FG marder te veel herrie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Marders gingen toen voor een 800 euro RTR over de toonbank, een kale had je al voor 699.

Toen.... (15 jaar geleden) gingen ze helemaal niet voor Euro's over de toonbank.... in '98 waren het nog guldens. Omgerekend zou dat zo'n 1770 gulden geweest zijn. Lijkt me stug, want dat zou betekenen dat ze in tien jaar tijd (ik heb de mijne RTR gekocht een jaar of 5 geleden) niet van prijs veranderd zouden zijn. Ik heb namelijk 795 betaald RTR.

Wat ze exact wel gekost hebben, tsja, daar ben ik ook onzeker over nu, maar er staat mij toch echt een prijskaartje van (DIK) boven de 2000 gulden in het geheugen. Genoeg, om er ondanks dat ik toen een relatief dik verdienende vrijgezel was, NIET een te kopen. Ik kan me echt niet meer herinneren of dat RTR was of niet. Wel dat die vroegere versie 23 cc had i.p.v. 26 cc, een stuk kleinere wielen, en in zijn algemeenheid een stuk minder reed dan de laatste uitvoering.

Groet, Bert

Het is idd verstandiger om je huidige auto op te knappen ipv een nieuwe nitro te kopen.

Wat heb je nodig:
Vliegwiel en trekstarter. 25 euro
Stille uitlaat met nademper. 100 euro
Ontvanger accu. 30 euro
Wat kleine delen om je stuur te fixen. (zoals het hoort ipv tie wraps) 50 euro
Eventueel compleet nieuw blok. ? Euro
Lijkt mij voor 180 euro een betere keuze dan een nieuwe nitro auto a 250 euro (waar dan wel een accu bij moet)
Je kan zelfs een nieuwe body kopen en nog steeds voordeliger zijn.

Is het net zo goed? Nee, lokt mij dat de marder beter is.

P.s. Aan een ieder die de jeugd manieren wel bijbrengen, het is en blijft een jochie van 15 die reageren nou eenmaal zo als ze zich aangevallen voelen op een beetje jeugdige overmoed.

@ts biedt ff je excusses aan aan de mensen met lange tenen.zodat we weer gezellig verder kunnen.

Geluidshinder moet enerzijds geminimaliseerd worden, anderzijds ook wat woorden gedoogd. Als jij een stille uitlaat koopt en af en toe voor 20.00 in de wijk rijdt moet dat kunnen vindt ik.
Als jij "zonder" uitlaat rijdt moet je niet raar staan te kijken als de politie je spullen invordert.

Als hij nou met een standaard potje rijd heeft ie geen probleem.. Kleine brommer demper er op monteren? of die van ddm?

Ik heb hem zelfs voor niks een standaard potje aangeboden. die maar 5 liter aan verbrande benzine heeft uit zitten spugen
Dan snapt jelte het echt niet meer?

Volgens mij zitten sommige 24/7 achter dit de pc ?

@gemeptemuffin

Ga nou eens eerst kijken wat je echt wil met deze wagen, zoals ik lees heeft die redelijk wat dingen waar wat aan moet gebeuren.

Opties die ik las:

Opknappen ?
Nieuwe wagen kopen ?
Tweedehands wagen kopen ?
Ik lees ook iets over om naar nitro te gaan ?
Blijf je bij off road of ga je naar on road ?

En dan nog iets voor de herrie ? ga je een demper zelf maken of laten maken ? eentje kopen ofzo ?

Sluit nou eens eerst kort wat je precies wil (evt. met je vader er bij ) en met de kosten die er aan verbonden zijn ! ! !

Ik ben benieuwd,

GR Robin

sws, eerst even mijn excuses voor mijn onnodige opmerkingen enzovoort.

het liefst wil ik de marder opknappen en net als @fastrockets een complete aliminium body
maarja, dat kost een hoop geld dus daar zal ik misschien even over doen

uitlaat? die ga ik denk ik wel kopen... (hoop op hulp van die paps)

en dat vliegwiel vind ik vast en zeker vanzelf op marktplaats of ergens....

m.v.g Danny M

Manta op dit forum heeft nog een Samba uitlaat te koop:

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Samba uitlaten zijn een van de stillere uitlaten geloof ik.

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zijn ook eerlijke verkopers hoor, maar zou je echt bij een gaar blok zeggen dat ie goed is?

Ff op tillen aan de trekstarter als ie zakt is de compressie weg

Ik zou het telefoonnummer van je vriendinnetje er even tussen uit halen als ik jou was.:roll:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back