Bouwverslag F450 of een midsize fpv quadcopter? (Beginner)

Goedeavond allemaal,
Ik ben maikel 25 jaar en kijk al langere tijd rond op dit forum, alleen nooit aangemeld. Nu toch aangemeld en wil graag een nieuwe hobby starten en Multicopters trekt mij heel erg aan.

Ik heb diversen bouwverslagen doorgelezen maar zit toch nog met wat vragen en of dit een goede combinatie is voor een beginner.

Frame
Q450 (dit is zelfde frame als een F450?)
Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm - Integrated PCB Version
Flightcontrol
Hier zit ik heel erg in te twijfelen lees goede ervaringen met de Naze32 maar moet ik de arco versie nemen of de full?
zit hier zo veel verschil in?
Motor
D2830-11 1000kv Brushless Motor
D2830-11 1000kv Brushless Motor
ESC
Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware)
Afro ESC 30Amp Multi-rotor Motor Speed Controller (SimonK Firmware)
Zender/ontvanger
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
Voor het balanceren van de props
HM Carbon Fiber Propeller Balancer (Maglev) Essential for Quadcopter FPV - Red + Blue + Red - Free Shipping - DealExtreme

Lader lipo
iMAX B6 Digital RC Lipo NiMH battery Balance Charger - Banggood Mobile

-accu

Wat is jullie advies hierover, kan er verbeteringen gedaan worden of goedkoper?
Het is de bedoeling dat ik het in delen opbouw, ik heb er ook geen haast bij!

de keuze maken welke frame ik zou willen vind ik maar moeilijk. De fpv frames zien er veel mooier uit welke keuzen is nou het beste?!? Ik zat verder over het forum te kijken en zag een G300 midi FPV. Alleen dit zijn vrij duren frames, is hier een alternatief voor.

Laatst bewerkt:
Allereerst welkom! Ik kan u mededelen dat ik dit draadje zal volgen! Ik start namelijk met de F450 + Naza V2 kit welke wel wat trefpunten zal hebben! Voor tips en tricks ga ik mij nog niet uitspreken maar dit overlaten aan de ervaren mensen hier op het forum! ;)

Setup ziet er goed uit.
Op 3s vliegt het heel leuk met 9x4.7 props.

Naze acro is als je geen GPS wil en de volledige voor als je wel GPS wil.

Een paar leuke accus zijn 3s 2200mah 40C en 3s 3000 30C.
Neem daar een 50 tot 80 watt lader bij en je kan een eind vooruit.

Ziet er al heel goed uit...
Maar persoonlijk vind ik de KV te hoog van de motoren.
Als Flight controller zou ik starten met een NAZA lite, je kan deze namelijk via een hack upgraden naar een V2.
De naza assistant is ook zeer gebruiksvriendelijk voor iemand die net begint.
Over het frame, de Q450...
Heb deze ook een tijdje geleden besteld, maar heb besloten om het niet te gebruiken, op de witte armen zat een rode gloed, en heel veel torsie tussen de armen en frame.
Best paar euro's meer uitgeven aan een F450 flamewheel, satisfaction verzekerd !

Bedankt voor de snelle reactie's
Yov
-ik heb dit setje ook gezien vind het alleen veel geld. Ik ga toch liever wat goedkoper beginnen. Of ik wordt nog overgehaald in de loop van de dagen hahaha
-markjuhh
-welke props raad je me aan? In het begin kan het de goedkoopste want ze zullen nog wel eens sneuvelen
-Is dat het enigste verschil tussen de naze32 arco en full. Als beginner ga ik die GPS nou vaak gebruiken?

-tbs-pro
-welke motors raad je me dan aan voor om de f450
-Ik vind de naza veel te duur om mee te beginnen dan is de naze32 arco toch een mooi begin
-waar kan ik het beste voor de f450 frame kijken
Ik vind dit soort frames ook mooi alleen lees ik vaak dat deze moeilijk zijn in het besturen of is hier een vergelijkbaar frame waarmee dat niet is
-HJ MWC X-Mode Alien Multicopter Quadcopter Frame Kit Landing Gear - Banggood Mobile

Zou ik verder nog iets aan de esc's moeten doen? Goedkopere variant

Het grote verschil is dat er op de Naze full een barometer en een magnetometer zitten, die heb je beide nodig voor gps hold.

GPS is een hulpmiddel om mooie foto's te kunnen maken, niet echt iets om constant op te vliegen. (te makkelijk, leer je niks van)

Het grote verschil is dat er op de Naze full een barometer en een magnetometer zitten, die heb je beide nodig voor gps hold.

GPS is een hulpmiddel om mooie foto's te kunnen maken, niet echt iets om constant op te vliegen. (te makkelijk, leer je niks van)

Oké dit is misschien ooit in de toekomst maar dit vind ik nu niet interessant. Dan ga ik dus voor de naze32 arco, op YouTube heb ik hier al hoop over gevonden hoe ik deze moet instellen

Ik gebruik dezelfde motoren op mijn F450 met Naza V2 en ben er erg tevreden over, met 9x4,7 props vliegt het prima.

Wat betreft de flight controller. Zoals Markjuhh al opmerkte is vliegen met GPS wel makkelijk, persoonlijk ben ik daar wel blij mij omdat ik hiervoor met mijn KK2.1 board erg regelmatig crashte. Ik zou in ieder geval een board kiezen met attitude hold, dit helpt je om hoogte vast te houden en voorkomt je zeker een aantal crashes.

Als je echt helemaal nieuw bent in deze hobby, net zoals ik, dan is de DJI NAZA (evt met GPS) een goede keus en, wat mij betreft, zeker de meerprijs waard. De installatie en instellingen via de assistent software zijn voor beginners goed te doen. Met de KK2.1 heb ik nooit echt instellingen gevonden waar ik mij comfortabel bij voelde terwijl ik met de NAZA met GPS binnen no-time een goed vliegende quad had. Als beginner wil je immers vliegen en niet telkens bezig zijn met instellingen of reparaties.

Succes met uitzoeken en bouwen!

Laatst bewerkt:
Ik gebruik dezelfde motoren op mijn F450 met Naza V2 en ben er erg tevreden over, met 9x4,7 props vliegt het prima.

Wat betreft de flight controller. Zoals Markjuhh al opmerkte is vliegen met GPS wel makkelijk, persoonlijk ben ik daar wel blij mij omdat ik hiervoor met mijn KK2.1 board erg regelmatig crashte. Ik zou in ieder geval een board kiezen met attitude hold, dit helpt je om hoogte vast te houden en voorkomt je zeker een aantal crashes.

Als je echt helemaal nieuw bent in deze hobby, net zoals ik, dan is de DJI NAZA (evt met GPS) een goede keus en, wat mij betreft, zeker de meerprijs waard. De installatie en instellingen via de assistent software zijn voor beginners goed te doen. Met de KK2.1 heb ik nooit echt instellingen gevonden waar ik mij comfortabel bij voelde terwijl ik met de NAZA met GPS binnen no-time een goed vliegende quad had. Als beginner wil je immers vliegen en niet telkens bezig zijn met instellingen of reparaties.

Succes met uitzoeken en bouwen!

Maar met de naze32 arco hoef je alleen te calibreren en dan werkt het ook prima zoals ik het op internet lees.
Verder weet ik eigenlijk niet of attitude hold op de naze32 arco zit.

Back