteren" en zoeken naar "minder stuitende wielen" zodat we toch wat zaken kunnen elimineren. Om wat meer schaal te zijn en de landingen mss ook wat te verbeteren zouden de struts toch een kleine 3cm elk naar buiten moeten komen te staan, maar dan moet de vleugel opengemaakt worden.
natuurlijk de grootste foutenmarge zit denk ik bij de piloot.
dit gezegd zijnde om te doen. en ook om hem licht te houden twijfel ik nog wat over de setup.
Elektrisch op 8 cellen wat power en betrouwbaar is, maar aanpassing aan de romp nodig voor de accu's en ermee leven dat het geluid ...elektrisch is.
een saito 125 of mss een fg21 zouden denk ik ook een lichte (lichtere) setup kunnen zijn en een mooi geluid geven. vooral de 125 zal de lichtste optie zijn vermoed ik. als deze al voldoende power geeft.... en natuurlijk als alles goedkomt met zwaartepunten.
Hier alvast een kleine vergelijking van meestal benzine 4takters...
al veel over gelezen , goede vliegeigenschappen, niet superschaal(vooral de ailerons), en tja de standaard slechte landeigenschappen van de gee bee in het algemeen. Ons veld is ook niet superstrak dus hier zal wat rekening mee gehouden moeten worden.

ik ga hem proberen zo licht mogelijk te houden en het landingsgestel wat "verbeteren" en zoeken naar "minder stuitende wielen" zodat we toch wat zaken kunnen elimineren. Om wat meer schaal te zijn en de landingen mss ook wat te verbeteren zouden de struts toch een kleine 3cm elk naar buiten moeten komen te staan, maar dan moet de vleugel opengemaakt worden.
natuurlijk de grootste foutenmarge zit denk ik bij de piloot.
dit gezegd zijnde om te doen. en ook om hem licht te houden twijfel ik nog wat over de setup.
Elektrisch op 8 cellen wat power en betrouwbaar is, maar aanpassing aan de romp nodig voor de accu's en ermee leven dat het geluid ...elektrisch is.
een saito 125 of mss een fg21 zouden denk ik ook een lichte (lichtere) setup kunnen zijn en een mooi geluid geven. vooral de 125 zal de lichtste optie zijn vermoed ik. als deze al voldoende power geeft.... en natuurlijk als alles goedkomt met zwaartepunten.
Hier alvast een kleine vergelijking van meestal benzine 4takters...
Laatst bewerkt: