Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Ik heb nog een vraagje, ik heb de X20S en ik heb ook nog oudere ontavngers van het type S6R, ik heb onderstaande firmware er op maar de
ontvangers ( ik heb er 2 ) zijn niet te binden
en ja ik weet dat het geen ACCES ontavngers zijn maar gewoon ACCST, dus knopje van de ontvanger indrukken, stroom er op, knopje loslaten en de zender op binden zetten
maar nada, niks.

2021-05-13 ACCST D16 2.1.1 (FCC only) Fixed the issue of the telemetry update is slow when work with X20/X20S.
Note: Update is not needed for LBT mode.

Ik heb geen issue met de s6r.
Just to be sure, je hebt in de zender voor het binden wel aangegeven dat de zender het accst protocol moet uitsturen?

Deze vraag voor de zekerheid, omdat je alleen omschrijft wat je op de ontvanger gedaan hebt

Je moet ze eerst in D modus krijgen, dat doe je met het jumpertje en dan even spanning op de onvanger.
Daarna kun je ze binden. Ik heb ook 2 van die ontvangers.

Je moet ze eerst in D modus krijgen, dat doe je met het jumpertje en dan even spanning op de onvanger.
Daarna kun je ze binden. Ik heb ook 2 van die ontvangers.

dat is toch met de S6R niet nodig ? en zijn wel D8 ontvangers welke je zo moet binden maar dit is een D16 Ontvanger en daar is dit volgens mij niet bij nodig, kan dit ook
nergens vinden trouwens in een beschrijving

Ik heb geen issue met de s6r.
Just to be sure, je hebt in de zender voor het binden wel aangegeven dat de zender het accst protocol moet uitsturen?

Deze vraag voor de zekerheid, omdat je alleen omschrijft wat je op de ontvanger gedaan hebt

ja hoor staat in ACCST

Dag mensen,

Ik heb een probleem met mijn X20 i.c.m. de TD R18 ontvanger. Alles werkt goed in TD mode, alleen ik kan niet bij de settings. Zowel X20 als TD R18 heb ik gisteren geupdated naar de nieuwste firmware, en ze zijn geregistreerd en gebind met elkaar, maar als ik naar set->options gaat is hij een tijdje aan het wachten, en dan krijg ik een foutmelding dat er geen reactie is van de ontvanger (zie bijlage). Heeft iemand dit misschien eerder gezien? Doe ik iets fout? Ik kan er niets over vinden en de frsky support is helaas non-existent.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Bijlagen

• IMG_20220513_175519.jpg
    IMG_20220513_175519.jpg
    131,5 KB · Weergaven: 91
Je kunt eens een bericht sturen naar forumlid Hobby 4 life , met zijn hulp heb ik ook al wat probleempjes opgelost.

Even terugkoppeling, de foutmelding "no response from receiver" bij de X20 en TD R18 receiver kwam in mijn geval omdat de firmware van de interne TD module niet up to date was (die moet schijnbaar separaat geupdated worden, wist ik veel, haha!)

In mijn geval zat ik nog op firmware 2.1.15, de TD R18 wordt pas ondersteund vanaf versie 2.2.0 (nieuwste op moment van schrijven is 2.2.1 dus mijn zender liep twee versies achter).

Mocht iemand zo'n vergelijkbaar probleem in de toekomst tegen komen.... ;)

Ja d at kan kloppen, maar ik koop tegenwoordig de Frsfky benodigheden bij EMT scheel hoop tijd
en de service is goed zelfs de ontvangers ware up to date en voorzien van een EMT stickertje.
gr Martin

Ja d at kan kloppen, maar ik koop tegenwoordig de Frsfky benodigheden bij EMT scheel hoop tijd
en de service is goed zelfs de ontvangers ware up to date en voorzien van een EMT stickertje.
gr Martin

Ik was ook van plan om 'm bij EMT te kopen, maar heb 'm uiteindelijk bij jonathan.it gekocht. Een of andere Italiaanse club, had er nog nooit van gehoord, maar kwam netjes en vlot aan. Ze waren toch €60 goedkoper dan Engel! Alleen firmware moest ik dan zelf even updaten, nou, als dat alles is ;)

Ik loop en beetje achter en moet m'n bootloader updaten om ethos suite te kunnen gebruiken.
Ik heb ethos suite en het programma om de bootloader te updaten al geïnstalleerd.
Nu kan ik nergens de goede versie van de bootloader vinden. Op YouTube staat een filmpje van HobbyforLife, daar staat ie nog op de site, nu niet meer.

Weet iemand raad?

P.s. ik kan m'n bootloader versie niet zien in de bootloader mode. Dat is misschien ook een dingetje....

volgens mij gaat het een beetje anders
zet gewoon de nieuwe Ethos op je sd kaartje.
plaats deze terug .ga via de bestands manager de file selecteren
en de update wordt uitgevoerd .hierna even opnieuw opstarten en klaar.
BOOT loader heb je echt niet nodig
kijk ff op joetjoep staan genoeg filmpjes hier over

volgens mij gaat het een beetje anders
zet gewoon de nieuwe Ethos op je sd kaartje.
plaats deze terug .ga via de bestands manager de file selecteren
en de update wordt uitgevoerd .hierna even opnieuw opstarten en klaar.
BOOT loader heb je echt niet nodig
kijk ff op joetjoep staan genoeg filmpjes hier over
Jij bedoelt gewoon nieuwe firmware updaten? Dat lukt mij.
Sd kaart en flash geheugen lukt mij ook.

Zoals jij bedoelt flash je de interne TD module denk ik.
Of bedoel je iets anders?

ik heb gewoon de nieuwe bootloader op de geheugenkaart gezet, als die er opstaat de selecteren door hem even langer vast te houden en dan krijg je een menu om deze te installeren
dat doe je dan en klaar is keer, werkt perfect, wel eerst de nieuwe firmware er op zetten, en je moet de map User waar al je foto`s van je modellen in staan omnoemen naar models
want als je de firmware updat dan heb je ineens geen plaatjes meer van je modellen

Back