FMS P-51D Mustang Beautiful Doll 1400mm

Mooi zo die Kisten bij elkaar in de lucht.
Ook de foto op de grond is een mooi gezicht.

Hoeveel mAh li-po gebruiken jullie? Ze geven op 2650 mAh maar kan je er ook b.v. 3300mAh in kwijt?

Gr
Ronald

Ik heb er 3000mah in liggen en die andere volgens mij ook.
Ik vlieg ongeveer 7 min op een accu en dan heb ik 30% over als ik op de grond sta.

Ok dat is mooi, en geen aanpassingen moeten maken in de ruimte voor de li-po neem ik aan?
30% over is netjes na 7 minuten.
Nou is en 3000 mAh iets zwaarder dan een 2650 mAh heeft dit effect op een neusstand bij het opstijgen of taxien?
Ik ga er voornamelijk mee vanaf gras opstijgen en landen.

De accu past er perfect in had alleen een probleem met de CG. Druk de accu helemaal naar voren tot hij niet verder kan. Ik heb de kist via de elevator iets naar beneden moeten drukken, doe dit via de sub-trim. Ik had tijdens de maiden een probleem dat ik de kist niet meer naar beneden kon trimmen omdat hij op zijn max trim stond. Het is beter om de elevator iets naar de downstand te zetten, niet teveel!! Hou wel een beetje de snelheid in een bocht, de p51 is gevoellig voor een tipstall.

Bij de TO rustig gas opbouwen tot hij met de tailwheel los is, daarna rustig optrekken. Omdat de prop rechtsom draait, voelt het vliegtuig als reactie daarop een kracht naar links (wet van Newton actie =-reactie) Hou hier rekening mee!!

Op het filmpje is te zien dat na de landing de p51 van de weg schiet. Als je op een groot veld staat heb je daar gelukkig niet veel last van en kan je alle kanten op :D.

Bedankt voor je antwoord.
Dat hij gevoelig is voor een tipstall had ik al vernomen Dit zijn dacht ik de meeste warbirds!
Is hij ook gevoelig voor een tipstall bij de landing? ik had ergens zoiets gelezen of valt dit mee?
Hoorde dat je hem met redelijk wat snelheid moet landen of is dat niet helemaal waar?
Dat hij bij T.O naar links wil was mij ook duidelijk schijnt ook een reactie van warbirds te zijn heb ik mij laten vertellen.

Ik heb nog een hoop vragen zie je maar weer.
Geen ervaring met warbirds maar moest er toch eens van komen.
Wel eens een keer gevlogen met een mustang van Parkzone maar
die werd uit de hand gestart.
verder wel ervaring met rolroer kisten en kunstvlucht trainer.

Gr
Ronald

moet je eerlijk zeggen, ik let er nooit zo op, ik heb met dit toestel afgevlogen voor m'n brevet, alle figuren was geen probleem, geen idee hoe lang ik er mee vlieg.

deze past er makkelijk in, als de lipo's langer zijn is niet erg, zolang ze maar niet dikker zijn dan de 3300 mah turnigy's dan past het altijd.

Als het mee zit met het weer gaat hij Dinsdagavond de Maiden maken.

Eerst was zaterdag de bedoeling maar dan hebben wij op de club een dag speciaal voor de Heli's dus dan gaat de T-Rex 500 DFC of de T-Rex 600 ESP wat vluchten maken.

Als de Maiden is geweest dan zal er wel een filmpje of foto's gepost worden.

Gr
Ronald

Het had vandaag makkelijk gekund ronald :mrgreen:

Bijna geen vliegers, alle rust van de wereld, en met een windkracht 3 een net briesje om te hobbyen

Ik ben benieuwd wat ie doet ;-)
Vlieg je hem zelf in?

Het had vandaag makkelijk gekund ronald :mrgreen:

Bijna geen vliegers, alle rust van de wereld, en met een windkracht 3 een net briesje om te hobbyen

Ik ben benieuwd wat ie doet ;-)
Vlieg je hem zelf in?

Teunis
Ik had hem inderdaad gisteren kunnen invliegen,
maar het was chopper drr op en dan ga ik niet met vleugels vliegen :bye:
Ik had ook geen li-po's geladen dus werd wat moeilijk.

Ik denk dat ik hem door Bert laat invliegen wil een goed filmpje van de maiden maken, en aangezien niet iedereen redelijk of goed kan filmen doe ik het denk ik zelf maar.
Gr

Ja, dat heb je met electrodingen :mrgreen:

Geintje, gister was het leuk vliegen, maar niet echt lekker maidenweer..
Iig succes van de week met de maiden !

Ja, dat heb je met electrodingen :mrgreen:

Geintje, gister was het leuk vliegen, maar niet echt lekker maidenweer..
Iig succes van de week met de maiden !

Nou Teunis
de maiden zal nog even moeten wachten.
Het weer gaat deze week niet mee werken.
Dus nog even geduld.

Zondag ook nog even gevlogen met de Robbe Air trainer 140
Stond aardig wat wind, was er samen met Jan.
Landen was wat lastig met de wind op de Bult.

Maar alles weer zonder schade mee naar huis.
Gr
Ronald

Hoi Ronald,

Leuk draadje heb je. Fijn dat de Maiden goed ging. Inmiddels zal je er nog wel wat vluchten op hebben zitten.. Zijn er nog punten van aandacht naar voren gekomen?

Zelf vind ik het Shangri-La kleurschema erg mooi. Helaas is deze in NL niet te vinden. Misschien RC-Rob eens een mail sturen wat de mogelijkheden zijn.

Op RC Groups zijn er een paar draadjes over de P51-D 1400mm van FMS en daar lees ik toch het één en ander over de geleverde ESC. Het schijnt dat deze niet heel goed is. Hoe is jouw ervaring tot dus ver met de electronica?

Groeten Quinten

Back