Floriske.nl's heli avontuur

Versie 5.0w inderdaad.

Fps is niet het probleem, phoenix is en eitje voor het systeem waar deze op draait.

Het is ook niet zozeer dat de heli traag/slecht reageert, maar juist te nerveus en "springerig" vergeleken met voorheen.

Misschien moet ik mijn zender eens een keer opnieuw kalibreren in de software.

Normaal gesproken ga ik op zondag ochtend vliegen, maar omdat het morgen niet echt vliegweer wordt ben ik vanmorgen geweest.

Ik heb van de week m'n roll en flip rates in de 3GX op m'n 500 met 15% verhoogd en vandaag hier voor het eerst mee gevlogen. Heerlijk!

Geen tijd/zin gehad om nog naar de sim te kijken dus inverted hoveren nog niet geoefend. Maar vandaag wel weer wat rolls in ff geprobeerd en dat ging soms al best goed. De timing van m'n pitch moet nog wat beter.

Ook wat meer stall turns geoefend en die gaan eigenlijk wel redelijk zoals het hoort, daarbij heb ik m'n pitch aardig onder controle. Heb vandaag ook al een aantal keren de 540° variant (stall turn + enkele piro) gedaan en ook dat viel niet tegen.

Gaat steeds beter zo!

Ik heb van een mede clublid zijn powerpeak 1000W en Hyperion EOS 0720i Duo3 naast elkaar gezien en aan de hand daarvan icm zijn ervaringen heeft eerlijk gezegd de Hyperion toch mijn voorkeur.

Dat kan ;-)

Mocht je toch een alternatief zoeken, dan kan ik ( en anderen ) de Robbe prima aanraden.
Kwalitatief ga je niet teleurgesteld worden.

Succes met zoeken naar een Hyperion.

Komt goed. Ik heb geen haast met de nieuwe lader, kan momenteel goed vooruit met mijn 2 80W laders.

Gisteren weer/maar een tweetal vluchten kunnen doen (1× 450 & 1×500), maar het ging weer lekker. Vooral bezig geweest met rolls in ff, stall turns, loops en bochten tegen de vertrouwde richtingen in. Ook voor het eerst meerdere cirkels na elkaar gevlogen, meestal vond ik eentje wel genoeg.

Begin al met al weer een goed gevoel te krijgen na de crash tijdens het brevet vliegen en het wordt ook tijd voor iets nieuws. Ben in de sim al wat bezig geweest met inverted hoveren en achteruit vliegen, maar dat is allebei wel weer even pittig (in positieve zin).

Vandaag weer heerlijk gevlogen! Was het altijd maar zo'n weer, weinig wind en een lekker zonnetje.

Inmiddels al een aantal keer met de 450 inverted (tail in) gehoverd, heeft nog wat werk nodig maar ik heb ook alle tijd ;-)

Op dit moment heb ik wel alleen de roll naar rechts goed onder de knie als transition naar inverted, ik moet me er ook eens toe zetten de overige varianten te oefenen.

Verder vlieg ik (naast de 450) met de 500 nu ook rolls in ff. Gaat de ene keer beter dan de andere maar ze beginnen ergens op te lijken.

Iets anders wat ik nu aan het oefenen ben is om net na een halve loop een halve roll te maken en in schuine duikvlucht uit te komen. Dit om straks door te kunnen gaan in wat ze geloof ik een "cuban eight"? noemen.

Overigens ben ik ook weer terug gestapt van 15% expo naar 30%. Ik vlieg daarmee gewoon een stuk behendiger en beheerster. Ik merk dit verschil vooral bij het hoveren (moet van mezelf voor het brevet alle figuren weer eens oefenen, merkte dat ik dit al te lang niet had gedaan) en rustig vliegen. Ik wil nu eens langzaam af gaan bouwen, per 5% of zo.

Voor degenen die opgemerkt hadden dat ik de laatste tijd niet zo actief ben als voorheen: een nieuwe baan waarbij ik wel wat te doen heb ipv het grootste deel van de tijd uit mijn neus zit te eten en onze kleine spruit zorgen er voor dat de tijd hiervoor wat minder is ;-)

leuk te lezen floris dat je weer leuke vooruitgang maakt.

uiteraard gaat de prive / gezinsleven voor, het is maar een hobby, geen levens-stijl .. althans, niet voor ons niveau ;-)

... een levensstyle hoeft het ook niet te zijn,
men kan ook combineeren,
b.v. heb jij (en ik ook) de heli mee genomen op vakantie,

! Mooi Floris !
met veel geduld en oefenen kan je relatief crashvrij je doel berijken .

Na vorige week niet gevlogen te hebben ivm het slechte weer vandaag weer op het veld gestaan.

Helaas daarbij de 450 iets te enthousiast kennis laten maken met de grond :oops:

Na een stall turn trok ik de heli wat te enthousiast/overmoedig laat pas weer vlak en moest hem flink opvangen om de grond niet te raken. Helaas deed ik dat dan weer iets te enthousiast waardoor ik even de draad kwijt was en de heli over corrigeerde en achterover trok. Toen was de controle helemaal weg en de grond al te dicht bij. Dus vlug th er op on de schade zoveel mogelijk te beperken.

Na de walk of shame :cool: en nalopen van de heli bleek de schade:

Main gear
Main blade grip
1 Main blade
Ball link van 1 van de dfc links
Tailboom
Tail pitch assembly arm

Wonderbaarlijk genoeg zijn de main shaft, feathering shaft en tail shaft nog recht. Das het voordeel van de 450 Plus, doordat de kunststof onderdelen het eerst begeven blijven deze zaken heel.

Bij het uit elkaar halen kwam ik er verder achter dat de lagers van de tail shaft behoorlijk wat speling hebben dus die ga ik ook maar vervangen.

Balen :( maar gelukkig was het niet de 500 (daar vlieg ik ook wat minder enthousiast mee ;)

Edit: onderdelen net besteld, totale schade: € 72,04 :(

Deze pagina is overigens wel handig, wist niet eens dat deze er was :

http://shop.align.com.tw/partfinder.php?language=en

Laatst bewerkt:
helaas floris, maar gelukkig zit je nog onder de 100 euro en valt het mee.

gewoon weer opbouwen en doorgaan ... :-)

Ik hoop straks m'n 700 ook niet te crashen, maar je weet maar nooit he ;-)

helaas floris, maar gelukkig zit je nog onder de 100 euro en valt het mee.

gewoon weer opbouwen en doorgaan ... :)

Ik hoop straks m'n 700 ook niet te crashen, maar je weet maar nooit he ;-)

Ja de crashkosten gaan dan wel iets hoger liggen bij de 700 ;)

Maar soms kan je er niets aan doen ook.. of je geraakt idd overmoedig,bij men 130x had/heb ik dat vooral.

Maar gewoon herstellen en verder gaan en proberen van het enthousiasme wat rustig te houden ;)

Back