F5D nemisis 2005

Hey, dat is goed nieuws! :D
Uiteraard wil ik best het "slachtoffer" spelen en het apparaat een luchtdoop geven. Mag ik wel snel een setup gaan zoeken... :? Zit sterk aan de Hacker B50 6S met 7 GP cellen te denken.

Paul

Waar kun je dat kopen?
heb je een website voor me? ik wil het welles zien.
Kun je hier meteen in gaan lamineren?

Jeroen

Hey Peter,

bedankt voor de link.
Dit ziet er in mijn ogen het zelfde uit als van Sika tooling ( waar het denk ik gemaakt wordt).
Ik zal de specs es met elkaar vergelijken. (en de prijs ook ;-) )

Hoi jeroen,

cibatool/renshape/sika-tool/poly-mey is bijna gelijk met eigenschappen alleen de prijs verschilt enorm per firma.
het enige wat ik heb is 5460 de bruine blokken,deze moeten na het frezen nog gelakt worden.
de 5168 groen is dubbel zo zwaar en niet poreus daar kan gelijk uit gelamineerd worden,het is alleen ook dubbel zo duur.
Maar de grootste kosten post blijft de freestijd.

groeten ruud

ik heb de mazzel dat dat frezen op mijn werk kan gebeuren. Dus was ik geinteresseerd wat het materiaal kost, speciaal dat groen.
IK vind dat je voor vleugels nooit moet nabewerken omdat dit tenkostte gaat van de nauwkeurigheid. Voor rompen etc maakt het niet zoveel uit...

doe dan toch maar de prijs voor zowel de bruine als de groene..
Ik ben heel benieuwd wat dat renshape kost.
Dat spul van Poly-meij ken ik wel, daar heb ik ook wel een prijslijst van.
@Ruud : Als je renshape vergelijkt met poly-meij (necuron)
Wat voor necuron is dan gelijk aan 5460?
En welke is gelijk aan 5168??

Overigens kan ik bij renshape die 5168 niet vinden.. wat zijn daar de eigenschappen van?

Cheers

Peter

Hoi medebouwers,

@peter sorry ik heb nog oude nummers van de tooling platen voor het groene materiaal is het 5172 geworden,in vergelijk met necuron is het de 700 of de 1200 versie(KG/m3)

@ jeroen nabewerken moet je altijd want je frees zal nooit hooglans frezen over gebogen vlakken er zullen altijd iets van freesbanen weggepolijst moet worden.
De 5460 moet nog gespoten/gesealed worden en dan gepolijst,met spuiten mits dun dan is de laag dikte maar enkel tiental microns,dit is nog minder dan de herhaalnauwkeurigheid van een
freesmachine.
morgen post ik alvast de tekeningen.

groeten ruud

Ruud,

van dat nabewerken heb je gelijk.
Ik hoef alleen maar met 1200 schuurpapier na te bewerken en nog wat na te cleanen. Ik ben persoonlijk altijd voorstander van om niets erop aan te brengen hoe dun ook ivm onnauwkeurigheid ( en zolang dit mogelijk is)

foto van het frezen van mijn neuskohn vd romp
(Uiteindelijk is het een spiegelend oppervlakte geworden)

afb11235.jpg

:D hoi medebouwers,

Goed bericht van de frezer de positief mallen zijn gereed,alleen nog even ophalen(mmm 1100km rijden)
hieronder alvast wat foto,s.
afb11364.jpg

hierboven de romp op de freestafel.
en hieronder twee foto,s van de complete mallen.
afb11365.jpg

en nog een.
afb11366.jpg

het komt steeds dichterbij paul,s knieen kunnen alvast gaan bibberen.
groeten ruud

Wwoo Ruud, een fraaier verjaardagskado kon je je niet wensen! :wink:
Wat voor mallen zijn er te zien in de foto? Ik zie 2x2neg.mallen en 2x een plus voor een romp, ehh toch?
ruud zandvliet zei:
Maar de grootste kosten post blijft de freestijd.
Hoe lang doet een cnc erover om 1 mal te frezen? Ik ben begeisterd door deze techniek.

succes, ik ga nu eerst mijn schoen zetten....de kleur maakt niet uit Ruud :mrgreen:

grtn, rz

Schitterend! Ik zou ook wel zo'n freesbank willen :D

Waar dienen die "uitsteksels" bij de vleugelopening van de romp voor?

M'n knieen beginnen nog niet te trillen maar het begint wel te jeuken. :D. Ik geloof dat ik nu echt eens apparatuur moet gaan bestellen. Ik ga eerdaags eens de stroom van m'n B40 FAI meten op 7 SUB-C cellen en eventueel wat grotere props om wat referentie te hebben voor een nieuwe motor.

Paul

Back