eZrun, ervaringen

Oei. Kreeg je er ook rook uit? Maar dan niet die 2 trancistors die in dat krimpkousje maar van de regelaar zelf? Lijkt me vrij link om me door te rijden.. straks maak je kortsluiting n brand je lipo of nihm door..

Ja er kwam rook uit de trancistor en niet de regelaar. Dus dat ding waar de krimpkous overheen zit. Is het verstandig dat ik door rij met die esc dan als die trancistor kapot is?

Laatst bewerkt:
Ehm. Ik zou het echt niet weten of je zult kunnen door rijden. Trouwens heb jy groen met gele trancistor? Of grijs / zwarte. De grijs zwarte zijn originele ezruns van hobbywing. De geel groene zijn namaak van china.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, je zou zonder ook kunnen rijden, ik zou ze dan alleen wel verwijderen... maar, verstandig is het niet!

Die dingen zijn condensatoren, een soort van heel snel oplaadbare en ontlaadbare accuutjes, maar dan ook echt heel snel. Wat die doen, is piekspanningen die ontstaan als de elektronica de motor aanstuurt "afvlakken". Nu ze kapot zijn, doen ze dat niet meer en zou het je een servo en ontvanger kunnen gaan kosten, wellicht niet meteen, maar het kan zomaar gebeuren..... Storing zou ook kunnen voorkomen.

Ik heb een 5.5t 60A setje in mijn ta05 gemonteerd.
dit is in combinatie met een fullymax 4250mAh 25C , 2S
30T tandwiel motor en 78 op de hoofd.

echter als ik rijd dan is het na ongeveer 2 mint dat ik nog wel kan sturen alleen doet de motor niks meer. zet ik heb uit en weer aan dan kan ik nog weer eventjes verder en dan weer de zelfde verhaal.

ik heb in de esc de volgende staan:

3.Cut off Threshold staat op 3.0V/Cell
10.overheat protection staat op eneble

wat doe ik verkeerd?
hebben jullie tips voor mij wat ik niet goed doe?

thanxxs!!!!

echter als ik rijd dan is het na ongeveer 2 mint dat ik nog wel kan sturen alleen doet de motor niks meer. zet ik heb uit en weer aan dan kan ik nog weer eventjes verder en dan weer de zelfde verhaal.

wat doe ik verkeerd?

thanxxs!!!!

gearing verkeerd > daardoor te veel warmte > overheatprotection.

Ehm. Ik zou het echt niet weten of je zult kunnen door rijden. Trouwens heb jy groen met gele trancistor? Of grijs / zwarte. De grijs zwarte zijn originele ezruns van hobbywing. De geel groene zijn namaak van china.

Ik heb dus zo'n setje met geel/groen....weer een hoop gen#%k mee via Ebay....maar kijk uit; itt M7H kwam het bij mij wel in de originele verpakking, alleen was het zegel wel al verbroken bij aankomst.....binnenkort de "commisie "maar eens inschakelen op Ebay:tank:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er een met zwarte krimpkous. Heb inmiddels een nieuwe besteld en erin gezet al :) ga denk ik proberen dat ding op te sturen, misschien krijg ik wel een nieuwe. Zat me ook af te vragen of je dat ding niet kan vervangen maar kan er niks over vinden tot nu toe.

wat doe ik verkeerd?

thanxxs!!!!

Gearing is helemaal verkeerd....... Zou beginnen met een pinion 25 om te proberen en kijken hoe dat gaat...

ja kwa settings en vertandingen heb ik geen idee moet je zelf maar even uit zoeken maar die banden (en ik heb de naam niet gechecked maar het is zoiets) zijn de standaard

kan iemand mij vertellen welke maat lagers er in de EZrun 3650 motoren zitten?
Die van mij zijn kapot en ik wil graag nieuwe bestellen maar ik krijg ze er nog niet uit :p

thx voor de snelle reactie ;) ,

enig idee als die het goed doet kwa warmte enzo ?
Waar kan ik de beste/standaart drift setting vinden ? of kan er iemand die mij vertellen ?

grtz

Ik heb de standard vertanding in mijn TT-01D zitten met een EZRUN 13T Combo Setje en dat gaat als een gek! :)

Groeten,

Dennis.

thx voor de snelle reactie ;) ,

enig idee als die het goed doet kwa warmte enzo ?
Waar kan ik de beste/standaart drift setting vinden ? of kan er iemand die mij vertellen ?

grtz

Heb trouwens wel een Alu. Solid Axl. als vervanging gebruikt voor de achteraandrijving.

Groeten,

Dennis.

Heb ondertussen al 3maal gaan driften met de standaard vertanding (hpi sprint) met het
9t 60A setje. En moet zeggen... Zeeeer tevreden over :-)

Back