FPV, multicopter videos enz

Dat is idd klote , zit al een maand te wachten.
Algoed dat ik 3 extra armen erbij heb besteld , als je eens crasht moet je een maand of 5 weken wachten op een armpje.

Dat kan veel beter , de Hoverthing frames zijn meestal binnen 2 weken binnen en ze komen ook uit US.

Ja dat is minder aan deze gast......ik heb dit samen met iemand anders ook doorgegeven en hij gaat nu anders te werk. Nu is het zo dat je altijd via zijn site kan bestellen ook al heeft hij geen voorraad en dan maakt ie op bestelling. Hij gaat nu zorgen dat alles beter op voorraad is en dat je op de site ziet hoeveel er nog op voorraad is. Is wel minder op het moment, maar eerlijk is eerlijk de frame is echt top!!

Misschien kunnen we de armen ergens na laten maken? Later kunnen we heel de quad een keer namaken :D.

Hey Roni,

Die heza kan je mooi uitrusten met een Keychain 808#16 camera (live out& recorder).
De Naze32 fc is een perfect board, echter icm met Mac OSX (heb jij toch??) nog wat omslachtig in gebruik heb ik gemerkt. Moest om bv minthrottle te wijzigen toch een Windows pc raadplegen. (wordt wel aan gewerkt).
Alternatief is een Flip mwc 1.5 board, in gebruik en wat betreft vliegeigenschappen exact gelijk aan NanoWii. (ongeveer $18,-)

@Boris,

Heb jij je camera horizontaal t.o.v. je IconicX staan of iets "achterover" om de pitch met accelereren en snel rechtuit vliegen te compenseren? Heb dat bij mijn fpv copter wel moeten doen om niet te veel naar beneden te kijken.
P.s,
Wel een vette laatste upload! (maar dat moet ook wel met zo'n setup;-)

Hey max , ik heb nog een windows laptop daar stel ik men multiwi's mee in.
Wat de cam betreft denk ik toch dat ik voor een 600tvl ga zonder behuizing.
Gopro ga ik er zoizo niet op monteren , tis gewoon een speel hexa'tje :)

@max
Kun je niet in de cli via de mac? Mac heeft toch ook iets van rs232 apps? Ik vind de cli makkelijker en sneller dan die gui. Gui is leuk voor pid's enzo.
Mijn camera is normaal gesproken altijd een klein beetje getilt inderdaad, dat moet wel met die iconic-x. Het gaat echt hard allemaal, maar dat was het bij deze vlucht niet goed genoeg als ik voluit laag bij de grond was.
Heb nu 2 naze bordjes en wil niets anders......lol. Een H quad op 4S is de enige echte FPV thrill voor mij op het moment!

Hoe is het met jouw H quadje nu? Al af?

@max
Kun je niet in de cli via de mac? Mac heeft toch ook iets van rs232 apps? Ik vind de cli makkelijker en sneller dan die gui. Gui is leuk voor pid's enzo.
Mijn camera is normaal gesproken altijd een klein beetje getilt inderdaad, dat moet wel met die iconic-x. Het gaat echt hard allemaal, maar dat was het bij deze vlucht niet goed genoeg als ik voluit laag bij de grond was.
Heb nu 2 naze bordjes en wil niets anders......lol. Een H quad op 4S is de enige echte FPV thrill voor mij op het moment!

Hoe is het met jouw H quadje nu? Al af?

Cli op de Mac heb ik niet werkend gekregen, boardje zit nu op m'n acroquad en hoef nu niets meer te wijzigen.

