Flexacopter -----The Making of an octocopter "KRATOS"-----

Rogier,

Ze lopen inderdaad bloedje mooi en efficient en met dat derde lager verschrikkelijk stabiel :)

Kost wat maar dan heb je ook wat, ben er erg blij mee!!

Mario

Wauw! Aldert was altijd al enthousiast over deze motoren tegen me en heb ze ook vliegend gezien en dat was indrukwekkend. Ook hoe ze zijn opgebouwd is magistraal... maar deze test is echt verbluffend... 2 kg aan kracht op 15 Amps... brr wat mooi Mario

Kwaliteit verdiend zichzelf wel terug. Ben nu nog erg blij met mijn Tiger motoren omdat ze doen wat ik wil, maar als het werk gaat lopen zoals ze het nu gaat doen gaan deze er ook wel een keer komen 'ben ik bang'...:_

Voorspeling gemaakt van de vliegtijd bij een theoretisch gewicht van 10Kg AUW voor de Kratos.

Snapshot van de meting bij 1256g lift dit geeft aan dat er dan 7,65A loopt, dit is dus wat er +/-
aan stroom loopt per motor.

7%2C65A.png

7,65A X 8 = 61,2A totaal

80% van 16000mAh lipo = 12800mAh oftewel 12,8Ah

12,8 ÷ 61,2 = 0,209 uur

0,209 X 60 = 12,54 minuten vliegtijd

Lijkt mij een hele mooie waarde bij een totaal gewicht van 10Kg :)

Laatst bewerkt:
Thanks jongens :)

Hugy,

Wij zijn voor de YS-X6 gegaan puur omdat deze meer mogelijkheden heeft qua tuning, DJI is natuurlijk niks mis mee maar als je bv grote props of/en met meer wind toch een goede afstelling wil bereiken loop je bij DJI eerder vast door de beperkte mogelijkheden.

Ik spreek niet uit eigen ervaringen maar puur uit wat ik gelezen heb, verder zijn DJI en YS-X6 wel aardig vergelijkbaar qua prestaties als ik alles zo mag geloven, DJI is wel weer meer plug and play en voorzien van betere manuals, YS-X6 is dus wel wat meer uitzoekwerk en minder geschikt voor de beginner.

Maar uiteraard kan een ieder zelf bepalen welke FC te nemen, ze zijn allemaal supported in dit frame ;)

Mario

oops niet zo snel gelezen... maar mooie oplossing.
Ik durf mijn MK lipohouder niet tussen de cinestarclone en de hexa te plaatsen ben bang dat dat niet gaat houden.

@Holco,

Zet die ysx6 eerst even op een quad zodat je hem leert kennen voordat die op de octo gaat. De y6 heeft best wel een flinke leer curve. Is absoluut niet als dji plug en play. Heb ze allemaal gehad dus heb er al flink wat ervaring mee opgedaan.

Ruben,

We hebben de ysx6 al op een quad gehad en een wifi link aan de gang gehad, heb er alle vertrouwen in, tenminste in Pieter die is echt een toppertje met dit soort dingen, laat mij maar gewoon vliegen ;)

Mario

Back