FPV, multicopter videos enz

400mw is meer dan voldoende , 500 is ook goed uiteraard, als je een goede cam wilt neem dan de 600tvl van securitycam 2000.

Men Iconic-x is nog steeds niet binnen , die kerel heeft die zonder tracking verstuurd.
Ik wacht nog een week en dan ga ik via Paypal een claim indienen , heb er genoeg van.

als 400 mW beter is is dit dan een mooie set?

complete set 500 mw van electronica RC €79,-
lowpass filter €22
camera: uiteindelijk zou ik binnen enkele maanden een GoPro Hero als fpv camera willen gebruiken...dat is de reden waarom ik niet zoveel wil investeren in een betere camera.
Ik wil alleen investeren in een duurdere camera als deze 420 lines camera echt onvoldoende zal zijn.

Vind je 30euro te duur? Zoveel kost namelijk een 600tvl ccd cam. Beeld wat je daaruit krijgt kan gopro niet aan tippen. Hero3 batterij gaat maar een paar vluchten mee ook nog wwns.

Dat bedoelde ik nou....altijd een beetje rondkijken :). Mijn advies is uiteraard 3.6mm. Mocht je een keer 2.8mm willen proberen daar heb ik de lens nog van liggen en die mag je dan gewoon hebben, aangezien ik daar toch niet meer vlieg.

Die die je zelf gelinkt hebt is een goede..
Voornaamste is het juiste voltage en genoeg tv lijnen. 600\700. Hoger hoef je niet te gaan aangezien analoge video 640x480 is..

Re: FPV en multicopters

Ik vlieg die cam met 2.8mm lens. Zowel op mijn fpv vliegtuig, als quad. Prima lens vind ik zelf

Die gebruik ik ook. Geeft het minste fish eye effect.

Overigens gisteren en vanochtend de fpv gear van avpk getest. Camera bleek helaas stuk, maar verder werkte alles. Vaag puntje was dat de airwave ontvanger niet met cloverleafs werkte. Na een beetje zoeken kwam ik een post tegen ergens waarin stond dat er een Weerstandje inzit wat ervoor zorgt dat cloverleafs niet werken. Weerstandje weggehaald en voilla.. Beeld!
Aan avpk trouwens dezelfde camera aangeraden..

Was een hele zoektocht gisteravond maar super dat het binnenkort allemaal gaat werken.
Ga idd ook deze camera aanschaffen bij securitycam2000 en zit er dan toch aan te denken om de 2.8 te nemen.

Lennie nogmaals mijn blijk van waardering voor je doorzettingsvermogen. Ik had het allang aan de kant gesmeten en een hele nieuwe set gekocht. Nu heb ik dat geld over voor 2 camera's. :-)

Die gebruik ik ook. Geeft het minste fish eye effect.
Bedoel je de 2.8mm of 3.6mm?

Nee heb van alles geprobeerd en met 3.6mm zie je alles mooi natuurlijk en je ziet vooral de kleine takjes van bomen enzo wat ik met 2.8 niet eens kan zien. 2.8 is zeg maar alsof je in een verrekijker van de verkeerde kant kijkt :)....wel misschien handig bij hoveren waarbij je een brede blikveld hebt, maar bij wat harder vliegen ben je min of meer blind.

ps ik heb wel de camera genomen met IR filter. De camera zonder had 52 aanbevelingen...deze 0. Maar het beeld leek me toch wat minder flets...

W00t helemaal blij! Niet echt heel bijzonder tussen al het heftige materiaal wat hier voorbij komt maar mijn eerste quadcopter zit in elkaar. Alle electronica doet het! Ik moest bijna huilen toen ik al die bliepjes hoorde ;)

02_DJI450.jpg

Props zitten er verkeerd op, maar wou even kijken hoe het stond haha. Op naar het NAZA gedeelte. Cheers!

Laatst bewerkt:
Geen probleem Jurgen, ik vind het leuk zulke problemen op te sporen..

Bedoel je de 2.8mm of 3.6mm?

Ik heb een 3.6 lensje.
Maar wat vinny zegt klopt wel ja. 3.6 geeft een wat benauwd gevoel. Waar 2.8 het idee heeft dat je door een vissenkom Kijkt..

heb je met dat saw filter ook minder snel last van strepen? of dat niet? (bij gebruik van UHF)

heb nu een 1.3ghz ontvanger zonder saw filter, heb er nog wel 1 liggen met, maar DACHT dat die niet OK was. Anders in de andere ook maar eens zo'n filter zetten (effe opzoeken hoe en wat)

Heb al band pass op uhf zender, en high pass op 1.3 video RX

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? :)

Ik heb een 3.6 lensje.
Maar wat vinny zegt klopt wel ja. 3.6 geeft een wat benauwd gevoel. Waar 2.8 het idee heeft dat je door een vissenkom Kijkt..
Zoals ik al zei, voor hoverwerk zou 2.8mm perfect zijn en voor echt vooruit vliegen is 3.6mm ideaal. Helaas kun je maar een van de 2 kiezen :D. Ik hover niet zo heel veel, dus voor mij keuze makkelijk. Zou een goede feature zijn om over te schakelen via een kanaal tussen de 2 :D.

Kan iemand hier iets nuttigs over zeggen? :)
Saw filter zorgt ervoor dat je geen blocking krijgt van UHF, dus je hebt je bandpass en high pass filter niet meer nodig op je UHF. Je hebt dan niet van die zwarte strepen en dropouts.
Je hebt altijd nog strepen van je ESC's als je voeding van dezelfde lipo gebruikt als je dat bedoelt misschien, maar daar heeft SAW filter geen invloed op, want dat zit in de Vtx. Als je toch UHF gebruikt zou ik zeker overwegen om een 2.4ghz video te gebruiken. Kwalitatief net wat beter.

Back