FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX

hallo forum vrienden

ik heb een vraagje over
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX
FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX

m'n vraag is of deze ontvanger op de onderste foto werkt op deze zender module
of of zit ik dan vastaan de ontvangers met Telemetery ??
FrSky D8R 2.4Ghz 8CH Receiver with Telemetery kost 23.67
DFcombo.jpg

18.93 dolar voor de ontvanger
V8FR.jpg

en heeft er iemand al ervaring mee met dit set
alvast bedankt

heb er maar is 1 besteld.

en nee telemetry gaat niet samen met gewone ontvangers lijkt mij.

ik zal het eens testen.

hallo Cheeta

bedankt voor je snelle reactie ik vreesde al dat die niet samen gingen.
nog een vraagje :D
wat heb je eigenlijk nog nodig om bv snelheid ,hoogte of batterij spanning te meten
en ook worden deze gegeven opgeslagen in de ontvanger ? of hoe werkt dit precies ?

Volgens FrSky op hun site werken al hun ontvangers en zendmodulen samen, behalve de ontvanger die speciaal voor futaba fast gemaakt is .
De handleidingen staan trouwens op de site.

Bij telemetry zendermodule zijn zowel tel. als non-tel. ontvangers bruikbaar!

m'n vraag is, of deze ontvanger op de onderste foto werkt op deze zender module of of zit ik dan vast aan de ontvangers met Telemetry??
Nee.
en nee telemetry gaat niet samen met gewone ontvangers lijkt mij.
Ja, dat kan wel.

Als je met de niet-telemetrie ontvangers wil werken, even de schuifschakelaar 2 op de zender module in de ON positie zetten, ontvangertje binden en klaar....

Ik heb zo succesvol zo'n 4 kanaals micro ontvangertje aan het werken gekregen.

Voor telemetrie ontvangers schuifschakelaar 2 weer OFF.

Laatst bewerkt:
Ik wil in een Clik! een 2.4GHz ontvanger zetten om op 2.4 GHz indoor te kunnen vliegen en wat experimenteren met de telemetrie faciliteiten.
Ik had bij HobbyCity een FrSky 2.4 GHz zendmodule en ontvanger met telemetrie gekocht, nog een losse 8 kanaals ontvanger met telemetrie en een 4 kanaals ontvanger zonder telemetrie.
Afgelopen vrijdag het spul binnen gekregen. Even geprobeerd, maar zo te zien aan de rode LED: geen leven in te krijgen.

Zaterdagmiddag maar eens verder gegaan met de uitzoekpartij. Het blijkt dat de ene 8 kanaals ontvanger een versie 1 is en de andere een versie 2. Waarschijnlijk is de zendmodule ook versie 1. En versie 1 communiceert niet met versie 2 :-(

Ik heb de zendmodule geüpgrade conform de bijgeleverde instructies en zie: binding met de versie 2 ontvanger werkt.
Ook is nu te binden met de 4 kanaals ontvanger.

Mogelijk dat vrijdag overigens de ontvanger wel degelijk gebind was aan de zender: als je in het donker gaat zitten kun je de groene LED zien branden, maar deze wordt volledig overstraald door de rode!!!

Wat ik nog moet doen is het upgraden van de V1 ontvanger. Maar daarvoor moet er eerst even gesoldeerd worden. Komt wel een keer als ik hem echt nodig heb.

Willy

Hi,

De 'normale'FrSky pakt wel het hele gebied tussen 2.405 en 2.480... kan het zijn dat de telemetrie versie de helft pakt voor de backchannel?

frsky01.jpg

Ik heb dit ook gezien bij een futaba van een clubgenoot. Voor de franse wetgeving mag slechts het gebied tussen 2405 en 2450 Mhz gebruikt worden, de clubgenoot zijn T8FG bleef standaard ook tussen deze grenzen, hij kon echter in de software van de zender dit aanpassen, waarna we inderdaad zijn zender het hele gebied zagen gebruiken.

Voor FPV met 2.4Ghz bied dit misschien wat mogelijkheden om je zender onder de 2.45Ghz te houden en je video zender dan op 2.48Ghz in te stellen ?

Ik vermoed dat de telemetrie gewoon 'tussen' de zenderpulsen wordt teruggezonden binnen dezelfde band. Dus ontvanger krijgt pakketje binnen, stuurt telemetrie paketje terug en krijgt dan volgend pakketje binnen.

als het werkt is het leuk spul en werkt goed.
maar kom vandaag een probleem tegen.
ik druk de zender in het slot en probeer te konnekten met de ontvanger en er gebeurt niks.
boekje door lezen en ik doe het goed dus nog eens en weer niks na veel zoeken blijkt dat in de zend modulen de stekker die de zender verbind er kompleet af licht pennen zitten nog wel op de print op 1 na dan.
als ik de modulen geopend er weer in druk zie ik dat de pennen kompleet niet in lijn staan met de verbinders dus moet eens kijken wat ik er aan kan doen.
ik zal morgen wel wat foto`s schieten.

Ik heb het setje van de 2,4Mh in me frutaba 3pk. Ik heb nu ongeveer 20meter berrijk?
Is dat in te stellen in de zender?

Back