futaba pk3 2,4mgh probleem

Hallo.
Ik heb laatst een pk3 zender gekocht met een flysky module.
Nu wil ik wel graag de filesafe gebruiken.
Echter staat de mode nu op ppm. Alleen is het niet mochelijk hierbij de failsafe in te stellen.
Er is zijn ook 2 andere modes beschikbaar namelijk hrs en pcm.
Nu kan ik met de andere modes wel de fail safe in stellen.
Maar als ik de zender in een andere mode zet gaat me gas vol open en me stuur servo naar rechts.
Verder krijg ik ook geen contact met de servo,s als ik gas geef uf stuur.
Heb de handleiding gelezen maar daar staat er niks over.
Wie kan me helpen?
Er zit een 2,4gh module in
Gr ymro

Failsafe vanuit het menu is alleen mogelijk met Futaba zendmodules in PCM en ik geloof mogelijk ook in HRS mode, beide vereisen ook een bijbehorende ontvanger. Voor een failsafe zou je mogelijk de manual van de Frysky module moeten bekijken, vak kan je bij het binden ook een failsafe mee programmeren zoals dat zo ook moet net de Spektrum modules. (heb zelf een T3vcs, de stick variant)

Precies ... De failsafe in de 3PK kan je alleen gebruiken met modules van Futaba zelf en dan alleen in de pcm modus. HRS weet ik zo uit mn hoofd niet , die heb ik nooit gebruikt met mijn 3PK.

2,4Ghz modules en ontvangers stellen de failsafe in tijdens het binden of een daarop lijkende handeling.
Ff Flysky googlen , je module/ontvanger opzoeken , gebruiksaanwijzing downloaden en het failsafe stukje ff lezen ;-)

Meestal is het zo simpel als tijdens het binden de positie aangeven met je gas/rem en stuur en dat is het.

Heb je een ontangeraccu of een rij-accu? Een ontvangeraccu vn 3S is sowieso niet handig en ook bij 2S moet je goed kijken of de servo's en ontvanger het aan kunnen. En ja, met kleine ontvangeraccu's kan je prima zo'n balanced lader gebruiken.

Als je over een 3S rij-accu praat kan je beter een lader pakken die met meer stroom kan laden.

Ik heb geen haast met laden hoor.
Het is voor eens in de 3 weken
Wil gewoon de goedkoopste oplossing.
Ga verder toch nooit met lipo,s rijden.
Dus ik kan de zender lipo van 11,1volt hier mee opladen?
2200 ma

Zenderaccu.... OK dat is wat anders, maar die zal iets van 1600 tot 2000mAh zijn, als die echt leeg is zal het met zo'n lader 3 uur duren....

Back