fg marder start niet meer

mijn fg marder doet het en ik zal binnekort gaan rijden als ik de tijd er voor heb:D
mijn oom heeft weer een nieuwe veer binnen die hij nog moetplaatsen./
daarna kunnen we samen gaan racen :D
bedankt voor al jullie reacties;)

ja ik ben er achter gekomen dat de failsave van mij oom niet meer lekker werkt.
hij heeft aanslag op de pennetjes en hij gaat een nieuwe halen.
ik heb der intussen weer mee gereden:)

bedankt voor al jullie reacties:D
mvg jeroen

Kijk eens bij ons op het forum rond, daar organiseren we bijna wekelijks meetings in de buurt van je ;)
Ook is daar kennis van bigscale's aanwezig.

RC Rotterdam - RC Club Rotterdam Home

Groetjes,

John.

ik ben nog niet zo'n ervaren rijder.
ik zal eerst even beetje proberen te leren rijden en dan zie ik wel of ik kom.
ik rijd ook veel voor plezier:p
maar in ieder geval bedankt.
zal het er met mijn oom over hebben en vragen of hij ook komt.
mvg jeroen

Goedrmiddag.
Ik weet dat dit een oude topic is.
Maar ik wil natuurlijk niet onnodig een nieuwe maken,
Ik heb een vraag.
Mijn big schale 30cc start ook niet meer.
Nu ben ik er zojuist achter gekomen dat die afsluitrubber die in de tankdop zit weg is.
Kan dit de oorzaak zijn dat mijn wagen niet meer start?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet komen :)

Goedrmiddag.
Ik weet dat dit een oude topic is.
Maar ik wil natuurlijk niet onnodig een nieuwe maken,
Ik heb een vraag.
Mijn big schale 30cc start ook niet meer.
Nu ben ik er zojuist achter gekomen dat die afsluitrubber die in de tankdop zit weg is.
Kan dit de oorzaak zijn dat mijn wagen niet meer start?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet komen :)

Als eerste , wat voor een bigscale gaat het om (merk en model en het merk van het blok) . Naar mijn weten kan het rubber dat uit je tankdop weg is geen invloed hebben op het starten van je motor.

Je blok start dus niet, de basis van een lopend blok is benzine, vonk en lucht. Is het blok verzopen? Doe de bougiedop er even af en draai de bougie uit het blok, houd je wagen op de kop, trek een stuk of 10x aan je trekstarter. Draai daarna de bougie weer terug in het blok, bougiedop erop en probeer hem dan eens aan te trekken. Start hij nog niet? Controleer of je een vonk hebt, draai de bougie eruit en stop hem in de bougiedop. Leg dan de bougie op de cilinder en als er dan een klein vonkje uit je bougie komt als je m een aantrekt dan is het goed. Zo niet ligt het aan de afstelling van je vliegwiel.

Bedankt voor je reactie.
Het gaat om een
redcat rampage xt. 30cc .Motor weer ik niet de merk van. Gewoon orgineel.
Ik heb nu de motor wel aan de praat gekregen. Maar zodra ik het gas los laat valt de motor ook uit. Wat ik zie is dat wanneer ik op het balletje druk, wel de kleine luchtbellen er uit kan drukken. Maar hij loopt niet helemaal vol benzine(het balletje)
Zodra hij gestart is . En ik met het gas speel, blijft hij wel lopen. Maar als ik het gas loslaat dan valt hij uit. Ook als ik de trim wat hoger zet.
Ik hoor het heel graag :)

Hoho, nooit je motor afstellen met de trim. Trim moet je eigenlijk niet aankomen, je moet de motor en de rem juist afstellen op de servo, en niet andersom. Jij hebt dus een probleem met je afstelling. Je auto staat naar mijn idee te rijk. Draai je L schroef met 1/8 slagen in zodat hij wat armer gaat lopen. Probeer elke keer een stukje te rijden waardoor je kan testen of hij goed afgesteld is.

