hobbyist
Forum veteraan
Correct, hebben de forum opperhoofden nog iets meer te doen.Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn de linkjes die hij aan het begin van z'n topics plaatst (allemaal?) ingekorte affiliate links.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Correct, hebben de forum opperhoofden nog iets meer te doen.Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn de linkjes die hij aan het begin van z'n topics plaatst (allemaal?) ingekorte affiliate links.
Je klikt om accoord te gaan met de regels als je jezelf aanmeldt. Punt. Overtreedt je die regels tóch, kun je erop wachten dat je vroeg of laat gevraagd wordt om dat te corrigeren. Doe je dat niet, kun je verwachten dat er ingegrepen wordt.Ik snap heel goed hoe het in elkaar zit. Ik heb er geen enkel probleem mee als er regels gesteld/veranderd worden. Ik kan me niet herinneren dat ik gemeld heb me er niet aan te houden?
Die reden is je hiervoor al een aantal keren uiteengezet, geloof ik. Dat je daar geen genoegen mee neemt, is jouw zaak.justapoke zei:Wat wel irritant ! is is het feit dat er gewoon een hele hoop posts van mij verwijderd zijn zonder dat daar ECHT een goede reden voor was.
Ja. En? Op het moment dat de eigenaar van dit forum daar problemen mee had gehad, had hij dit al lang aan ons duidelijk gemaakt. En hadden we daar conclusies uit getrokken en niet lopen miepen.justapoke zei:....maar ondertussen loopt een onzin draad over een of andere "berg" gevuld met een soort van theeleut dames, die blijkbaar niets beters te doen hebben, hier al weer jaren met meer dan 12000 post het "technische forum" dan min of meer te "vervuilen".
Oh, dus je geeft het toe? Nou als dat jouw "nuttige bijdragen" zijn.... Gefeliciteerd.justapoke zei:En dan vind je het raar dat ik hier de boel nog een beetje op kom kloten..
Indien een review geen enkele kritiek bevat, en duidelijk een vorm van sluikreclame is, kan daar mijn inziens tegen worden opgetreden. (voorwaarden: geen commerciële handel) Of een product daarbij gratis ter beschikking is gesteld, doet dan eigenlijk niet ter zake. Al is het wel netjes als de betreffende user dit meldt.
Als er mensen wegblijven doordat ze het niet meer mogen gebruiken dan is het punt toch gemaakt? Ze kwamen dan dus alleen maar om een graantje mee te pikken van de vele leden die hier zijn.
Het lijkt me dat de discussie geheel gevoerd is en de stelling duidelijk is. Andere zaken erbij halen heeft geen zin, daar gaat het niet over.
Wat wil je nu bereiken met al dit gedram?Ja uiteraard, alles wegwuiven is natuurlijk het gemakkelijkste.
.... het feit dat er nou juist NIET gevraagd is om wat dan ook te corrigeren, maar simpelweg een hele rits posts verwijderd zijn, dat is het / mijn hele eiereten.
Dat is maar de vraag, misschien speelt de algehele sfeer c.q. het gezeur over alles en nog wat (er niet mag - lees FPV bijvoorbeeld) ook wel erg mee.
Die "vele leden" zijn ondertussen ook elders heen gegaan, de draadjes blijven immers leeg.
Wat wil je nu bereiken met al dit gedram?
Als dit inderdaad zo gebeurd is en er daardoor info verloren is gegaan, vind ik dat jammer. Affiliate links vervangen door gewone links zou een nette oplossing zijn geweest.
Maar dat is slechts mijn mening vanaf de zijlijn, ik was er niet bij toen het gebeurde.
Klopt als een bus.
Ik volg dit forum al jaren, ben sinds 2012 geregistreerd lid. Ben pas sinds kort ook wat gaan posten maar dit neemt al weer in rap tempo af.
De opmerkingen van "de echte modelbouwers" met de daarbij, nogal kortzichtige, visie van de hobby, ONZE HOBBY, geven mij nu niet echt een gevoel van dat ik welkom ben!
