F3X shockflyer

== F3X ==

Hierbij een kort verslag van de bouw van m'n nieuwe shockflyer.
Het betreft een "F3X" waarvan ik de plannen gevonden heb op rcgroups.

Ik heb gekozen voor dit model omdat ik ziek wordt van al die Bling Bling's, Ping Ping's, Pong Wong's, Knuffels en Clik's.. En het was het eerste model wat ik kon vinden naast een Yak waarvan de vleugel uit 1 deel bestaad.

Setup:
- HET RC Typhoon 5-3D
- CC 10
- HS 55 servos
- 3S lipo goeiekope lipos
- Spektrum AR6100


Uitgesneden en gespoten:

aenreq.jpg


Ik ga trouwens m'n best doen om hem langer als 2 vluchten heel te houden!

Wordt vervolgt!


Groenten,
Tjerk :wink:
 
Ziet er goed uit.

Ik ben er toevallig afgelopen week ook aan begonnen.

Heb wel de dakspoiler en winglets er meteen mee uitgesneden zoals een vb had op rcg.

Op de foto zit alles even los in elkaar gedrukt voor de foto.
F3X.jpg
 
ik heb inderdaat de F3X een keer veranderd met spoilers op de vleugel en romp.
vloog heel lekker rustig daarmee.
moonray%20met%20beker.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is expres zo,als je je model in de auto zet met één wielkap andersom of beide dan schuift het model niet zo over de hoedeplank.
 
inderdaat peterjan heeft het goed.
hij staat dan op de hoedeplank en dan gaat hij niet rollen.
 
Dat vleugeltje, de T-canalizer inderdaad zou voor een betere rudder respons moeten dienen bij de F3A kisten. Het zou namelijk de propwash naar je rudder begeleiden. Of dat bij een shockflyer nut heeft betwijfel ik. Ziet er wel stoer uit:)
 
Bedankt mensen voor het aanvullen van dit draadje over dit leuke modelletje!

Ondertussen ben ik zelf alweer een heel eind opgeschoten:

2gxmvd3.jpg

Besloten de onderkant maar niet te spuiten.

2uzf5uf.jpg

Voor de verandering eens echt me best op gedaan!

8x0ar5.jpg

Mooi, van C&A!

Ik zit ondertussen zonder koolstofstaaf dus kan helaas de linkages niet klaar maken..
Elektra zit er ook allemaal al in, fotos volgen als hij helemaal klaar is.

Tell me what you think! Aanvullingen en adviezen zijn welkom, moet er ook nog van leren!

Groenten,
Tjerk ;)
 
@Jeroen: jij zegt propwash, ik meende dat CPLR het ding ooit ontworpen had om de turbulentie achter de cockpit op te vangen?
 
@ Laserbeak ...

Het landingsstel lijkt me zo ver naar achter geplaatst te zijn?
Geeft dit geen nadelen bij het gasgeven ( prop hapt sneller tegen de grond ?)


Mvg


Dirk
 
Dirk,

Ja hier kwam ik ook achter toen ik fotos van andere shockies beter ging bekijken... Hij kantelt wel wat sneller voorover en heb vandaar de neus van 2 lagen extra depron voorzien. Volgende keer plaats ik hem verder naar voren.
Maar scherp opgemerkt! ;)
 
Back
Top