Misschien een stomme vraag.
Maar waarom zit er dan zon trim op ? Als je hem niet mag gebruiken :p

De motor loopt verder gewoon super hoor.
De L is de low speed ?
Ik heb de wagen rijdens weg gezet. Hij was gewoon goed. En reed ook goed.
Sinds vandaag dus het probleem dat hij uitvalt. Terwijl ik niets aan de afstelling heb veranderd. Moet ik de trim helemaal op 0 zetten? En dan de stationairschroef eens wat dichter draaien? Om te kijken of dat helpt?
Of moet ik echt de l schroef gaan stellen?

Die trim zit erop voor bijvoorbeeld stuurservo's, zodat je auto recht rijdt zonder bij te hoeven sturen. Die servo's die bij bigscales als gas en rem servo's worden gebruikt worden bij bv 1:8 of 1:10 als stuurservo's gebruikt. Daarom werkt daar ook de trim op.

L is inderdaad de low speed needle. Draai die eens ietsjes in.

Je stationair zou je ook wat in kunnen draaien als hij te zacht stationair loopt. Afstellen is vooral een kwestie van proberen en testen wat voor jou het beste werkt.

Dankjewel voor je reactie.
Hoe kun je zien wat de l en de h speed is?
Ik heb 2 schroeven naast elkaar.
Het afstellen gaat me vast wel lukken,

We begrijpen elkaar wel goed?
Als ik gas geef. En wat gas blijf houden loopt de auto gewoon goed.
Zodra ik het gas los laat valt de wagen uit.
Weet je dan zeker dat hij te rijk staat?
Of kan het ook enkel aan de stationair schroef liggen?

Wat voor weer wad het de laatste keer dat je reed ??

Nu is het warm met lage luchtvochtigheid dan moet je altijd iets afstellen. Zowel bigscale als nitro.

Ahh. Okee. Ik heb me juist ingelezen dat dit enkel bij de nitro wagens moest.

( een scooter stel je toch ook niet af wanneer het warmer of kouder is?) Daar heb ik dan weer wel verstand van :p

Dankjewel voor je reactie.
Hoe kun je zien wat de l en de h speed is?
Ik heb 2 schroeven naast elkaar.
Het afstellen gaat me vast wel lukken,

We begrijpen elkaar wel goed?
Als ik gas geef. En wat gas blijf houden loopt de auto gewoon goed.
Zodra ik het gas los laat valt de wagen uit.
Weet je dan zeker dat hij te rijk staat?
Of kan het ook enkel aan de stationair schroef liggen?

Omdat je een redcat met een of ander HY blok hebt zou ik zo niet weten wat voor een carburateur je erop hebt liggen. Post even een foto, kijk ik met je mee! En over dat uitvallen, je zou hem ook even naar de standaardafstelling kunnen draaien, en van daar uit even overnieuw afstellen

Dit is de caburateur.
Bedankt voor jullie reacties trouwens. Hopelijk lukt het beter met deze foto :)

Bijlagen

• 20160718_162349.jpg
    20160718_162349.jpg
    241,7 KB · Weergaven: 478
Naar mijn inzien is de achterste schroef ( de schroef die het dichts bij het blok zit) de low speed needle. Draai die ietsjes in en kijk dan of hij wel normaal blijft lopen. Doet hij dit niet kun je eventueel ook nog de stationair even indraaien ( Dit kan met halve slagen). Draai hem NOOIT helemaal dicht. Dan gaat hij automatisch gas geven....

Welke bedoel je ?
Ik zie 2 schroeven.
En de stationairschroef zit er onder.
Welke van de 2 moet ik nu precies aandraaien?

Willem ! Superbedankt !
Na 2 kleine slagen aan de low speed needle gedraait te hebben, het stationair iets bij te stellen, en de gas trim op stand nul te hebben. Blijft ie super doorlopen ! Zelfs tijdens het remmen !
Heel erg bedankt. Het me gelukt !

Nog een laatste vraag. Haha
Moet ik met een koud motor altijd de shoke aanzetten?
Of mag ik hem ook zonder shoke starten?
Het is namelijk zo dat mijn auto op de shoke slechter start dan zonder shoke.

Back