F3A wedstrijd in Engeland

Ik heb een mailtje gekregen van Matt Hoyland (deelnemer Engels F3A team) met de vraag of er intresse is om naar een in Engeland gehouden internationale worldcup wedstrijd te gaan. Hij wordt de week na Sivry gehouden.

Matt Hoyland schreef het volgende:
The GBR/CAA are proud to announce that a round of the FAI F3A World Cup will be coming to England over the weekend 27th, 28th and 29th May 2011. The venue is a private airfield close to Ashford in Kent.

The website is now up and running at F3A World Cup 2011 - Great Britain which gives all the details. The entry form is on the website and we are now accepting entries.

Het lijkt ons (Dick, Derk en Bert) leuk om naar toe te gaan.
 
Bob Romijn tipte deze wedstrijd al op de F3A vergadering, omdat hij 'net buiten de tunnel' is, en dus goed bereikbaar.

Mogelijk dat ik ook ga, net als Sivry, maar reken er niet op, gezien de korte tijd er tussen. Ik denk wel dat Roy en Hans zullen gaan, maar dat zullen ze zelf zo wel zeggen, gok ik.
 
Het lijkt me leuk er wat Nederlanders te zien.
We willen hier ook een internationale wedstrijd organiseren en wij hopen dan ook dat er Engelsen over willen komen. Maar meestal is het wel een wisselwerking, als wij daar niet heengaan komt men ook niet snel hierheen :-)

Het is de eerste keer dat men dit organiseert zover ik me kan herinneren (afgelopen 10-15 jaar). Men zil het op deze manier opstarten en het lijkt veelbelovend.

3 dagen vliegen met 45 deelnemers!!! 63 piloten per dag zie ik. Voor mij als jury in ieder geval te doen.
 
Het lijkt me leuk er wat Nederlanders te zien.
We willen hier ook een internationale wedstrijd organiseren en wij hopen dan ook dat er Engelsen over willen komen. Maar meestal is het wel een wisselwerking, als wij daar niet heengaan komt men ook niet snel hierheen :-)

Het is de eerste keer dat men dit organiseert zover ik me kan herinneren (afgelopen 10-15 jaar). Men zil het op deze manier opstarten en het lijkt veelbelovend.

3 dagen vliegen met 45 deelnemers!!! 63 piloten per dag zie ik. Voor mij als jury in ieder geval te doen.


Het lijkt me een leuke wedstrijd! Jammer dat het de week na Sivry is. Dat is dus 2 weekenden achter elkaar 3 dagen op pad. Dat is lastig! Maar eens overleggen thuis. Sivry staat voor mij vast, eens kijken of Ashford toegevoegd kan worden op de agenda!

Wel jammer dat het een SEBA show wordt... , ben benieuwd hoe mijn Indira het daar doet :-)
 
Ik zie dat er nog steeds maar 2 Nederlandse deelnemers staan ingeschreven. Niemand meer?

Er komt een leuk aantal vliegers. Ik zie nu ook dat Gerhard Mayer komt.
 
Ik had graag willen gaan, maar twee weekenden achter elkaar is voor het thuisfront een beetje veel van het goede.

Job en Roy veel succes!
 
Zelfde geldt hier.. maar met Roy en Job hebben we al een prima vertegenwoordiging :)
 
Het was een wedstrijd met enorm hoog niveau dat was te merken in onze punten.
De engelse vlogen zeer goed ! en de 4 takt YSen deden het veel beter dan de electro setups naar onze mening.

Zaterdag en vandaag hebben wij moeten vliegen met windkracht 6/7 cross over het veld.
Blow out dus ja dat was absoluut geen pretje, Job en ik waaiden echt letterlijk omver tijdens het coachen van de vlucht :roll:

Het leek echt alsof wij daar een dikke week gezeten hebben want de dagen waren enorm lang Vrijdag en Zaterdag !
half 8 aanwezig en half 8 naar het hotel en dan nog eten en natuurlijk een lekker biertje drinken.

