fairplay 22 omgeslagen!

ik zat even op tugspotters te kijken en kwamdit bericht tegen
De sleepboot Fairplay 22 is vanmiddag tijdens het assisteren van een veerboot omgeslagen bij Hoek van Holland t.h.v. de Berghaven. Volgens de laatste berichten zijn 3 opvarenden vermist. De Taklift 7 is onderweg om de sleepboot te lichten.foto © Jochen Wegener foto © Jochen Wegener
Beelden van de grootst opgezette zoekactie zijn te volgen via een webcam: Webcam Hoek van Holland Seinpost

Scheepsdetails
Scheepstype: Tug
Bouwjaar: 1998
Lengte x Breedte: 35 m X 12 m
Waterverplaatsing: 317 t
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 10.5 / 7.9 knots
Vlag: Antigua Barbuda [AG]
Roepnaam: V2FG
IMO: 9148764, MMSI: 305156000

Niels

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is heftig zo iets.

Ik heb trouwens met mijn collega's een sleepbootje betimmerd die ook omgeslagen was.
Wat een puinhoop kom je dan tegen zeg.
Tot gelukkig geen Doden of gewonden.
Dit ziet er niet goed uit

Das echt minder dit nieuws, ik zag het net in het nieuws...
Hoorde dat er dus al 1 is overleden en de kapitein nog vermist is,

Voor de overlevende wens ik hun veel sterkte
En voor de overledene wens ik de familie veel sterkte met het verlies ...

en de Fairplay 22 zal hierna wel naar de sloop gaan
ik wens de nabestaande van het dode bemaningslid veel sterkte

[mod]Topic geschoond.
Zullen we de speculaties van "de beste stuurlui aan wal" achterwege laten?[/mod]
Beetje jammer dat je zo rigoureus geveegd heb Roel. Volgens mij zitten hier toch de nodige liefhebber van sleepboten, die zich afvragen hoe ter wereld dit heeft kunnen gebeuren.
En als we als "beste stuurlui aan de wal" er hier niet over van gedachten mogen wisselen vind ik dat een jammerlijke te kort koming van het forum

Ik zag dat ze onderweg waren ja.......sta er van te kijken dat ze helemaal daar naartoe zijn gegaan, is toch een goede 14 mijl varen.

Ik hoop dat dit niet in het grote grijze archief verdwijnt.....dat er wel naar boven komt wat er gebeurt is.

Beetje jammer dat je zo rigoureus geveegd heb Roel. Volgens mij zitten hier toch de nodige liefhebber van sleepboten, die zich afvragen hoe ter wereld dit heeft kunnen gebeuren.
En als we als "beste stuurlui aan de wal" er hier niet over van gedachten mogen wisselen vind ik dat een jammerlijke te kort koming van het forum

Ongetwijfeld Adam... D'r zit er hier ook een achter zijn toetsenbord.
Maar er kwamen al een paar meningen van "deskundigen" langs die het verschip tussen bak- en stuurboord nog niet eens kennen, dus voordat er allerlei onwaarschijnlijke scenario's de revue passeren veeg ik.
We wachten maar op de raad voor scheepvaart.

op tugspotters zie ik net dat zij weer rechtop staat alleen steken er het stuurhuis en de mast boven het water uit

op tugspotters zie ik net dat zij weer rechtop staat alleen steken er het stuurhuis en de mast boven het water uit
Is het niet makkelijker om er meteen een linkje bij te zetten.

Ik zie op Tugspotters alleen maar foto's van betere tijden voor de Fairplay 22

@ Roel

Ik waardeer het enorm dat je de 'speculaties' van deze deskundigen weg gehaald hebt.
Ben zelf superintendent bij Fairplay en je ziet en hoort al genoeg verhalen en speculaties om je heen.
Net wat je zegt laten we gewoon afwachten wat er uit het onderzoek komt.
En met elkaar van gedachte wisselen is ook niet verkeerd maar vaak gaan er dan ze de meest wilde/rare verhalen de wereld in

Nogmaals mijn dank.

Jan Huijser

20101118-Berging%20Fairplay%2022_90_RZ.JPG

Er wordt door de verzekering (in het dok) nog gekeken, i.s.m. mensen van Fairplay of er gerepareerd gaat worden. De naam Fairplay22, verdwijnt echter, en wordt niet meer gebruikt.
ik zie net deze foto met dit tektje.
Adam mag zijn fairplay wel veranderen.

Back