Langer? Van voren of van achteren? Ik vind die kap echt perfect, het oppervlak moet niet te groot worden anders krijg je er weer last van met zijwaartse figuren.
Zo een lange canopy zoals goblin vind ik mooi je hebt wel gelijk, met zijwaardse figuren heb je wel last van als het nog langer zou worden.
Een filmpje van mijn 2e vlucht van afgelopen zondag (1april). Ik heb altijd een paar vluchtjes nodig om te wennen aan de power.. Het is ronduit een heerlijke machine om mee te vliegen
torque tube De handleiding gaat verder met de staartunit en torque tube. Allereerst wordt de voorkant van de torque tube gemonteerd: het kegeltandwiel is dubbel gelagerd in de aluminium bus en heeft aan het uiteinde nog eens een ondersteunend lager die inmiddels in het frame is gemonteerd. In de staartbuis zelf zitten twee lagers ter onderteuning van de drijfstang (de zwarte cilinders) Deze lagers worden elk met twee strak passende O-ringen gedempt afgesteund in de staartbuis. De binnenringen worden met secondenlijm op de drijfstang verlijmd. Deze afbeelding is verkleind. Klik op deze balk om de volledige afbeelding te bekijken. De originele afbeelding is 800x532 en 982KB. Ik heb de zwarte rubbers op de torque tube geplaatst en gelijmd... Maar als ik de torquetube in de staart wil plaatsen loopt het muurvast...grrr Is hier een handigheidje voor? Grtz Jan
Align heeft zon zelfde systeem.. Daar staat in het boekje: Lijm lager (s)op de torque tube... spuit de binnenzijde van de TT buis in met bv siliconen spray. En ook de rubbers aande buitenzijde van de gelijmde lagers op je TT.. Dan floepen ze er met een beetje kracht zo in... Beetje heen en weer bewegen tijdens inbrengen (klinkt faut), en je brengt het geheel er zo in.. Bij stroef gaan wat meer glijmiddelgebruiken Glijmddel op siliconen basis zal ook wel werken Align heeft ook nog een buis meegelevert om dat makkeliojker te maken, maar omdat ik 2 lagers gebruik in de TT buis, heeft dat weinig zin. Dus bovnstaande methode gebruikt, met suc6.
...NIET... hoop ik dat je wou zeggen ??? Kijk glijmiddel op waterbasis raad ik niet aan met het oog op roesten van de lagers, met piepen, kraken, en bonsen, en natuurlijk vibratie tot gevolg.