Ja hoor, ik denk er net zo over. Heb nog nooit een scharnierpunt gescheurd of iets dergelijks.Goedkoopste HEMA plakband voorzien van laagje UHU-POR werkt prima. Niet moeilijker maken dan het is.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja hoor, ik denk er net zo over. Heb nog nooit een scharnierpunt gescheurd of iets dergelijks.Goedkoopste HEMA plakband voorzien van laagje UHU-POR werkt prima. Niet moeilijker maken dan het is.
En na één landing in het vochtige gras een stuk krommer. Dan nog liever Depron. De plakband scharnier over de gehele lengte zorgt voor ruim voldoende stevigheid.ailerons van balsa, die zijn een stuk stijver.
Haha…. Dat ga ik proberenGoedkoopste HEMA plakband voorzien van laagje UHU-POR werkt prima. Niet moeilijker maken dan het is.
Niet zo moeilijk hoor. Hier even een voorbeeld hoe ik het doe. Aan de kant van het roer snij ik een hoek van 45 graden. Het vlak waar het tegenaan komt gewoon recht afsnijden. De twee delen tegen elkaar leggen en fixeren met plakband. Desgewenst kan het ook met breed plakband. Bij de Bruna verkopen ze prima doorzichtig plakband wat je haast niet ziet. Wil je het roer iets stijver maken kan je gewoon een stripje carbon over de lengte plakken. Moet er wel even bij vermelden dat ik mijn depron meestal plastificeer met breed plakband. Je kan natuurlijk ook het plakband met bijvoorbeeld uhu por er op lijmen. Succes verzekerd.Haha…. Dat ga ik proberen
Is dat trouwens breder dan normaal “kadootjes inpak plakband”. Want dat is voor skarniertjes wat smal
Het balsa zou dan wél ingepakt zijn in lamineerfolie, of geverfd.En na één landing in het vochtige gras een stuk krommer. Dan nog liever Depron. De plakband scharnier over de gehele lengte zorgt voor ruim voldoende stevigheid.
Vlieg jij met kaal onafgewerkt hout dan?En na één landing in het vochtige gras een stuk krommer.
Nee, maar ik heb er wel mee gevlogen, vroeger, toen er nog geen Depron was. Nooit last mee gehad. Laat ook wel eens noodgedwongen vliegtuigen in (lichte) regen staan, en dat trekt ook niet krom...Brutus, jij vliegt niet met wings dat merk ik al. Die land je zo plat als een pannenkoek in het (altijd iets vochtige) gras. Leuk die covering en houtbehandeling, maar het trekt altijd krom. Helaas... Tenzij je de elevons verpakt in dertig lagen GFK natuurlijk, maar dan wordt het te zwaar. Depron neemt geen enkel druppeltje vocht op.
Nee, die bestaat allang niet meer.Heb je die flying wings nog ergens staan dan? Mss ergens op zolder? Kijk maar 'ns hoe de elevons er nu bij staan/ hangen...
Enfin... Mijn advies: lichtgewicht en ongevoelig voor invloeden van vocht => Depron, EPP.
Even back on topic. Het gaat niet om eender welk model, maar flying wings. De elevons komen regelmatig in contact met planeet Aarde. Inpakken met covering kàn, maar maakt het geheel wel weer zwaarder. Over-engineering ligt op de loer en achter wil je zo min mogelijk gewicht. Mijn elevons zijn van XPS20, in profiel en niet extra versterkt met carbon (enkel plakband dat tevens dienst doet als scharnier).
@brutus Heb je niet nog een foto van jouw flying wing van weleer? Gewoon om een beetje een indruk te krijgen?
Helaas niet.... dat was nog ver voor het digitale tijdperk (in elk geval MIJN digitale tijdperk... Ik heb pas sinds 7 jaar een smartfoon, en de digitale camera slechts een paar jaar eerder. Die wing zal toch minstens 25 jaar geleden zijn...@brutus Heb je niet nog een foto van jouw flying wing van weleer? Gewoon om een beetje een indruk te krijgen?
Moment = Kracht x Arm ==> kortom er moet een veelvoud in de neus bij ivm CoG.maakt een gewicht toename van 8,4 gram ..... met oralight kom je op 4.5 gram