Frsky Tandem X20 met Ethos OS

@wim, dat dan weer niet. De nieuwe features met de update maken het wel completer de werkset mogelijkheden.
Men beveelt aan altijd met de laatste update te gaan vliegen en eerst testen?
Testen is nogal een ruim begrip met zo,n complexe zender/ontvanger combinatie.

Het probleem is te veel bijkomende ellende niet werkend, verkeerde folders, ontvangers updaten na twee opvolgende updates binnen een half jaar dat soort zaken.
FrSky is nu het pad opgegaan om issues snel te sluiten, hebben zelf ook wel in de gaten dat er iets niet klopt. Geeft nogal te denken 4300 issues. Zijn dat allemaal verbeter verzoeken? Lijkt mij niet.
Toegeven dat het beter kan doen ze niet natuurlijk.
Empatie jegens hun costumers is hun vreemd.
Nogmaals jammer het concept is ok maar gerunt door??? Tja zeg het maar.
Op het frsky forum word regelmatig afgeraden te updaten behalve als je iets extra nodig hebt. Weet je nog hoe zenders 25 jaar geleden werkte ???
Grt Wim
 
@wim de zender is prima die geef ik de schuld niet.
Software updates in aantal is te veel. Dat is mijnsinziens voor mij althans de boosdoener.
Noem mij een merk met vergelijkbare aantal updates in vergelijkbare tijd.
Wist ik dit van te voren had men dit laten weten had ik hem nooit gekocht. OpenTX heb ik destijds ook vaarwel gezegd om precies dezelfde reden een niet stoppende vloedgolf aan updates.
Met begrijpen bedoel ik, wat precies gaat/wil men aanpassen welke bugfix oplossen en welke nieuw feature zit er in de nieuwe update. Bij FrSky vaak een lange lijst met items die mij niet boeien, en soms ook niet snap. Afkortingen waarvan ik niet weet wat ze betekenen, software handelingen die je moet doen die voor software ontwikkelaars normaal zijn maar voor een leek abrakadabra. Hier komt het empatisch vermogen van software ontwikkelaars om de hoek kijken je mag je afvragen in dit geval hoe zit dat?
BTW
Lees de topic van Alfthobbies dat sluit prima aan bij mijn bevindingen/ervaring.
Wat mijzelf betreft zie ik nu in hoe het zit en pas ik mij aan verwachtings patroon te hoog.
En geef ik toe dat ik anders met updates moet omgaan. Fout is idd niet lezen.
Genoeg erover.
Gisteren op de club koffie gedronken lekker zitten bomen en alle lopende projecten besproken. Heel inspirerend. Dus gelijk gisterenavond de bouwplank naar de kamer gesleept om verder te gaan aan de ondervleugel van de SIG Liberty heerlijk geen software in de vleugel.
Groet Theo

Ps, hartelijk dank aan diegene met support om de X20S met module werkend te krijgen super
 
Ik weet precies hoe zenders 45 jaar geleden werkte 27mc zelfbouw project van Electuur gemaakt en mee gevlogen. Met een onhandige antenne met een spoel in het midden
 
Het vrijgeven van veel releases/updates heeft zowel voordelen als nadelen, het voordeel is dat degenen die op een fix zitten te wachten eerder een update kunnen krijgen met die fix erin en dat ze niet lang hoeven wachten tot er eindelijk weer eens een release is. Het nadeel is dat diegenen die alle updates bij willen houden (om wat voor reden dan ook) er veel meer tijd aan kwijt zijn om bij te blijven. Zo lang er geen critical fixes in zitten waar je zelf last van hebt of kan hebben, dan zou ik zeker afwachtend zijn.
Met OpenTX 2.3 ben ik ook pas overgestapt van 2.2.4 naar 2.3.7 of 2.3.8 of iets in die koers en dat was dan voornamelijk omdat ik op dat moment functionaliteit miste die daar wel in zat en er toen niet meer omheen kon.
Als je zelf niet wilt testen, laat anderen dat dan doen en stap pas over als het bewezen stabiel is en je die functionaliteit ook nodig hebt. Dat scheelt een heleboel werk en tijd. ;)
 
Klopt, en dat is ook lessons learned.
Ik zal zeker terughoudend zijn in het vervolg met updates en lezen.
Komt goed.
En functionaliteit dat mis ik niet kan ik zeggen. Meer overbodige features die je eigenlijk niet gebruikt met vliegen maar wel handig lijken.
En dat is weer erg persoonlijk.
Op de club is niet iedereen gecharmeerd van mijn "Throttle Armed" melding. Weet niet precies of dat ligt aan mijn zoet gevooiste stem? Maar het werkt wel.
 
