FPV, multicopter videos enz

Kun je beter zaterdag komen want zondag zit ik al in polen :)
Zaterdag laatste keer van dit jaar op ons pleintje pintje pakken hehe

Zou best kunnen maar dit stukje uhf is hartstikke illegaal in nederland. Het is enkel 433mhz wat een beetje soort van legaal is hier.

Los van de UHF, zijn er antennes (sommige beweren van wel, maar in de praktijk is iets anders) die +10km halen, om videobeeld te versturen?

Oh op 1.2ghz en 800mw staat het record op 123km momenteel met de juiste antennes. Zo laag hoef je niet te gaan in frequentie voor 10km.
Vanwaar de vraag....lijkt me niet dat je mer multi zo ver gaat?

@roni dave
Ik kan alleen zondag helaas.

Oh op 1.2ghz en 800mw staat het record op 123km momenteel met de juiste antennes. Zo laag hoef je niet te gaan in frequentie voor 10km.
Vanwaar de vraag....lijkt me niet dat je mer multi zo ver gaat?

@roni dave
Ik kan alleen zondag helaas.

Voor mij is het met een vlieger, die snel en ver kan. (ik weet dat ik niet in de juiste discussie zit, maar hier wordt er veel gepraat over FPV, vandaar...)

Het record staat op 123km. Maar voor 'normale' mensen en normale omstandigheden, haalt deze gemiddeld +10km, denk je?

Ik denk dat je hier in verkeerde discussie zit inderdaad. Dit is echt voor multicopters en dan zie je inderdaad verschil met de vliegers. Daar gaat het altijd om zo ver mogelijk enz. Wij vliegen meestal short range en videokwaliteit laag bij de grond en tussen de bomen is veel belangrijker.

Ik weet niet over welk pleintje het gaat, maar als ik zo eens kijk naar de voorspellingen hoop ik dat het overdekt is ?:mrgreen:

Boris , ik ben er zowel zaterdag als zondag , you are welkom :)

Viper en Heligek als jullie tijd hebben kom maar langst !

he roni heb even met die lelijke kerel overlegd en wij hadden gedacht om zondag even langs te komen,teminsten als de weergoden dit een klein beetje toelaten

wij nemen ons besluit hier zaterdag avond over naar onze wekelijkse bestuurs vergadering

gr

Eerste film van de flip frame. Dave heeft die vandaag al binnen gehad.
Ik helaas nog niet anders kon ik hem voor het weekend opbouwen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is Tom van Hoverthings zelf die daar vliegt.

Maar deze is beter van Luke met CC3D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn idd binnengekregen deze ochtend met de vriendelijke groeten van meneer en mevrouw de douanier (35 eurotjes voor papa regering).

Nu is het wachten tot na nieuwjaar dan ben ik terug thuis uit polen voor ik hem kan klaarmaken.

Roni jou frame zal er morgen wel zijn wss dan.......veel plezier ermee.
Spijtig dat we niet alles liggen hebben anders hadden we mijne al kunnen klaarmaken voor dit weekend hehe.

Back