F3A wedstrijd in Engeland

Ik heb een mailtje gekregen van Matt Hoyland (deelnemer Engels F3A team) met de vraag of er intresse is om naar een in Engeland gehouden internationale worldcup wedstrijd te gaan. Hij wordt de week na Sivry gehouden.

Matt Hoyland schreef het volgende:
The GBR/CAA are proud to announce that a round of the FAI F3A World Cup will be coming to England over the weekend 27th, 28th and 29th May 2011. The venue is a private airfield close to Ashford in Kent.

The website is now up and running at F3A World Cup 2011 - Great Britain which gives all the details. The entry form is on the website and we are now accepting entries.

Het lijkt ons (Dick, Derk en Bert) leuk om naar toe te gaan.

Bob Romijn tipte deze wedstrijd al op de F3A vergadering, omdat hij 'net buiten de tunnel' is, en dus goed bereikbaar.

Mogelijk dat ik ook ga, net als Sivry, maar reken er niet op, gezien de korte tijd er tussen. Ik denk wel dat Roy en Hans zullen gaan, maar dat zullen ze zelf zo wel zeggen, gok ik.

Het lijkt me leuk er wat Nederlanders te zien.
We willen hier ook een internationale wedstrijd organiseren en wij hopen dan ook dat er Engelsen over willen komen. Maar meestal is het wel een wisselwerking, als wij daar niet heengaan komt men ook niet snel hierheen :-)

Het is de eerste keer dat men dit organiseert zover ik me kan herinneren (afgelopen 10-15 jaar). Men zil het op deze manier opstarten en het lijkt veelbelovend.

3 dagen vliegen met 45 deelnemers!!! 63 piloten per dag zie ik. Voor mij als jury in ieder geval te doen.

Het lijkt me leuk er wat Nederlanders te zien.
We willen hier ook een internationale wedstrijd organiseren en wij hopen dan ook dat er Engelsen over willen komen. Maar meestal is het wel een wisselwerking, als wij daar niet heengaan komt men ook niet snel hierheen :-)

Het is de eerste keer dat men dit organiseert zover ik me kan herinneren (afgelopen 10-15 jaar). Men zil het op deze manier opstarten en het lijkt veelbelovend.

3 dagen vliegen met 45 deelnemers!!! 63 piloten per dag zie ik. Voor mij als jury in ieder geval te doen.

Het lijkt me een leuke wedstrijd! Jammer dat het de week na Sivry is. Dat is dus 2 weekenden achter elkaar 3 dagen op pad. Dat is lastig! Maar eens overleggen thuis. Sivry staat voor mij vast, eens kijken of Ashford toegevoegd kan worden op de agenda!

Wel jammer dat het een SEBA show wordt... , ben benieuwd hoe mijn Indira het daar doet :-)

Ik zie dat er nog steeds maar 2 Nederlandse deelnemers staan ingeschreven. Niemand meer?

Er komt een leuk aantal vliegers. Ik zie nu ook dat Gerhard Mayer komt.

Ik had graag willen gaan, maar twee weekenden achter elkaar is voor het thuisfront een beetje veel van het goede.

Job en Roy veel succes!

Zelfde geldt hier.. maar met Roy en Job hebben we al een prima vertegenwoordiging :)

Het was een wedstrijd met enorm hoog niveau dat was te merken in onze punten.
De engelse vlogen zeer goed ! en de 4 takt YSen deden het veel beter dan de electro setups naar onze mening.

Zaterdag en vandaag hebben wij moeten vliegen met windkracht 6/7 cross over het veld.
Blow out dus ja dat was absoluut geen pretje, Job en ik waaiden echt letterlijk omver tijdens het coachen van de vlucht :roll:

Het leek echt alsof wij daar een dikke week gezeten hebben want de dagen waren enorm lang Vrijdag en Zaterdag !
half 8 aanwezig en half 8 naar het hotel en dan nog eten en natuurlijk een lekker biertje drinken.

Gerhard Mayer had veruit de beste F11 vlucht met windkracht 5 cross alsof er niets aan de hand was zo strak en langzaam ging dat.
De Toxyler maakt de mooiste snaps die ik ooit gezien heb !

