FrSky X12s Horus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Japie.G, 2 sep 2016.

1. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Leuk idee!! Wel zorgen dat alle zenders met LBT werken als je ze allemaal tegelijk aan zet.

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Die ene zonder zet ik wel eerst aan :)

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik vraag me nog 1 ding af. Als je de .dfu bestanden van FrSky download heb je de keuze om de FCC of LBT versie de gebruiken. Is onze EU versie geblokkeerd zodat alleen een LBT versie gebruikt kan worden? De dfu update ook de iXJT namenlijk..... Niet dat ik graag FCC wil gebruiken want ik hoor meer problemen met FCC gebruikers dan LBT gebruikers zoals het lijkt :)

4. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    De horussen van t9 zijn niet gelocked. De andere durf ik niet te zeggen!

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Heb je geprobeerd FCC firmware te laden dan? Ik heb je stuk gelezen over de D8 modus op je LBT firmware maar dat zegt niets over de iXJT firmware lijkt me. De externe XJT LBT modules zijn niet meer te flashen dacht ik om te voorkomen dat je FCC ging flashen. Als D8 niet in de LBT firmware zou zitten zou die versie van T9 dat ook niet hebben. Lijkt me niet dat FrSky voor hun speciale firmware heeft gemaakt :) Ik denk dat de iXJT met LBT gewoon D8 ondersteund en dat ze dat alleen in FrSky OS uit hebben gezet. OpenTx maakt dat niets uit en biedt het gewoon weer aan. OpenTx flash immers het iXJT moduul niet (deze moet je ook update via een FrSky dfu flash zolang deze update niet los beschikbaar is).

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik zat nog even te kijken naar het combineren van 2 X6R's of X8R's maar dat levert behalve extra kanalen geen extra veiligheid op. Ik hoopte nog even dat ze via de sbus koppeling een soort extra diversity hadden gemaakt maar helaas....

7. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
  8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Redundency bus heeft wel een paar erg mooie features. Frame loss, failsaves, disconnects.... alles via telemetry beschikbaar :) Nu nog een on/off erin en een spannings regelaar en het is echt een goede concurrent....

9. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010

Even kabel opgepikt bij pa om de Horus aan profi meet apparatuur te koppelen.

Laatst bewerkt: 23 sep 2016
    PH-SVV vindt dit leuk.
  10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Al wat gemeten?

Ik heb ook nog wat gevonden:

Eens kijken of we die werkend krijgen, dan zijn de DSM2 bind en fly modelletjes ook te gebruiken :)

Heb ook net een tracking code gekregen, er is iets onderweg :)

11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Zo, effe mee gespeeld en goed bekeken.

Wat opviel binnen in: Een ontwerp foutje (2 gezien):

Mooie degelijke accu draden. Ook een losse lader print zodat een upgrade naar een Lipo met andere lader mogelijk is :)

Software voor mannen :)

Nu had ik geen behuizing met antenne voor het DSM2 moduul... maar aangezien we toch antennes aan het inbouwen zijn hem maar achter het klepje geplaatst. Voor die kleine modelletjes moet dat prima werken :) Tot mijn verbazing werkte alles in 1 keer :) mag ook wel, had de zender al in emergency mode draaien..... Zat aan de lader terwijl hij aan stond en dat schijnt niet te mogen dus ik denk dat dat het was.

Japie.G vindt dit leuk.
  12. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Print ontwerp afdeling vraagt aan de ontwikkel afdeling: De plus zit toch rechts?
    Ontwikkel afdeling: Ja dat klopt die zit rechts.
    Poa: Maar het werkt helemaal niet en de tantaal is al opgeblazen.
    Oa: Kom eens hier met dat ding.
    Even kijken, Ja maar de plus zit hier links!
    Poa: Nee hoor hij zit rechts.
    Oa: Sukkels, je moet niet van de onderkant maar van de bovenkant kijken!

Mensen denk er om, bij je linkerhand zit je duim rechts en je kijkt naar de bovenkant van een print als de onderkant op tafel ligt. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

AHoogendijk en Japie.G vinden dit leuk.
  13. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    FrSky heeft nieuwe beta software uitgebracht waar klaarblijkelijk een XJT update in verpakt zit.. Lijkt me de moeite van t proberen waard.

14. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik zie het. Vanavond eens erop zetten. Zal ook een test plank maken voor een vergelijk. Ben de hele avond aan het vliegen geweest met het dsm2 moduul en dat werkte perfect.

15. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Verder lekker zendertje he!!

16. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ja, enorm mooi. Ligt heerlijk in de hand al zitten de trim knoppen ver weg. Ook de moment schakelaar zit wat verder dan ik zou willen.

Japie.G vindt dit leuk.
  17. Superior

Superior

Lid geworden:
    6 sep 2003
    Heb de update er al op staan. Met hulp van Jaap. Had de BIN file erop gezet ipv de DFU. Zender ging niet meer aan:)
    Alles werkt nu zoals het hoort na callibratie. In OpenTX natuurlijk. :banana:

18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    DFU moet je flashen via de STM bootloader (companion bv) en de bin moet op de SD kaart en wordt gebruikt bij het opstarten (knopje ingedrukt houden).

Op OpenTX de update uitvoeren is dus eerst de DFU flashen en daarna weer de OpenTX bin. SD kaart zou niet nodig moeten zijn gezien de DFU ook de bin bevat toch?

19. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Klopt! Adrie ging van OpenTX naar FrOS middels companion. Hij had per ongeluk de BIN file in dfu modus geflashed. Maar is allemaal weer geregeld.

Bij het flashen middels de DFU file is een SD kaart inderdaad niet nodig

20. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Mooi. Kaartje eruit, dfu flashen, booten voor IXJT update en snel terug naar OpenTX :)

Deel Deze Pagina