F3A Vliegersvergadering; poging tot samenvatting

  • Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Ik moet wel zeggen dat we de eerste 3 al jaren hadden om over te gaan naar de A. Dit is echter met het 5 jaren plan veranderd.
Let wel dat ik voor ben om 3 piloten door te sturen.
Het excuus dat je piloten verplicht met een niet reglementair toestel door te gaan, houd wat mij betreft geen stand. In de B moet een kist max. 5 kilogram wegen. Aangezien we dat niet controleren, moeten er nu dus regels komen omdat we niet aan de 5 kilo voldoen.
Tegelijkertijd staan we niet officieel vast dat het gewicht 5.5 kg mag zijn.
Ik vind dat allemaal een beetje krom en klinkt wat mij betreft te veel als een compromis. Te veel poldermodel? (Dit bedoeld Hezik waarschijnlijk met het reglement aanpassen naar de vliegers dan andersom).

Misschien moet niet de eerste 3 over, maar een percentage van de deelnemers. Dat hadden we eerst en dat werkte best goed. Met het huidige veld zou dat dus best 4 vliegers kunnen betreffen, maar is daar iets mis mee?

Mijn mening is dat het toch wel verplicht moet zijn om de doorstroming niet te blokkeren en zodoende ook het probleem van te veel vliegers op BC proberen op te lossen. We moeten echt zorgen dat C ook 3 vluchten kan maken op een dag. Al die moeite voor 2 vluchten schiet niet echt op.

BTW: Ik was vergeten dat dit een pre-vergadering was en dat er inderdaad nog gestemd moet worden.

Laten we dit keer dan wel de goede opties kiezen zodat er goede keuzes gemaakt kunnen worden.
 
Nou ja, dat is wel een van de dingen waar ik ook al een tijdje over hamer. Dit 'probleem' ontstaat inderdaad door een verschil tussen de regels op papier en de regels in het echt. Ik ben er dan ook groot voorstander van om óf de regel in kwestie af te schaffen, óf te handhaven. Ik heb daarvan bij de eerste keer toen het ter stemming kwam al aangegeven dat je zo zelf je eigen problemen creëert, hetgeen dus ook het geval is.

Moet ik wel bijzeggen dat de toen door mij voorgestelde oplossing, dit probleem ook niet opgelost had.

Wat betreft de C klasse.. de SC heeft wel aangegeven daar lang over gesproken te hebben, men heeft bv. gekeken naar de mogelijkheden om het regionaal te doen, maar daar zitten allemaal haken en ogen aan.

Ik begreep niet helemaal waarom men naar die optie keek, mij lijkt de logische volgende stap om alle klasses elk op een elke dag te vliegen, daarmee is de capaciteit verdubbeld en het probleem opgelost.. totdat het weer uit z'n voegen groeit (als dat al zou gebeuren), pas dán wordt regionaal denk ik een optie.

Hoe dan ook, het blijft een beetje schipperen en ik kan mij ook wel voorstellen dat de SC niet een panklare oplossing uit kan poepen, omdat ie er niet echt is.

Misschien dan toch nog maar zo'n polderoplossing en nu afspreken dat de B ook max 5kg is en dat de eerste drie moeten promoveren, maar dat daar de komende 2 jaar nog coulant mee omgesprongen zal worden.

Als je dan niet wil promoveren, maar wel het niveau hebt om in de top 3 te komen, doe je maar buiten mededinging mee.
 
alleen heb je dan in de overgangsfase een probleem met de huidige B vliegers die een te zware kist hebben.

Zou dat werkelijk spelen denk je? Weliswaar een grove inschatting, maar ik denk dat de meeste B vliegers wel onder die 5kg zitten?
 
Nou, ten eerste geloof ik niet dat jouw E-Evolution op een P11 waardige wijze onder de 5kg zit.. met een '4000 mAh' accu van twijfelachtige kwaliteit en capaciteit, welke 840 gram weegt, geloof ik je wel, alleen zal die accu in werkelijkheid ws. niet bruikbaar zijn.

Ten tweede gok ik dat de helft, zo niet meer, van de huidige B vliegers een 'te zware kist' hebben. Van 4 weet ik het zo al, en dan tel ik jou nog niet mee ;)
 
Nou, ten eerste geloof ik niet dat jouw E-Evolution op een P11 waardige wijze onder de 5kg zit.. met een '4000 mAh' accu van twijfelachtige kwaliteit en capaciteit, welke 840 gram weegt, geloof ik je wel, alleen zal die accu in werkelijkheid ws. niet bruikbaar zijn.

Valt goed mee hoor, zonder grote aanpassingen snoep ik er bij mijn huidige evo zo al 200 gram af, dan kan er ook een zwaardere accu in van niet-twijfelachtige kwaliteit;) Ik denk dat het nog niet eens zo'n slechte ontwikkeling is als er ook in de B daadwerkelijk gewogen gaat worden, je weet immers dat die 5kg regel er is, en de B klasse is toch al een vrij serieuze klasse met bijbehorend programma, dus ook qua gewicht mag je die regels streng hanteren wat mij betreft.

Ten tweede gok ik dat de helft, zo niet meer, van de huidige B vliegers een 'te zware kist' hebben. Van 4 weet ik het zo al, en dan tel ik jou nog niet mee ;)

Ik zou zo niet durven zeggen welke 4 dat zijn, maar als jij het zeker weet, dan zal het wel:)
 
Van die vier weet ik het zeker idd, maar uiteraard hou ik dat voor mij.
 
had ik nou begrepen dat 24 januari de volgende vergadering is? Ik las dit op de KNVvL site, maar er stond geen locatie bij.

Volkert
 
De vergadering is inderdaad op 24 januari, Plaats waarschijnlijk AC Utrecht, net zo als vorig jaar. Agenda wordt nog rondgestuurd en zal beschikbaar zijn op de KNVvL site.

Namens de Scie,
Henny van Loon
 
Overigens is het niet aleen F3A wat daar behandeld wordt.
Het is de Vliegersvergadering RB Kunstvlucht, waar zowel F3A-X, F3P als F3A worden behandeld.

Namens de Scie,
Henny van Loon
 
Helaas was ik vandaag verhinderd, maar ben toch erg benieuwd naar de wedstrijddata voor 2010?
 
De F3A-X dagen werden wel getoond, maar heb ik niet onthouden.
De F3A dagen staan op de site voor zover bekend.

30 April & 1 Mei: Trainingweekend Nunspeet
15 & 16 Mei: 1e Wedstrijd Ter Apel
12 & 13 Juni: 2e Wedstrijd Lelystad
3 & 4 Juli: 3e Wedstijd Nederweert
28 & 29 Augustus: 4e Wedstrijd Someren
 
Maar ik heb toch gisteren maar 1 wedstrijd open gezien en op de site staan nog veel mer vraagtekens.

Iemand die ze genoteerd heeft?
 
Maar ik heb toch gisteren maar 1 wedstrijd open gezien en op de site staan nog veel mer vraagtekens.
Iemand die ze genoteerd heeft?
Dat klopt als je naar de plaatsnamen hebt gekeken. Leeuwarden was als locatie al ingevuld maar er is geen nog geen passende datum gevonden. Het idee was om eventueel de 'Gouda datum' te gebruiken/veranderen of iets degelijks. Er moest in ieder geval nog wat gepuzzeld worden op het plaatje passend te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top