fg onroad

• Topicstarter Topicstarter collin13
  • Startdatum Startdatum
C

collin13

Guest
hallo ik ben op zoek naar een fg onroad maar wat is beter en fijner in de bocht long chassis of medium heeft iemand ervaring met een van deze 2e auto`s
gr collin13

Hoi Collin,

Ik heb er ook een aantal gehad , ik vond persoonlijk het korte chassis erg snel zijn achterkant uitbrak in de bochten.

Ik zou voor een lang chassis gaan ook heb je dan meer body's

Mvg

Johan

fg sportline

scheeld dat dan zoo veel ? met het chassis hoe lang is 1:5 onroad ijgelijk net zo lang als een baja 5t of 95 cm :D gr collin

de wielbasis van meeste toerwagens is 535mm . porsche's en sommige andere wagens zijn 515 of mss nog iets korter . wat fijner is in de bocht is een degelijke afstelling , en ook de manier waarop jij je auto onder controle hebt ;)

Collin,

Een korte auto zal hoe dan nerveuzer zijn.
Hoe langer de auto hoe rustiger het bochten gedrag zal zijn.

Een goede afstelling is in elk geval heel belangrijk om de auto, kort of lang, onder controle te houden.

Ik kan mis zijn maar hoe korter de auto hoe beter je en sneller het bochtenwerk kan nemen.

Op een recht stuk zijn de langere chasis weer beter

Is het dan niet zo?

Hoi

Het is niet altijd zo, het ligt natuurlijk ook aan de afstelling banden camber en ga zo maar verder.

kwa lengte durf ik het niet te zeggen. neem mijn broers oude peugeot 106 sport. deze lag niet zo goed op de weg als de renault 19 van een kameraad van me en dat is een veel langere auto met een grote wielbasis.

mag ik het ook mis hebben gaarne aanvullen (heb zelf een lang chassis)

greetz kevin

Off-topic

kwa lengte durf ik het niet te zeggen. neem mijn broers oude peugeot 106 sport. deze lag niet zo goed op de weg als de renault 19 van een kameraad van me en dat is een veel langere auto met een grote wielbasis.

Wat jij even vergeet is dat de Renault 19 een stukje zwaarder is als de Puegeot 106, gooi in deze laatste wat zakken cement als gewicht en hij ligt ook beter op de weg...

On-topic

Zoals THOMAS al aangaf doet een goede afstelling heel veel... je rijstijl doet de rest... zo zal de een beter uit de voeten kunnen met een korte wielbasis, de andere met een lange wielbasis... Ik zou bijna durven zeggen dat je met een korte wielbasis beter uit de voeten kan op een bochting circuit dan met een lange wielbasis...

Ik durf wel te zeggen dat je op ieder circuit harder kan gaan met een lang chassis. Zoals eerder aangegeven, een kort chassis breekt veel sneller uit..

grtz. Erwin

een kort chassis breekt eerder uit dan een lang chassis ik heb naamlyk 3 fgs 1x metkort chassis en 2x lang chassis

Back