Klopt, en dat is ook lessons learned.
Ik zal zeker terughoudend zijn in het vervolg met updates en lezen.
Komt goed.
En functionaliteit dat mis ik niet kan ik zeggen. Meer overbodige features die je eigenlijk niet gebruikt met vliegen maar wel handig lijken.
En dat is weer erg persoonlijk.
Op de club is niet iedereen gecharmeerd van mijn "Throttle Armed" melding. Weet niet precies of dat ligt aan mijn zoet gevooiste stem? Maar het werkt wel.
Die stemmen kan je ook aanpassen hoor, zelfs je eigen stem als het moet.

Gr
Arie
 
Heb de volume regeling op een van de draaiknoppen. Anders wordt vrouwlief weer helemaal gek van de piepjes lol. En straks op het veld...Tsja, variometer, hoogtemeter en pitotbuis... Dan toch maar een oortje in.
 
Oortje in? Echt de laatste ergernis! Lees eens de ingezonden berichten op GITHUB mbt het geluids niveau van de BTooth als je die wilt gebruiken i.c.m. vario.
Kortom er is voldoende ruimte voor verbetering.
De vleugel vorderd lekker.
 
@Hans,
Hartelijk dank:thumbsup:
Manual met uitleg bij de functies dat snijt hout.
Nu snap ik het, ik vond het al zo vreemd de originele manual?

Heren doe er je voordeel mee.
 
@Hans,
Nee nog niet ik was te druk mn frustratie van afgelopen vrijdag te ventileren. De ventilatie heeft zn positieve uitwerking gehad.
In de duitse beschrijving uitleg gps.
Dat ook eens geprobeerd met ook weer veel te veel hick-ups.
In het verlengde daarvan eens een zwever (Ranger 1600) uitgerust met een speedy-bee flight controller. Geinspireerd door een youtube film over een autonome zwever.
De Ranger vliegend gehad in manual mode.
Verder automatiseren mag ik het zo noemen? , is voor mij toch een brug te ver.
Waar krijg je mee te maken inregelen, tig parameters kortom heel interessant maar niet meer mijn ding. Ik ga mn grenzen kennen.
Lekker vliegen met een modelvliegtuig een zwever daar word ik blij van. En het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, brandstof motoren afgezworen nu toch een Piper en dubbeldekker met brandstof.
 
FrSky heeft een video doen uitgaan met betrekking tot upgraden 1.6.0

Zoek op internet 1.6.0 The Upgrade Proces
Dit geeft een uitgebreid en totaal beeld wat er allemaal gedaan moet worde.
Zoals zender, ontvangers, sensors, rf module, lua scripts etc.
Groet Theo.
 
Ze moeten gewoon ophouden met al die breaking changes waardoor je enorm veel werk hebt wat je niet wilt. Voeg iets nieuws toe maar zorg dat oude versies blijven werken zoals het hoort. Dit is de 2e keer dat FrSky de boel zo verkloot. Ze leren het nooit daar....
 
Ze moeten gewoon ophouden met al die breaking changes waardoor je enorm veel werk hebt wat je niet wilt. Voeg iets nieuws toe maar zorg dat oude versies blijven werken zoals het hoort. Dit is de 2e keer dat FrSky de boel zo verkloot. Ze leren het nooit daar....

ben ik het wel mee eens, daarom heb ik ook lang met 1.4.7 gevlogen en pas geleden naar 1.5.19 gegaan.
Gelukkig blijkt het mee te vallen maar toch goed opletten en controleren.
Groet Hans
 
Mee eens.
Blijft lastig het is een complex systeem.
Nu hier mn 17 kisten met evenzoveel FrSky ontvangers met mix van AP SR/GR controleren op versie en werking mogelijk weer calibreren.
En idd voor de tweede keer.
Ik moet zeggen 1.6.0 heeft wel goede verbeteringen mbt software handling voor alle FrSky ontvangers, servo,s, sensoren etc.
 
De X20 blijft wat mij betreft de komende jaren in de 1.5.19 draaien. Genoeg leuks om mee te werken. Ondertussen de K7 in de zender staan en lekker bezig geweest met toevoegen van custom spraak, diverse call outs voor de pitotbuis ( stallspeed etc etc). Stiekem toch wel erg leuk om zo mee bezig te zijn, mede dankzij youtube kan je vrij vlot zaken doorgronden.

Nu is het wachten op de eerste vlucht om de zender in de praktijk te gebruiken. [emoji3]
 
Back
Top