Frsky Tandem XE update problemen

Beste Leden,
Ik ben al wel langer met RC bezig maar na de start van een truck ook aan het 3D printen.
resultaat nis dat ik een heleboel bouwvoertuigen heb gemaakt, en daarvoor een Frsky tandemXE heb aangeschaft.

Echter, als ik met Ethos Suite aansluit via de usb, gooit mn laptop na enige seconden (soms 5, soms 60) de verbinding er af wegens een interne fout van het aangesloten apparaat?

Is er iemand die dit herkent?
wat is een mogelijke oplossing?
de bootloader is up to date, maar de firmware kan ik er niet updaten als de verbinding steeds wordt afgekapt door de laptop/usb

groet, Patrick

Andere USB poort op de computer geprobeerd en een andere USB kabel? Ik neem wel aan dat je de zender in bootloader mode op hebt gestart (met rechter knop ingedrukt en dan zender aan).

Andere USB poort op de computer geprobeerd en een andere USB kabel? Ik neem wel aan dat je de zender in bootloader mode op hebt gestart (met rechter knop ingedrukt en dan zender aan).
ja, meerdere kabels, zowel usb B als C.
bootloadermodus ook, de laptop verbreekt de usb verbinding "door een fout in het externe apparaat".

bootloaderversie is 1.4.15 dus volgens de beschrijving van Ethos Suite zou je gewoon moeten aanzetten en usb connecten
Beide hebben hetzelfde resultaat.

geen idee wat of waarom

Laatst bewerkt:
Ander kabeltje geprobeerd? Die kabeltjes zijn niet allemaal hetzelfde, al lijkt dat wel zo. Zorg dat je een data kabeltje gebruikt.

Ik zal eens een of meerdere data usb kabeltjes bestellen, en windows de laatste updates laten doen om ook zeker te zijn van de hardware stuurprogramma's

alvast dank zover, ik zal laten weten hoe het gaat.

(als er nog meer mis kan zijn hoor ik dat ook graag :-) )

Zit er nog iets van een MicroSD kaartje in, wellicht dat dit de boosdoener is!
Daar de XE interne flash geheugen heeft, is de MicroSD kaart niet echt noodzakeleijk.

Helaas!

ik heb 6 verschillende data usb's gekocht, maar ik kom niet veel verder.
Ik ben bang dat ik wat verkeerds gedaan heb waardoor de software op de zender niet meer werkt zoals t moet met de communicatie,
hoewel ik geen contactbreuk meer heb in bootloadermodus (dat is wel vooruitgang)

Ik kan dus wel in de FLASH en de interne opslag RADIO (van 8Gb) komen.
ben wel bang dat er een hoop belangrijke files of bestanden missen en geen idee welke :-(

zal nog even moeten doorpuzzelen...... (alle hulp welkom)

wie kan mij helpen (EVT met fotos) , welke files er in de zender op de FLASH staan en welke op het interne SD geheugen. en wat je eventueel op een extern/extra SD zet :hammer:

ik mis een zooi ben ik bang:rolleyes:

Dit is wat ik bij mij zie; ik vermoed dat dit be belangrijkste bestanden zijn om te kunnen functioneren

2025-06-07 16_37_45-RADIO (E_) - File Explorer.png

2025-06-07 16_37_16-FLASH (D_) - File Explorer.png

Back