FC40 crash (fly away)

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in dit forum. Mijn naam is Hans, woon in Helmond en bezit een FC40 van DJI. Momenteel in de ziekenboeg (de Phantom) want hij heeft een flinke crash gemaakt. De camera ligt op 10 meter hoog in een goot en is niet meer te pakken. Dat is niet zo heel erg, want het was de standard camera... echter, de quadcopter zelf doet niet zo veel meer. Met een volle accu erin geeft hij wel krachtige geluid bleeps, maar het lampje brand al niet meer.

De crash zelf.. 2 wieken krom, niet erg. Maar het geluid wat hij maakt kan ik niet thuis brengen. Heeft iemand hier kennis van?
VIDEO00201 - YouTube
Alvast hartelijk dank!

Hans

Je kan proberen een voor een de motoren los te schroeven en dan doorblazen, misschien zit er wat zand of viezigheid in.
Wat de cam betreft, mijn cam is een keer kopje onder in het water geweest.
paar dagen laten drogen en hij deed het weer, dus misschien toch een poging wagen om hem uit de dakgoot te halen ?

succes ermee.

Probeer de volgende keer niet in een gebied te vliegen met aaneen gesloten bebouwing. Buiten dat het daar niet is toegestaan om te vliegen, is een je quadcopter makkelijker toegankelijk op een vrij veld, mocht er onverhoopt iets gebeuren. Een stuurfoutje is gauw gemaakt.

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zonder directe kennis van deze quad vermoed ik dat dit de regelaars zijn die klagen dat ze geen aansturend signaal zien. Het feit dat je ook geen led meer ziet (wat schijnbaar normaal gesproken een indicatie geeft van fouten) doet vermoeden dat er intern elektronica is overleden.

Je kunt je vraag op RC-Groups stellen, daar zijn 2 topics met een hele hoop FC40 eigenaars:
1) Phantom FC40 "Owners thread". - RC Groups
2) DJI Phantom FC40 - RC Groups

Een andere mogelijkheid is phantompilots, ze hebben een subforum voor de FC40.
PhantomPilots.com - DJI Phantom Quadcopter Forums ? View forum - DJI Phantom FC40

Helaas wel allemaal Engels.

We hadden ook veel zonnestormen gehad...Daar kan je oorzaak inliggen eventueel.
Wbt die pieps. De esc krijgen nu geen signaal, en beepen dus.. Niet synchroom, dus je hoort het als een riedeltje.

Back