FC 28 op 2.4 Ghz

Helikapoter

Vriend van modelbouwforum.nl
Wie heeft er ervaring met de ombouw en gebruik van de 2.4 Ghz module in de Fc 28.
Er is een los insteek moduul (Futaba TM-8 ), en er is een ombouw set waarbij de antenne boven op de zender gemonteerd kan worden.
Mn Fc 28 is nog in zeer goede staat,en nog steeds een topper in mijn optiek.

Gr,
Helikapoter

Zelf heb ik de jeti duplex tu2 ingebouwd in mijn fc-28.
de orginele robbe modules ondersteunen geen multiswitches en multiprops.
in mijn ogen een zeer grote misser voor robbe futaba.

Heb zelf ook een Jeti TF module in mijn FC 28 dit werkt prima.
Heb een verlangkabel voor de antenne erbij gekocht en deze aan bovenzijde van de zender geplaatst naast de jetibox.
Zal er een foto bij plaatsen als ik van het werk thuis kom.

Misschien gewoon eens even zoeken op het forum?
Er is al zoveel geschreven over ombouw van Futaba zenders naar de 2,4Ghz

Foto's

zoals belooft de foto's van hoe ik het opgelost heb:

full

Hier is de Jeti Box Mini gemonteerd op een extra plaat waar ook mijn briefjes voor de multiswitch functies op zitten.

full

Als bevestiging heb ik twee 4 mm gold stekkers gebruikt. Hierdoor hoef ik geen andere gaten in mijn zender te maken.

full

Hier is de extra plaat verwijderd, zo kan er de gewone HF module weer in en de originele antenne kan ook gewoon geplaatst worden.

Dit kan dus met de jet HF module voor 2,4 ghz met een verlengkabeltje voor de antenne en alles zonder extra gaten te maken in je zender en je kan makkelijk terug naar je originele HF module als je wilt.

Groeten,
André

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste,
Ik wil een Assan module in de FC28 inbouwen, Hiervoor dien ik de +, - en de puls ergens vandaan te toveren, waar kan ik deze "aftappen"?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Klopt,

Wat ik bedoelde was als reactie op de vraag van de plus en min, dat die van de orginele module afgetapt wordt, maar ik zie nu dat het geen module zender is.
Als je overigens een insteek module hebt, wat ook bij mijn FC18 is dan kan het op deze manier:

http://www.rmzc.nl/wp-content/uploads/2009/05/Patrick-van-Kooten-FC18_2.4GHZ.pdf

Pagina 3 voor het schema, en 5 voor de foto.

Ik heb even geen beeld van het inwendige van de FC28, maar als het met module is, dan moet dat ongeveer hetzelfde zijn.

Ik zie op :
http://www.rcuniverse.com/forum/rc-...s-gyros-157/5791375-futaba-fc-28-version.html
inderdaad dat het idee hetzelfde is

Laatst bewerkt:
De FC-28 heeft een losse zendmodule. Die is in twee seconden te vervangen door een originele Robbe-Futaba 2,4 GHz FASST zendmodule.

Ja denk wat N.P.S. duidt het mooiste is.
En wil je wel per se Assan dan is dit een goede optie:
X8 2.4GHz Combo pack for Futaba W/ Module & RX

Ik gebruik in een Futaba FC18 trouwens ook al een paar jaar de losse module van Assan. Dat werkt goed.
En ..
Ik heb een andere FC 18 omgebouwd met een Assan Hack module zoals beschreven is in post nummer 9, ook dat werkt goed.

Je kan ook kiezen voor een module van Jeti. Ook in twee seconde geplaatst. Zie HF Module

Assan is (was) een goed systeem, zo heb ik altijd gezien, maar is als non hopping system een beetje gedateerd.

Back