FPV, multicopter videos enz

Gaat om de 800mw , en de gopro wordt gebruikt , het beeld valt weg voor een spit second , was in open terrein en circa , geschat , 100 meter ver van de ontvanger , die op 1,50 mtr hoog staat .Daarna de video opname van de gopro bekeken en daar was geen wegvallend beeld te zien , dus je mag aannemen dat het dan zit in:
-de bekabeling gopro vtx
-de vtx
-de voeding vtx (3s lipo)
-het vtx signaal van de gopro
- of misschien de vrx (ook fox)

Maar misschien is dit wel een drop-out zoals jij het bedoelt , dat is dan dat het video beeld kompleet weg valt , voor een split second?

Welcome to the fpv ;)

Reflecties....signaal komt overal vandaan terug naar je ontvanger en zelfs via de grond. Je ontvanger switcht soms tussen het echte signaal en een reflectie of zelfs een andere reflectie. Je hebt een 800mw die ik ook eerst had, waar je hier iets meer van last hebt en dan vooral bij close range omdat de reflecties zo ontzettend hard zijn. Niet bang zijn gewoon doorvliegen....en je moet het zien als knippering van je ogen ;). Circulaire antennes hebben hier minder last van en 400mW is ook iets beter.

Als je dit maar een keer tijdens je vlucht had heb je uitstekend signaal! Bij 1.2ghz zijn deze drop outs veel korter dan op andere frequenties. Je ziet ze op een gegeven moment niet eens.

Welcome to the fpv ;)

Reflecties....signaal komt overal vandaan terug naar je ontvanger en zelfs via de grond. Je ontvanger switcht soms tussen het echte signaal en een reflectie of zelfs een andere reflectie. Je hebt een 800mw die ik ook eerst had, waar je hier iets meer van last hebt en dan vooral bij close range omdat de reflecties zo ontzettend hard zijn. Niet bang zijn gewoon doorvliegen....en je moet het zien als knippering van je ogen ;). Circulaire antennes hebben hier minder last van en 400mW is ook iets beter.

Als je dit maar een keer tijdens je vlucht had heb je uitstekend signaal! Bij 1.2ghz zijn deze drop outs veel korter dan op andere frequenties. Je ziet ze op een gegeven moment niet eens.

Aha , okee weer wat wijzer ;), thanks wederom voor de feed back , nu nog een keer mee gluren met een FPv piloot , met mijn eigen fatshark ....:cool:

Np.

Een andere tip omdat je beginnend bent zou ik toch overwegen om een CCD cam aan te schaffen voor betere resolutie in je bril, dus geen zwarte balken en kleinere FOV, waardoor je veel meer details ziet dan met een gopro en dan zeker in wide mode.
Ik raad dan een 3.6mm cam voor een natuurlijke inschatting van diepte. Ik kan zelf goed met gopro vliegen, maar een CCD cam is toch meer genieten met meer details.

Np.

Een andere tip omdat je beginnend bent zou ik toch overwegen om een CCD cam aan te schaffen voor betere resolutie in je bril, dus geen zwarte balken en kleinere FOV, waardoor je veel meer details ziet dan met een gopro en dan zeker in wide mode.
Ik raad dan een 3.6mm cam voor een natuurlijke inschatting van diepte. Ik kan zelf goed met gopro vliegen, maar een CCD cam is toch meer genieten met meer details.
dan heb je t zeker over deze cam
SONY Super HAD CCD 600TVL D-WDR DNR Board Camera For FPV - SecurityCamera2000.com

Ja die, alleen heb ik dezelfde camera met 2.8 lens, dan heb je net een iets grotere beeldhoek....maar ik weet niet beter, aangezien ik nooit met een andere heb gevlogen tot nu toe......

2.8mm is hetzelfde als gopro een beetje. Met 3.6mm is je fov net iets minder, maar je ziet alles beter....takjes zijn beter zichtbaar en je kan veel sneller op de doelen vliegen. Je hebt meer detail als het ware.

Bij 2.8 lijken dus sommige dingen net iets verder weg dan dat ze zijn. Dingen in de verte zijn veel te klein. Het is ook gewenning natuurlijk.

