FG MonsterTruck met Hydraulische remmen

Hey mede forummers,

Ik wil mijn MonsterTruck uitrusten met hydraulische remmmen. Heb inmiddels al een leuk Magura setje voor voor en achter op de kop weten te tikken.
Nou vraag ik me alleen af of er ook anderen zijn die hun MT hebben uitgerust met dergelijke remmen.
Waarom ik me dit afvraag? Wel, het is een grote auto met wel heel erg bijzonder weinig ruimte voor de rempompen. Als er dus mensen zijn die dit remsysteem op hun MT hebben gemonteerd dan zou ik graag willen weten hoe ze dat gedaan hebben en waar ze alles hebben gelaten.

Kom maar op met jullie info.............

heej
dat probleempje had ik ook met mijn marder , vond niet dat ik veel ruimte had , en naast de batterij plaats op de bodemplaat vond ik ook niks
misschien om je een idee te geven even een plaatje
full

full

groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
Thank You Scott!!!

Dwars geplaatst, ha!! Nooit aan gedacht. Dat is inderdaad nog 's een idee.
Shit, ik heb alleen wel twee stuurservo's dus mijn ontvangerbox zit gruwelijk in de weg. Hmm, nou ja, die kan ik wel ergens anders een plekje geven.

Nou de achterrempomp nog!

mja voor de ontvanger box heb ik een ander plekkie

full

nu moet t wel lukken he :)

groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals jij je ontvangerbox hebt kan bij een MT niet. Daar zit de accu, boven de accu twee alu buisjes die de rolkooi verbinden met de shocktower en daarboven de bocht van mijn uitlaat. Gaat niet passen zo. Ik ga mijn ontvangerbox maar tussen de twee aluminium buisjes bevestigen. Eens kijken of ik daar kleine buisklemmetjes voor kan vinden. Ik wil geen gaatjes boren in die buisjes want de ervaring heeft al geleerd dat ze door de trillingen en spanningen daar kunnen scheuren. Blijft de rempomp voor achter alleen nog over.

Thx

mja , me batterij zit nog steeds op dezelfde plaats de box zit erboven op die ronding.
wat voor uitlaat heb je trouwens ,ik zit net te denken , ik ga zodirect een samba uitlaat ophalen , ik vraag me af of ik nu niet in de knoop kom met me ontvanger box,
ik weet niet hoelang die bocht is van een samba

en sam , let je op dat je de remcylinder hevel op dezelfde hoogte doet als je servo hevel , en ook mag de cylinder niet hellemaal vast staan , hij moet kunnen bewegen van links naar rechts , dus draai m niet te hard vast.
en heb je ook een alu servo plaat ? want anders heb je haast geen rempower omdat je servo plaat doorbuigt

groetjes scott

lol ik zit nu even te denken
je ken die ontvanger box ook in de lengte daar plaatsen , zodat je 2 pootjes die naar de shocktower lopen erlangs gaan ;)

greets

mja , me batterij zit nog steeds op dezelfde plaats de box zit erboven op die ronding.
wat voor uitlaat heb je trouwens ,ik zit net te denken , ik ga zodirect een samba uitlaat ophalen , ik vraag me af of ik nu niet in de knoop kom met me ontvanger box,
ik weet niet hoelang die bocht is van een samba

Ik heb een RN Fatpower met dwarsliggende einddemper op mijn MT.
Ik heb geen idee hoe dat zit met een Samba pijpje voor jouw auto.