Dit terwijl ik zelf al sinds 1983 al actief bezig ben met "echte" modelbouw. De lijst is lang. Van 1:12 Team Associated RC12E auto's tot houten Robbe vliegtuigen. Van Yu'can stockcars en een machtig mooie Graupner Landjump 4x4 tot mijn huidige interesse, de FPV racequads. Ik heb heel wat ontwikkelingen meegemaakt en kan, denk ik, zeker wel wat bijdragen aan dit forum ware het niet dat "de echte modelbouwers" hier, met hun duizenden posts, een enorme stempel op de sfeer drukken.
Als je niet bij de in-crowd hoort, is dit geen leuk forum meer. Als je goed oplet heb je al heel wat verse leden na een paar posts weer zien verdwijnen. Ze krijgen geen antwoord op de vragen die ze stellen maar worden wel direct tot hun sokken afgefikt als ze iets doen wat "de echte modelbouwer" nooit zal doen!
De vraag is eerder wat het forum wil bereiken hier mee.
Dat is inderdaad zo gebeurd, terwijl ik zelf direct aangeboden heb om ZELF alle posts aan te passen. Ik had daar geen problemen mee.
Slechts een enkele draad (het blijkt hier normaal dat gewoon hele threads verwijderd worden) is terug gezet. Een hoop posts zijn echter verdwenen.
Slechte zaak wat mij betreft. Bij andere fora krijg je gewoon een waarschuwing indien je iets onverhoopt doet wat niet gewenst is, en krijg je de kans om dingen recht te zetten. Ga je vaker over de schreef wordt je simpelweg verbannen.
Gewoon alles maar verwijderen is misschien lekker gemakkelijk voor moderatie, maar geeft bij gebruikers wel snel het idee dat posten eigenlijk zinloos is, en je voor de KZK gaat zitten schrijven, en dat je dus de moeite simpelweg niet meer gaat nemen.
Bij mij persoonlijk is het inmiddels ook zo ver dat ik me totaal niet meer druk ga maken over dit forum, en indien mijn account verwijderd wordt zal ik er dan ook totaal niet wakker van liggen.
Je moet je serieus afvragen of dat de rede is dat de mensen wegblijven. Het is te kort door de bocht om te stellen dat ze weg blijven omdat ze geen affiliate links mogen plaatsen. De twee die daarom wel weg blijven kan iedereen missen als kiespijn, dat klopt.En ja, mocht het misschien niet duidelijk overgekomen zijn, dit forum is voor en door modelbouwers en model gebruikers. Als mensen door het verbod op affiliate links het niet meer gezellig vinden mag het toch duidelijk zijn dat die betaalde links dan voor hun belangrijker zijn dan het werkelijke doel van dit forum.
Als bouwer / verslagen-schrijver ondervind ik geen enkele beperking, dus wat je dan uitspookt dat je hinder ervaart . . . . . . . . . . . . .gebruikers van het Modelbouwforum weinig speelruimte
Als je goed oplet heb je al heel wat verse leden na een paar posts weer zien verdwijnen. Ze krijgen geen antwoord op de vragen die ze stellen maar worden wel direct tot hun sokken afgefikt als ze iets doen wat "de echte modelbouwer" nooit zal doen!
Daarover verschillen de inzichten. Een prachtig voorbeeld is wat zich bij de laatste formule-1 race heeft afgespeeld.Als bouwer / verslagen-schrijver ondervind ik geen enkele beperking, dus wat je dan uitspookt dat je hinder ervaart . . . . . . . . . . . . .
Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval maar jij bent ook een van de "echte modelbouwers" die op dusdanige manier kan reageren dat je je echt niet welkom voelt. Misschien voel jij zelf dan geen beperking maar je schroomt niet om ze een ander wel op te leggen. Misschien onbewust.Als bouwer / verslagen-schrijver ondervind ik geen enkele beperking, dus wat je dan uitspookt dat je hinder ervaart . . . . . . . . . . . . .
Kijk, hier ligt je kans! Wat maakt het uit, dat “de echte modelbouwers” hier hun stempel op de sfeer proberen te drukken, so what?
Je hebt nog je persoonlijke vrijheid, schep je eigen sfeer, blijf jezelf en vele forum gebruikers zullen graag je posting willen lezen.
Ik zie geen reden om ruzie te gaan maken, maak je geen zorgen.Ik bedoel dit niet als persoonlijke aanval