FPV, multicopter videos enz

Instellen is toch de Gui van naze32 toch?

Edit: deze gui heb ik niet gezien , ga die effe downloaden...
Hoe kan je de gyro filters aanpassen??

Als je dat gewend bent kun je ook MultiWiiConfig pakken. Voor je PID's ed.

Die andere software versie's zijn AIO oplossingen waarmee je ook CLI commands kunt invoeren en firmware kunt flashen. Specifiek voor de Naze32.

Vind t zelf wel makkelijk dat je maar één programma nodig hebt voor de Naze32. Doet precies wat ie moet doen. Maar de ontwikkeling van die software staat stil geloof ik. Daarom volg ik nu de softwareontwikkeling van de GUI op fpv-community.de.

Top , heb met de multwii 2.1 Gui geprobeerd en dat gaat dus ook.
Eens je arduino gewoon bent en de multwii Gui is het altijd effe wennen...
Thnx mannen!

Nicoths AIO is niet zo heel primitief vind ik hoor. ;)
Die heeft gewoon nette dropdown menu's en textboxjes om alles in te stellen.
Dat gevlooi met CLI en telnet terminals is inderdaad lekker "DOS" vergeleken met de concurrent.

Ok , kan ik als het nodig zal zijn ergens de gyro filters instellen?

Ja, ook in CLI. Om alle mogelijke instellingen te zien, is het toch het makkelijkste om in de NazeGUI van NicoDH te kijken. Anders even door de source browsen. Laatste versie van cli: http://code.google.com/p/afrodevices/source/browse/trunk/baseflight/src/cli.c

En let even op welke acc geactiveerd is. Er zitten er namelijk twee op, en standaard gaat ie (ook na een firmware update) naar de MMA845x.

in CLI:

# status
System Uptime: 13 seconds, Voltage: 0 * 0.1V (2S battery)
CPU 72MHz, detected sensors: ACC BARO MAG ACCHW: MMA845x
Cycle Time: 1657, I2C Errors: 0
# set acc_hardware=2
acc_hardware set to 2
# save
Saving...
Rebooting...#

Daarna weer CLI in:

# status
System Uptime: 10 seconds, Voltage: 0 * 0.1V (2S battery)
CPU 72MHz, detected sensors: ACC BARO MAG ACCHW: MPU6050
Cycle Time: 1696, I2C Errors: 0

Top Bart , bedankt voor de support!
Hopelijk vliegt de hexa maandag als ik de regelaar binnen heb , ik heb de hex voorzien van een nanowii bordje en de Naze ga ik op de Qav testen....

Het schijnt dat level het beste werkt met een looptime van 3000 en een lpf van 100.

En in hercules moet je ## typen om in CLI te komen (dus niet aleen #).

En nu nog een BT module eraan hangen en je kunt op het veld al die parameters instellen met je Android telefoon. Mocht je een ifail hebben, heb je nu nog een reden om die te verkopen.

Yup voor level looptime op 3000 en lpf op 100. Level die ik op dit bordje had was letterlijk 10 malen strakker dan op naza zelfs. Je laat de stick los en deze herstelt gelijk zonder enig overshoot.

Je kan multiwiigui gebruiken voor de pids....wel zo makkelijk met de grafiekjes enzo. Nazegui voor de eenmalige cli instellingen. Ik gebruik putty.....kan daar goed mee overweg. Met putty kun je net wat sneller werken vind ik. Let maar op default pids en je bent verkocht.

Ik twijfel ook of ik bij mij 2x acc had gezien. Zal eens nachecken een keer. Voor mij was die mpu6050 echt dat je zegt WOW.......je zet de quad in een hoek en ongeacht hoe hard het waait of wat er gebeurd blijft deze zijn hoek behouden en het reageert instant en keurig op de stick inputs

De Qav500 is verstuurd , dat noem ik een goede service , gisteren besteld vandaag naar de post gebracht!

Daar kan mister Iconic-x veel van leren!
Als ik tijd en geduld heb zal ik er een bouwverslag van maken...
Straks nog wat 4s lipo's bestellen en grapner props.
Bij digitech vind ik geen 10 nch props meer , iemand een idee waar ik ze best kan bestellen?

Back