Hallo,
zoals het er nu voorstaat zal ik komende week naar nederland vliegen en daar een tijdje bij mijn ouders blijven.
ik vlieg nu een aantal jaar in singapore en Nu jeukt het aardig om een dlg mee te nemen naar nederland. om eindelijk eens een keer in andere condities te vliegen dan tropisch heet
aangezien reizen de afgelopen 2 jaar bijna niet voorkwam. maar de regelgeving wel is verandert in Nederland/Eu heb ik wat vragen aangaande dlg vliegen in nederland. de reis naar nederland is vrij plotseling opgekomen. en heb niet de tijd meer om uitgebreid in te lezen.
wat is er wel/niet verplicht om buiten club verband met een modelvliegtuig minder als 250gr te vliegen.
is een NL, EU, KNvVL brevet verplicht?
wat is de max hoogte, staat mij bij dat het 120m is geworden. is er een kaartje met no-fly zones?
Nog een stap verder,
zag op het f3k.nl schema dat er een aantal wedstrijden zijn in de periode dat ik ook in nederland ben.
en niks leukers als een wedstrijd/clinic, altijd goed om te leren.
maar wat zijn de vereisten om mee te doen aan een wedstrijd?
ik hoef niet mee te doen om punten, gaat mij meer om eens ergens anders te vliegen, onder andere omstandigheden.
Ik ben lid van de KNVVL, dus heb een knvvl nummer. echter afdeling zweefvliegen. hopelijk ga ik daar ook weer flink wat starts maken. het is alweer te lang geleden.
ik gebruik een taranis radio met en gr6 ontvanger, met vario. echter heb ik een competitie mode waarin ik geen vario/hoogte informatie krijg. zijn deze ontvangers toegestaan, hier in singapore maken we er geen punt van. gewoon lekker vliegen
mocht de regelgeving het niet teveel tegenwerken om lekker te kunnen vliegen, dan ga ik nadenken hoe ik alles het vliegtuig in ga krijgen.
Met vriendelijke groet vanuit singapore
Erik
zoals het er nu voorstaat zal ik komende week naar nederland vliegen en daar een tijdje bij mijn ouders blijven.
ik vlieg nu een aantal jaar in singapore en Nu jeukt het aardig om een dlg mee te nemen naar nederland. om eindelijk eens een keer in andere condities te vliegen dan tropisch heet
aangezien reizen de afgelopen 2 jaar bijna niet voorkwam. maar de regelgeving wel is verandert in Nederland/Eu heb ik wat vragen aangaande dlg vliegen in nederland. de reis naar nederland is vrij plotseling opgekomen. en heb niet de tijd meer om uitgebreid in te lezen.
wat is er wel/niet verplicht om buiten club verband met een modelvliegtuig minder als 250gr te vliegen.
is een NL, EU, KNvVL brevet verplicht?
wat is de max hoogte, staat mij bij dat het 120m is geworden. is er een kaartje met no-fly zones?
Nog een stap verder,
zag op het f3k.nl schema dat er een aantal wedstrijden zijn in de periode dat ik ook in nederland ben.
en niks leukers als een wedstrijd/clinic, altijd goed om te leren.
maar wat zijn de vereisten om mee te doen aan een wedstrijd?
ik hoef niet mee te doen om punten, gaat mij meer om eens ergens anders te vliegen, onder andere omstandigheden.
Ik ben lid van de KNVVL, dus heb een knvvl nummer. echter afdeling zweefvliegen. hopelijk ga ik daar ook weer flink wat starts maken. het is alweer te lang geleden.
ik gebruik een taranis radio met en gr6 ontvanger, met vario. echter heb ik een competitie mode waarin ik geen vario/hoogte informatie krijg. zijn deze ontvangers toegestaan, hier in singapore maken we er geen punt van. gewoon lekker vliegen
mocht de regelgeving het niet teveel tegenwerken om lekker te kunnen vliegen, dan ga ik nadenken hoe ik alles het vliegtuig in ga krijgen.
Met vriendelijke groet vanuit singapore
Erik