@holysmoke
Ja die, maar eigenlijk iedere 3.6mm camera. 600tvl is voor mij net wat mooier dan de 540tvl die ik ook nog heb op mijn ht-fpv.

2.8mm is hetzelfde als gopro een beetje. Met 3.6mm is je fov net iets minder, maar je ziet alles beter....takjes zijn beter zichtbaar en je kan veel sneller op de doelen vliegen. Je hebt meer detail als het ware.

Bij 2.8 lijken dus sommige dingen net iets verder weg dan dat ze zijn. Dingen in de verte zijn veel te klein. Het is ook gewenning natuurlijk.

@holysmoke
Ja die, maar eigenlijk iedere 3.6mm camera. 600tvl is voor mij net wat mooier dan de 540tvl die ik ook nog heb op mijn ht-fpv.
ok nou snap ik die verschillen tussen 2,8 en 3,6 en ook de vergelijking met gopro .thx
lijkt me ook heel irritant dat als je vliegt het doel eigenlijk al dichterbij is dan dat je door je bril ziet

Tis wat je gewend bent , bij ons vliegen we allemaal met 2,8mm lens , andere weer met 3,6mm.

Beiden kloppen niet 100% wat afstanden betreft ,maar verschil is minimaal.
IK parkeer men quad voor men voeten, geen enkel probleem :)

Laatst bewerkt:
Na een ongelukje heb ik 1 van mijn GoPro's uitgerust met een 4.0 mm lensje. Werkt prima: nog steeds een redelijke FOV maar veel minder bolling in de randen/hoeken...
De afstand tot een object is realistischer inderdaad met een 4.0 mm....

gr. Rob

Tis wat je gewend bent , bij ons vliegen we allemaal met 2,8mm lens , andere weer met 3,6mm.

Beiden kloppen niet 100% wat afstanden betreft ,maar verschil is minimaal.
IK parkeer men quad voor men voeten, geen enkel probleem :)

Ik heb een 2.8, en parkeer tot nu meestal in een boom.....haha....
Maar dat ligt vast niet aan die lens.....

Misschien dat ik binnenkort eens 10. Inch props ga proberen, want heb bij wind nogal moeite er tegenin te komen....

FPV en multicopters

Haha
Corne , ik schrok al ,dacht dat ik ook nu in de boom zou vliegen met mijn 2,8mm
Haha

Ik heb maar de sony cam besteld van het linkje eerder en gewoon de standaard lens 3,6mm genomen ....

Ben erg benieuwd naar de verschillen tussen de gopro en de sony cam ...

4s3000 heb ik hier een stuk of 5 liggen......de vraag is of dat nog problemen kan opleveren met de rest van de setup .....

Zal er nog eens over nadenken....heb een hele voorraad 9inch graupners liggen die ik eerst nog ff kapot moet vliegen.....

Voorlopig gaat dat niet hard, aangezien tot nu toe al 2 x een arm is gebroken, maar die props breken niet snel.....

Ja die graupners die willen maar niet breken. Ik heb in totaal 2 sets gehaald en heb geen een gebroken. Heb wel een die tijdens een mislukte flip in soesterduinen beschadigd was, maar niet kapot.

Graupners kun je ook gewoon verkopen, ik wil die misschien. Met 8inch heb je ook nog eens minder jello.

Ok.als de meet op 10 mrt is heb ik ze toch bij, dus als je ze wil hebben kunnen we wel wat regelen.....

Bestel ik in ieder geval een setje 8 inch om eens te proberen op 4s....

En dan nog aan de slag met de naze32.....denk dat ik die maar op mijn hexaspyder zet, en daar ook gelijk een setje graupners props voor mee laat komen, want daar kunnen geen grotere op dan 8 inch, anders raken ze elkaar......moet ik trouwens nog wel, of een kabeltje maken voor de gopro, of een extra Cam aanschaffen voor de fpv.......zou zon keychain ding kunnen nemen ook...

Kan die trouwens ook live beelden doorgeven en opnemen op sd tegelijkertijd ?

10de kan ik er niet bij zijn, maar we regelen wel wat.

Zal binnenkort een echte vliegvideo van mijn naze32 posten.

Vlucht is namelijk al geweest. 4 lipos door het bos geknald.
20130202_130258.jpg

Laatst bewerkt:
Back