Silvestri had absoluut de beste P11 vlucht, 9s en 10en !

Terechte winnaar in mijn ogen Gerhard Mayer erg goed gevlogen en vrij constant.

Waar Job en ik uit eindelijk beland zijn is voor ons niet zo van toepassing want wij hebben een super gezellig weekend gehad en dit is zeker voor herhaling vatbaar..

Hier volgt nog een foto impressie van het weekend..

Ook een filmpje van een echte P51 Mustang die op 2 meter hoogte vol gas voorbij kwam zetten over het veld (dit was een echt prive vliegveld met hangar).
Vandaag zou deze piloot hetzelfde doen maar dan inverted :roll:
Helaas dit niet gezien omdat wij gelijk weg zijn gegaan na de 5e vlucht.

Ook zitten er wat leuke foto's bij waarbij Job met de world cup in z'n handen staat uitgereikt door Bob Romijn :lol:

2284241b.jpg

8cb5551e.jpg

ffebd2b0.jpg

1fdce897.jpg

b1988030.jpg

bbbd6110.jpg

13d7d998.jpg

30ec98d7.jpg

27807747.jpg

5786b34e.jpg

fab5f2ad.jpg

0a876e42.jpg

a6accf41.jpg

a92ecf32.jpg

85a485fc.jpg

95f43321.jpg

edf3307e.jpg

f1a4503e.jpg

0f8942e0.jpg

c65ae9c5.jpg

b8829ab6.jpg

2bdcbe29.jpg

1b99fb5d.jpg

bc185235.jpg

8fe22153.jpg

671cfa68.jpg

1b40d695.jpg

e594358a.jpg

93c3c455.jpg

2629f470.jpg

b236790a.jpg

f8ba0d2f.jpg

881e979a.jpg

716f304d.jpg

0b43f68a.jpg

e9822709.jpg

9d47e4d7.jpg

a06d1d62.jpg

ae73fd45.jpg

70fdfefa.jpg

69e8afc4.jpg

54197b61.jpg

9536968f.jpg

1a5f499c.jpg

80d0e0e0.jpg

dd34d1c7.jpg

63b3c26e.jpg

572aace9.jpg

018712b2.jpg

510e8487.jpg

04a3cb23.jpg

e0d1ab20.jpg

782304d3.jpg

82333507.jpg

Groetjes,

Roy

Volgens Gerhard Mayer zelf dienen ze ervoor om de prop wash turbulentie te stroomlijnen en het brengt een stuk stabiliteit met zich mee.
Schijnt ook nog een verbetering te zijn tijdens het knife edge vliegen..

Dat is een contra drive, twee tegen elkaar in draaiende props door middel van een aparte gearbox zodat alle gyroscopische effecten worden opgeheven.

Met andere woorden; geen side thrust nodig en het toestel rolt zowel linksom als rechtsom met dezelfde snelheid.

In de indoor scene begint dit ook veel gebruikt te worden..

Moet zeggen dat het geluid niet echt mooi is het is te vergelijken met een staafmixer.

Bedankt voor deze verhelderende uitleg...:smile:

Ik heb zelf ooit nog F3A gevlogen, vandaar deze interesse

Mvg

Dirk

Laatst bewerkt:
Dat is een contra drive, twee tegen elkaar in draaiende props door middel van een aparte gearbox zodat alle gyroscopische effecten worden opgeheven.

Met andere woorden; geen side thrust nodig en het toestel rolt zowel linksom als rechtsom met dezelfde snelheid.

In de indoor scene begint dit ook veel gebruikt te worden..

Moet zeggen dat het geluid niet echt mooi is het is te vergelijken met een staafmixer.

:rolleyes:
Eerst gaat men modelletjes maken van - 100 gram en nu weer die contra drive erop als extra gewicht ???

kan iemand me vertellen wat een effect dit heeft? is dit toepasbaar op andere modellen ook, en kan dit gesloten worden(op de foto lijkt het wel zo)
b8829ab6.jpg

Back