en sam , let je op dat je de remcylinder hevel op dezelfde hoogte doet als je servo hevel , en ook mag de cylinder niet hellemaal vast staan , hij moet kunnen bewegen van links naar rechts , dus draai m niet te hard vast.
Uiteraard
en heb je ook een alu servo plaat ? want anders heb je haast geen rempower omdat je servo plaat doorbuigt
Nee, mijn servo plaatje is nog van kunststof. Ik heb nu een setje kabelremmetjes op mijn MT maar dat werkt gewoon niet. De servo plaat buigt maar een fractie maar de kracht die de wielen nodig hebben om te remmen is bij lange na niet groot genoeg. Dat heb je hè, met die grote diameter. Daarom wil ik ook achter een setje remmen toepassen. Als ik dan rem dan wil ik ook dat die auto meteen het anker uitgooit en zich in de ondergrond vastbijt.
Aluminium servoplaatje komt nog wel, eerst mijn remmetjes in orde dan weet ik precies hoe ik de servoplaat wil. Die wil ik zelf maken. Heb er ooit 's één gekocht van ene "Ron" uit Zutphen en die leverde me een plaatje van net 1,5mm dik wat alle kanten opbuigt. Dus niet zo heel erg blij mee.

hihihihi
dat is pesies hetzelfde plaatje als dat ik heb , ook bij ron gekocht
prima plaatje ,hij geeft ietsiepietsie mee maar veel is het niet.
maar idd een mm dikker ken geen kwaad , en je kan natuurlijk altijd 2 plaatjes opmekaar schroeven.
nou ,,,, veel geluk ermee , en laat het nog even zien of t werkt.
leuk trouwens een fatpower , ik kon er geen een vinden , dan maar een samba :)

greetz scott

Hey Scott,

Gaat me ineens een lampje branden bij me.
Ik ga boven de huidige servoplaat een tweede maken op de buizen van rolkooi naar shocktower. Onder de kap van een MT is ruimte genoeg dus waarom zou ik dat niet doen. Kunnen mooi twee servo's op gemonteerd worden samen met de rempompen. De achterrem servo koppelen aan de gasservo middels een "Y" kabel. Alles lekker compact en in één geheel te demonteren in geval van serivce.

Overigens staat nog wel een Fatpower op MP, weet niet of die voor een MT of een Marder is.

toppy klinkt goed , nu nog even kijken of t echt werkt :P
ik zat vandeweek ook al te denken aan een 2e servo plaat waar dan de servo's aan vast zitten die zo in de onderste plaat schuift , en dan met een soort van quick release systeem , maar waar we altijd aan vastzitten is de servo hevel van de stuur servo(s).

anyways , good luck .
ik ga even de samba doen oleeeeee

groetjes scott

sam 31 ben je daar?

Hey Patriek

Dit is geen chatroom maar een forum.

Als je iets wilt weten moet eerst even kijken of het al eens in eerdere topic is behandeld. Zo niet, dan een nieuw topic maken.

Als het om de hydraulische remmen gaat op een MonsterTruck dan kan je hier posten.

groeten

Steve (sam31)

hey sam
ik heb zelf ook een fg mt gehad
en zoals jij zegt een "2e"servo plaatje op de buisjes van de rolkooi is een goede optie
ik het dat ook gedaan werkt super en je hebt gelijk wat beter de ruimte voor je remcilinders en servo's
ik heb helaas geen foto voor je :mrgreen:
mzzl

hey sam
ik heb zelf ook een fg mt gehad
en zoals jij zegt een "2e"servo plaatje op de buisjes van de rolkooi is een goede optie
ik het dat ook gedaan werkt super en je hebt gelijk wat beter de ruimte voor je remcilinders en servo's
ik heb helaas geen foto voor je :mrgreen:
mzzl

Jammer van de foto, ik weet al hoe ik het wil gaan doen. Scott had het over een quick release systeem. Zoiets moet het ook worden hoewel de remleidingen wel een bottleneck zullen zijn in de quick release.

Ik ga binnenkort maar 's even wat maatjes nemen en een stukje aluminium op de kop tikken om het servoplaatje te maken.

Thnx

Steve

ik heb evt nog wel een mooi alu plaatje ervoor is ong 3mm dik
en wel makkelijk te bewerken daarvoor
ende lijding is indd wel een stukje wat bij een quick relese in de weg zit ja
maargoed daar is altijd nog wel iets op te vinden
het is zeker een mooi idee en werkt goed
gr

Back