FrSky X12s Horus

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Japie.G, 2 sep 2016.

1. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003

Werkt prima zo. Antennes lijken me ook optimaal.

2. Vale Ouwe

Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    5 feb 2004
    Zo te zien heb je over "ruimte" in de romp niet te klagen? ;)

3. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Wordt mooi opgevuld door de cockpit ;)

4. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Is dat nu dan een echte diversity setup door die powerbox?

(Je widget is echt gaaf al!!)

Laatst bewerkt: 11 okt 2016
  5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ja, is echte diversity

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Er beginnen ook steeds meer details over de werking van het antenne diversity systeem naar boven te komen. Hopelijk heb ik straks een email met de exact werking. FrSky heeft aangegeven dat elke 4 frames de ontvangers beslist welke antenne gebruikt gaat worden voor de volgende 4. Dat is al genoeg bevestiging van wat ik in de praktijk merk.

Vanochtend begonnen met de grootste uitdaging tot nu toe: Een jet met erg weinig ruimte voor de ontvanger antennes. Ik heb lange 40cm dipool antennes besteld welke er hopelijk deze week nog zijn anders gaan de platte van de X8R er in. Maakt wel een super mooie inbouw maar antennes tussen de ontvanger en accu's inbouwen is wel een uitdaging voor het systeem. Maar als dat goed werkt dan werkt het ook echt altijd goed.

7. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Durf je het aan met de interne iXJT zendmodule in je jets? Of pak je een XJT taranis module?

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Natuurlijk het interne moduul. Is niets mis mee. Interne antenne werkt ook super bij iedereen (die geen mini quad op 1 meter hoogte achter bomen langs vliegt achter zichzelf op 500m afstand ;))

Grafiek is ook klaar. Lijn kleur heb ik gelijk gezet aan de tekst kleur. Achtergrond kleur is nu instelbaar. Bron weergave ook toegevoegd net als de laatste / huidige waarde. In de kleine variant heb ik de tekst weggelaten anders heb je er niets meer aan. Mooi naast een RSSI value widget bv :) Je hebt er nog de nieuwe release van OpenTX voor nodig dus ik wacht nog even met hem online plaatsen. Als ze zelf de laatste versie bouwt kan ik hem wel toesturen. Dan graag even een pb ;)

AHoogendijk vindt dit leuk.
  9. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Hele gave widget

Kan ook hoogte tegen tijd weergeven?

10. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Tijd op de x as dus ja :)

Japie.G vindt dit leuk.
  11. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    2e jet ook klaar. Beetje compactere romp :) Ook nieuw elektronische aan/uit schakelaren voor een budget ontvanger

12. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Ziet er super uit. Blijf toch een tikkie wantrouwen houden in die interne module. Zou je niet beter een XJT module er in zetten? Die module heeft zich wel bewezen in de taranis de afgelopen jaren. Helemaal als je dit soort dure kisten gaat vliegen met de Horus. Better safe than sorry?

Mijn eigen testen laten ook geen problemen zien, laat dat duidelijk zijn. Maar toch. Heb een quad uit de lucht zien vallen... geen fijn gevoel! Tja... het kan een doorgefikte motor zijn geweest. Maar het kan net zo goed een RF failsave zijn geweest... straks zit er een of andere rare bug in die module.... blijft in mn achterhoofd zitten

Bij mij gaat er een XJT module in. Just to be sure...

Want de rest van het ding is he - le - maal geweldig!!

13. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Ik koop geen dure zender om er alsnog een extern moduul in te gooien. Intern moduul werkt bij iedereen perfect en bij mij ook. Bereik is zeker geen issue en zoveel verschil is er niet met de externe.

robnoot vindt dit leuk.
  14. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Waar... maar dat gevoelletje he...

Het rare bij mijn quad crash was ook dat ik geen rssi low warning kreeg, pas toen de quad op de grond lag. Rssi was hartstikke strak hoog! Na de crash zag ik een doorgefikte motor. Nieuwe is onderweg. Als die er weer op zit kan ik eens serieus testen. Gaat ie nogmaals zonder waarschuwing neer gaat de externe moduul er in. Zo niet, dan is er geen probleem

15. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Een quad die met failsafe uit de lucht valt zegt niets. Ik vlieg de grote kisten er ook al mee, gaat super.

16. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Mijn vol gfk zwevers gaan ook prima

17. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    https://drive.google.com/drive/folders/0BzHjO-_jWYNSX3B3cVRBek5XOWM

readme.txt:

Title: Graphing widget for OpenTX on the FrSky Horus
    Version: 1.0
    Author: Herman Kruisman (******@ccme.nl, Tadango online)
    Requirements: FrSky Horus with OpenTX build RC7 of later (build AFTER 13-10-2016)
    Option: Source, background color, interval, min / max value
    Distribution: https://drive.google.com/drive/folde...WNVd1h2OWl6a00

!IMPORTANT! This widgets requires an OpenTX build LATER then RC6. At this moment (13-10-2016) there
    is no build available compatible with this widget! If you build from the git source yourself then
    you can use this widget already. Otherwise wait until the next nightly (RC7 or later) or the final
    release. !IMPORTANT!

This widget was designed to provide real-time graphing to OpenTX on the FrSky Horus radio.
    Possible usages are: Rssi strength / battery voltage monitoring, altitude plotting for gliders ect.

The graph captures data from the selected source and stores a maximum of 100 measurements. The interval
    determines the time between each measurement. The interval can be calculated with this formula:
    10 * interval * interval = milliseconds between each measurement. The interval update rate is limited
    by the lua widget refresh which seems to be about 100mSec or 10 measurements per second. The interval 1
    to 3 have the same timespan. The interval range is 1 to 35, 10mSec to 12,25sec. That would create a
    graph with a timespan of 1 second to 20.4 minutes. The default interval of 8 would give a graph length
    of about 1 minute.

The graph has 2 operating modes: Small and normal. In small mode the graph does not display the source,
    min, max and current value and does not automatically scale the range. In normal mode the source, min,
    max and current values are also display on the screen. The graph is automatically scaling if the measured
    value is out of the min and max range. The min and max range option are used to create the minimum range
    to display.

If there are no measurements available the graph is empty without numbers and with only the borders. If
    any of the settings are change the chart is resetted.

Japie.G vindt dit leuk.
  18. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    IMG_20161014_194918.jpg

Ook een uitdaging.....

19. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Anders gewoon whiskers er aan

20. Japie.G

Japie.G

Lid geworden:
    11 mrt 2010
    @Erwin Lokhorst. Al lekker kunnen vliegen met de Horus? Eerste ervaringen?

Ikzelf blijf erg ongerust over de vallende quads van verschillende mensen. Krijg steeds meer het gevoel dat er echt iets niet goed is met de zendmodule van de Horus. De rest van de zender is ongeƫvenaard top. Ga een XJT module bestellen to be sure. Hoe idioot het ook is om een module te gebruiken in een gloedje nieuwe zender. Maar met dat gevoel van een bug in de zendmodule vlieg ik echt niet lekker

De XJT module in de Taranis heeft me nog never nooit in de steek gelaten!

Deel Deze Pagina