FPV quadcopter frames en reviews

Super hightech frame, overal verkrijgbaar voor +/- €10:

DSC01143.jpg

Ziet er leuk uit, maar heb je nagedacht over de afmetingen? Uit het plaatje lijkt de pitch een grotere afstand dan je roll. Daardoor zal je pitch heel gevoelig aanvoelen en snel gaan schommelen als dat zo is.
Maar hout blijft altijd het beste tegen de vibraties.
Leuk dat mensen hier ook zelfbouw prototypes laten zien. Dat is zeker goed om ideen op te doen.

Persoonlijk zou ik nog een tweede plank of wat anders bovenop plaatsen met afstandsbussen om elektronica beter te beschermen bij crashes en zelfs de motors en props bij een landing op z'n kop bijvoorbeeld.

De motoren zitten op de hoeken van een vierkant.
Voor zowel de naze32 al de arduflyer is er een case, dus die zijn dan beschermd. Verder wil ik het frame eerst zo licht mogelijk houden.
Het id. komt uiteraard niet van mij: H-Quad Scratch Build

Ook al zit het allemaal in een case....daar komt behoorlijk wat zand en grond in en vooral de fpv gear als je die ook nog eens gaat gebruiken. Kijk heb je wat anders wat de klap opvangt dan wissel je de props om na een crash en je vliegt verder en anders moet je de boel helemaal schoonmaken en natesten.

Ben benieuwd straks hoe het vliegt. Foto geeft een verkeerd beeld van de verhoudingen inderdaad. Hetbis overigens bewezen dat een h frame beter vliegt als de prop afstanden op pitch axis wat kleiner zijn. Dit omdat alle gewicht meer centraal komt.

vet frame , zag dit filmpje ergens hier staan en d8 is dat niks voor hier ..? kijk hoe die heel blijft na die crash.( 2:22 min)
Waarom heeft iedereen een quadcopter? zo n tricopter is ook wel erg vet
zijn er voor of nadelen boven een quadcopter qua vliegen en stabiliteit??

Laatst bewerkt door een moderator:
Nadeel is minder tilvermogen per definitie en vaak, maar niet altijd zijn die langzamer, moeilijker te bouwen en heel fragiel bij de servo.
Een voordeel is dat yaw veel beter is, maar dat is ook de enige :) en misschien iets meer vluchtijd over het algemeen

Tis maar net wat je een nadeel vindt. Tilvermogen is alleen nodig wanneer je veel spul mee wil sjouwen. Mijn doel met een tri is om zo weinig mogelijk erop of eraan te bouwen, alleen een FPV set erop en gaan met die :banana:

Tilvermogen is ook power. Ik heb nu een quad van 1,5kg met wen tilvermogen van 3,6kg ongeveer. Hoe meer hoe betere respons op throttle, maar ja een machine met minder vermogen is ook beter te beheersen.

Tilvermogen is ook power. Ik heb nu een quad van 1,5kg met wen tilvermogen van 3,6kg ongeveer. Hoe meer hoe betere respons op throttle, maar ja een machine met minder vermogen is ook beter te beheersen.
maar ja hoe snel moet die gaan dat filmpje laat zien dat die tricopter rete hard gaat ..of zie ik dat verkeerd? frame is ook niet stuk te krijgen en ik lees veel laatste tijd hier over kapotte frames haha na crash

Alles is kapot te krijgen.. Filmpje heb ik in het talon tricopter draadje gepost.
Ik ben van plan deze ongeveer na te maken. Alleen een andere setup en een ander yaw mechanisme..

Snelheid hoeft niet perse wat met vermogen te maken, maar dit ding weegt niet veel en heeft eenbhoge inertia. In de eerste stukken waarbij hij heel hard de lucht in gaat heeft hij geen gopro. Een gemiddeld fpv set inclusief gopro weegt al gauw een halve kilo en dat is een zware aanslag voor tricopters. Vind er maar een op youtube die harder dan quadcopters gaan met gopro enz.

Maar niks erop tegen.....is wel mooi om een te bouwen. Ik heb kennis gemaakt met multicopters toen ik een tricopter zag vliegen :)

Hahahaha, mooi dat je dat van jezelf zegt..

Garbungel heeft zekers wel een punt. je verliest gewoon ongeveer een kwart van je vermogen. En dat merk je waarschijnlijk wel. Wil niet zeggen dat je er niet hard (genoeg) mee kunt vliegen overigens. Hij gebruikt in het filmpje rctimer 2830 1300kv en sunnysky 1400kv 2212 motoren met dd 8x4 props..

Mooi.....als iemand meer informatie over deze frame heeft graag posten. Het gaat om de build foto's en een video van hoe het vliegt dan zet ik het op de mainpage.

OK thanks.....denk dat we alles zo'n beetje hebben nu of moet er echt nog veel meer zijn of komen :D

Back