Fei Bao Mirage 2000

Wat kleine zaakjes:
mirage134.jpg

mirage135.jpg

mirage136.jpg

mirage137.jpg

mirage138.jpg

Laatst bewerkt:
Yes, na het aanpassen van de uplock werkt het een stuk beter, fijnafstelling volgt nog maar hier kan mee gevlogen worden:

Laatst bewerkt door een moderator:
1 ding is zeker, gelockt zijn ze ;-)

Ben allaang blij dat ze nu betrouwbaar uit hun up lock komem met maar een paar bar.
Eerst kwamen ze met 10 bar daar nog niet uit.......

Afstelling is latere zorg. Een enkel klein lekje nog verhelpen.

De maiden komt in zicht :D

Hee Arjan,

die was er ook wel maar de geometrie van de lock was zodanig dat als het gear in de uplock zat de zuiger stang vrijwel recht op de lock duwde.
Drukte ik het gear een fraktie omhoog dan kwamen ze wel vol uit.

Ik heb de uplock dus wat minder haaks gevijld en nu werkt het feilloos.

Eerst het probleem dat ze niet ver genoeg in konden, dat helemaal aangepast, nu had ik dit weer, is ooik weer klaar.
Nu de deuren aan het verbouwen zodat deze ook netter sluiten.

@ Jan,

Thanks, en ik ben zeer blij met die hangaar, staat m`n kar ook veilig en droog ;-)

Zo dat waren weer een paar avonden klo*en met het gear.

Maar ben er uit :banana:
Had regelmatig maar niet constant het probleem dat de elektrische klep lucht af blies zonder aantoonbare reden.
10 keer cyclen gaf een 7x geen problemen maar 3x druk af blazen.

Werd er gek van, een andere klep gemonteerd en dat leek het te zijn.
Echter bij keer 15 weer hetzelfde probleem.

Werd er echt gek van :mad:
Eens even gekeken op de site van Jet Tronics en daar stond een mogelijke oorzaak, inwendige lekkage in 1 van de cilinders en éénvoudig te testen.

En ja hoor na 1 voor 1 de slangen dicht te houden blijkt dat de rechter cilinder inwendig af en toe, vooral dat af en toe :roll: lekt.

Gear weer gedemonteerd, cilinder verwijderd, cilinder opengemaakt, schoongemaakt en weer gemonteerd en testen maar.

En ja hoor dat werkt :banana:
Nu nog de uplock van recht iets aanpassen, die blijft net even te lang aangrijpen waardoor die voluit uit komt.

Vertraging op de deuren en gear werk nu ook mooi.

Verder de wieldeuren aangepast, deze wilden echt niet mooi sluiten, gleufje snijden, open houden, lijm erin en die sluiten nu ook beter.

Ook een klein lucht tankje gemonteerd voor de speedbrakes en remmen.

Ok, things to do:
- rechter landingsgestel uplock iets aanpassen,
- linker wieldeur nog iets beter laten sluiten,
- wielspoor uitlijnen,
- CG nog eens goed checken,
- laten keuren,
- MAIDENEN!!!!!!!!! :D :D :D

Ah, zie je wel bijna klaar :roll:

Schiet eens op man.
Vandaag een triest uit zijn ogen kijkende aanstaande Mirage piloot de hand geschud. :lol: Kon alleen maar kijken naar al het moois.

Hee Mischa,

kreeg al een wap berichtje van hem dat ie 1 of andere Mischa had gesproken die z`n Viper Jet maar niet af kreeg omdat ie steeds op 1 of ander meeting aanwezig is en ook daar treurig stond te kijken naar de vliegen de jets op Horst ;-)

Gisteravond weer een avondje besteed aan lucht lekkage zoeken, kom steeds weer een stapje verder :yes:
Volgende keer doe ik alleen nog maar elektrisch :rolling:

Hahahahahahaha. Geen speld tussen te krijgen

Ben stiekem wel verder aan het knutselen hoor.
- Hopper verplaatst en toch anders gemaakt dan van de foto. Geen alu beugel meer
- Nieuwe aansluitingen voor lipo's achter is gereed.
- Op de ontluchting na zitten alle brandstofleidingen op hun plek.
- Hoogte servo rechts nagekeken en een nieuwe hevel gemonteerd

To do:
- Turbine en pijp vastschroeven
- Radioplaatje voor uitzagen en plaatsen
- Winglets plaatsen
- Alles nalopen
- Starten

Zo weer ene hele stap verder, lucht systeem is 'klaar', enkel dingetje nog.

Deuren mogen nog iets vertraagd worden, en het ongelijk uitgaan van de mains komt door het lengteverschil in de slangen dat gaan we nog even aanpassen.

Speedbrakes werken ook, had een kleiner flesje geplaatst maar er gaat weer een grote in, deze is net even iets te snel leeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij Doet HET!!!!!

Jaja, gisteravond 2 vluchtjes gemaakt met de Mirage, op wat kleine dingetjes na deed ie het prima, zal straks een wat langer relaas typen ;-)

Geen plaatjes :-(
Wel een filmpje maar je die moet ik nog even bekijken of die wel plaatsbaar is, en anders wat minder gevoelige :roll: delen eruit knippen :lol:

Maar hij doet het da`s veel belangrijker ;-)

Je hebt trouwens pb ;-)

Nou Berto dat ziet er redelijk :mrgreen: 'overtuigend' uit zeg maar :wink: proficiat nog jij en Ruud.

Groet Ger.

Back