Gerhard Mayer had veruit de beste F11 vlucht met windkracht 5 cross alsof er niets aan de hand was zo strak en langzaam ging dat.
De Toxyler maakt de mooiste snaps die ik ooit gezien heb !

Silvestri had absoluut de beste P11 vlucht, 9s en 10en !

Terechte winnaar in mijn ogen Gerhard Mayer erg goed gevlogen en vrij constant.

Waar Job en ik uit eindelijk beland zijn is voor ons niet zo van toepassing want wij hebben een super gezellig weekend gehad en dit is zeker voor herhaling vatbaar..

Hier volgt nog een foto impressie van het weekend..

Ook een filmpje van een echte P51 Mustang die op 2 meter hoogte vol gas voorbij kwam zetten over het veld (dit was een echt prive vliegveld met hangar).
Vandaag zou deze piloot hetzelfde doen maar dan inverted :roll:
Helaas dit niet gezien omdat wij gelijk weg zijn gegaan na de 5e vlucht.

Ook zitten er wat leuke foto's bij waarbij Job met de world cup in z'n handen staat uitgereikt door Bob Romijn :lol:

2284241b.jpg


8cb5551e.jpg


ffebd2b0.jpg


1fdce897.jpg


b1988030.jpg


bbbd6110.jpg


13d7d998.jpg


30ec98d7.jpg


27807747.jpg


5786b34e.jpg


fab5f2ad.jpg


0a876e42.jpg


a6accf41.jpg


a92ecf32.jpg


85a485fc.jpg


95f43321.jpg


edf3307e.jpg


f1a4503e.jpg


0f8942e0.jpg


c65ae9c5.jpg


b8829ab6.jpg


2bdcbe29.jpg


1b99fb5d.jpg


bc185235.jpg


8fe22153.jpg


671cfa68.jpg


1b40d695.jpg


e594358a.jpg


93c3c455.jpg


2629f470.jpg


b236790a.jpg


f8ba0d2f.jpg


881e979a.jpg


716f304d.jpg


0b43f68a.jpg


e9822709.jpg


9d47e4d7.jpg


a06d1d62.jpg


ae73fd45.jpg


70fdfefa.jpg


69e8afc4.jpg


54197b61.jpg


9536968f.jpg


1a5f499c.jpg


80d0e0e0.jpg


dd34d1c7.jpg


63b3c26e.jpg


572aace9.jpg


018712b2.jpg


510e8487.jpg


04a3cb23.jpg


e0d1ab20.jpg


782304d3.jpg


82333507.jpg


Groetjes,

Roy
 
Volgens Gerhard Mayer zelf dienen ze ervoor om de prop wash turbulentie te stroomlijnen en het brengt een stuk stabiliteit met zich mee.
Schijnt ook nog een verbetering te zijn tijdens het knife edge vliegen..
 
Dat is een contra drive, twee tegen elkaar in draaiende props door middel van een aparte gearbox zodat alle gyroscopische effecten worden opgeheven.

Met andere woorden; geen side thrust nodig en het toestel rolt zowel linksom als rechtsom met dezelfde snelheid.

In de indoor scene begint dit ook veel gebruikt te worden..

Moet zeggen dat het geluid niet echt mooi is het is te vergelijken met een staafmixer.
 
Bedankt voor deze verhelderende uitleg...:smile:

Ik heb zelf ooit nog F3A gevlogen, vandaar deze interesse



Mvg

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Dat is een contra drive, twee tegen elkaar in draaiende props door middel van een aparte gearbox zodat alle gyroscopische effecten worden opgeheven.

Met andere woorden; geen side thrust nodig en het toestel rolt zowel linksom als rechtsom met dezelfde snelheid.

In de indoor scene begint dit ook veel gebruikt te worden..

Moet zeggen dat het geluid niet echt mooi is het is te vergelijken met een staafmixer.

:rolleyes:
Eerst gaat men modelletjes maken van - 100 gram en nu weer die contra drive erop als extra gewicht ???
 
kan iemand me vertellen wat een effect dit heeft? is dit toepasbaar op andere modellen ook, en kan dit gesloten worden(op de foto lijkt het wel zo)
b8829ab6.jpg
 
Back
Top