Mijn H-quad 8" is sinds vorige week gereed, nog niet veel getest maar wel gemerkt dat een H-frame super fijn vliegt voor FPV. Is wel weer erg licht totaal(900 gram incl 1.8 4S Lipo) maar naar mijn zin ook te gevoelig/ breekbaar en wil toch ook met 9" graupners kunnen vliegen.
Ben dus al weer bezig met een iets grotere versie wat ook een veel stijver frame moet worden waar ik hopelijk komend seizoen mee vooruit kan.
Zal morgen wel een foto posten, nu is ie nog heel;-)

Zo mijn HT-FPV is nu ook naar 4S omgezet....wel op de NTM 1200kv motoren :D. Hopen dat het goed gaat. Heb wel een stress test gedaan op 8' props en geen rare dingen gemerkt. Zal morgen voorzichtig testen. Heb geen zin om verschillende lipo;s te hebben rond slingeren. Wil voor alle quads hetzelfde aanhouden. Ben nu bezig om alles uitgewerkt te hebben voor de zomer. Straks is het alleen vliegen en niet meer experimenteren.

Gebruik hier ook wederom 4 diodes om de spanning terug te brengen naar ongeveer 12V voor mijn Vtx.

Op de mac zou dat toch ook moeten werken. Is een standaard iets.

Ben benieuwd naar de foto. 8 en 9 inch scheelt wel veel quad vliegtijd vind ik.

Vandaag even een naze32 maiden op mijn iconic-X snel gedaan onderweg naar huis. Heb daarna 9inch props opgezet en nu is ie weer normaal :D. 10inch is iets teveel bij full throttle :D, maar wat vliegt het lekker weer. Dit bordje is sne uitgegroeid tot mijn favoriet alle tijden.

Hey Boris, heel strak gevloegen idd ,waarom ga je eigenlijk niet lekker in je auto zitten ..?mider koud lijkt me zo:rolleyes:
Of gaat het signaal dan minder worden ( ook als je je rx buiten zet ?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit was meer een snelle testvlucht onderweg voordat het donker werd. Het duurde maar een minuut of 6 en de kou viel wel mee moet ik wel zeggen.
Ik heb ook weleens uit de auto gevlogen. Het verminderd je dekking wel iets inderdaad, maar nog nooit problemen ermee gehad. Doe meestal raam open en vrx buiten de auto voor het beeld.

Ik zie regelmatig vragen voorbij komen van mensen over video kwaliteit met FPV enz tussen de bomen en objecten.

Heb een perfect voorbeeld van iemand gevonden hoe dat eruitziet in je bril. (video is niet van mij), maar dit is hoe het is en wat eigenlijk als normaal kan worden beschouwd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is een 1.3ghz systeem. Op 5.8 was dat niet te doen :D. Op 2.4ghz zou je hetzelfde resultaat hebben.

Dit heb je in een open veld niet zoveel, maar dit was om voor beginnende fpv'ers te laten zien wat voor effect reflectie op je signaal heeft en dat je daar gewoon doorheen vliegt en niet moet schrikken. Als je signaal helemaal ophoudt ziet het er anders uit.

Dit is ongeveer wat ik ook zie (kleine beeld rechtssboven) in mijn bril tijdens het vliegen. De glitches schrik ik iedere keer wel van inderdaad, ik moet leren daar doorheen te vliegen...:schrik:

Ik wil ook een fpv setje aanschaffen. Mijn doel is echter wat kleiner als de meeste leden hier. Ik wil enkel fotograferen vanuit de lucht. Een schermpje dat nog beeld geeft met de hexa op een 100mtr afstand zou al meer als afdoende moeten zijn. Is dit dan een goede keuze ?

5,8 GHz Immersionflight SET ADVANCED, 139,95 €, Globe-Flight-FPV

Die patch antennes, wat moet ik daarmee? Beter bereik ofzo?

Vergeef me mijn domme vragen, ben er nogal nieuw in. Ik lees hier wel al flink mee maar ooit zie ik de bomen door het bos niet meer.

1. Immersion is sowieso goed...
2. Alleen voor foto's tot of rond 100 meter meer dan voldoende...
3. 25 mw is toereikend voor dat doel...
4. patchantennes zijn niet noodzakelijk, waarschijnlijk heb je aan de standaard antenne al voldoende...
5. voor crispy clear beelden zou je kunnen denken aan cloverleaf antennes...zelf te maken of niet al te duur aan te schaffen...
6. vragen = niet dom... ;-)

Back