extra 330 gecrasht te repareren? gemaakt!!!

• Topicstarter Topicstarter bling*bling*[BE]
  • Startdatum Startdatum
B

bling*bling*[BE]

Guest
hoi,
ik was op vrijdag de 13de (ook toeval) eens naar een club gaan zien voor brandstof vliegers te zien.
er vloog een extra 330 brandstof 1.60m span, en door onverklaarbare reden in de grond geraakt,
gevolg....

het gewicht leeg wel met al 2 servo's in de vleugels is 2120 gram
nu zou die te repareren vallen??
en zou ik die op electro krijgen??(en welke motor dan?)

ben nu al volop bezig mer repareren maar wou jullie mening toch ook eens weten.

grz
rodney

hee thx die lijkt eenormop wat de vorige piloot van mijn extra voor heeft :P
hier ben ik heel wat mee direct het draatje eens door lezen
merci e

grz
rodney

inderdaad zonde van de kist
maar ik ga eerst proberen hem zelf te repareren hout is namelijk mijn toekomstig beroep,
maar toch is er nog een groot verschil tussen een romp herstellen en een bed maken :lol:
maar moest het niet lukken roep ik jouw hulp wel in na alles wat ik hier heb gelezen :P

grz
rodney

Natuurlijk is de schade te repareren :!:

Ik heb ongeveer eenzelfde kist, maar dan de EXTRA 300 LEKI ~ "The trigger" ( rood ) Bij deze viel op een zeer ongelukkig momentde motor uit ( eigen schuld, ik vlieg de laatste vlucht van de dag altijd tot de tank helemaal leeg is ) en spontaan vloog bij een te hoge snelheid ( van de wind af landing ) het landingsgestel er onder vandaan, en nam 80 % van de neus van het vliegtuig mee :cry: Het resultaat zag er uit of het niet meer te repareren was, maar met een paar koolstof en glasmatjes en een likje epoxy zat de stevigheid er zo weer in. Uiteraard is de kist iets zwaarder geworden, maar dat mag geen naam hebben. ik heb de ontvangeraccu iets naar achteren geplaatst en iets lood aan de achterzijde verwerkt, en hij vloog weer perfect....

The bottom line: De volgende keer toch maar iets brandstof overhouden voor de landing.. :wink:

Gewoon proberen, lukt het niet, dan kan hij alsnog in de prullenbak, of te koop worden aangeboden :oops:

gr Gert

bedankt maar ondertussen is hij al gerepareert :lol: , moet allen nog bespannen worden

grz
rodney

reken op 300 watt per kiklo, dus als je zo'n 660 watt hebt zou het genoeg meoten zijn..

100 watt per kilo is goed vliegen, 200 wat kun je goed klimmen 300 watt is recht omhoog ;)
las het ergens anders op het forum, maar onthouden als stelregel..
kan het fout hebben, maar bij mijn kist werkt het prima ;)

oke merci zal direct eens ziet voor dergelijke motor

grz
rodney

heb een motor gevonden de Roxxy 5055-8
deze is 750 watt denk wel dat dit genoeg zal zijn?

grz
rodney

hoi,

Vandaag mijn motorkap gespoten en moet toch zeggen dat ik een beetje fier ben op mijn eigen wat ik verricht heb,niet dat ik er mee wil op scheppen hoor, maar dit is slechts mijn eerste model dat ik repareer en ik had nooit verwacht dat die zo goed ging komen.
Hier de fototjes.

jullie mogen gerust reageren voor als er iets niet goed aan is

nu ga ik nog wielkapjes maken,hier is het malletje

en dan nog de setup komen van 421euro en dan kunnen we vliegen, ik zal proberen om er een filmpje van te maken en dan post ik het hier wel eens

mvg
rodney

als je toch de motorisering niet hebt had je wel wat meer werk mogen maken van het spuitwerk.
dat is helaas niet erg netjes :(

wel leuk dat deze kist die eigenlijk afgeschreven was weer het luchtruim gaat veroveren !

weet ik, ik kreeg het wit maar niet goed.
het is ook men eerste spuitwerk maar denk dat ik de randen met de hand ga schilderen dan kruipt de verf niet zo tussen de tape

ik vond het ook leuk dat die persoon het mij kado gaf en dat alles er nu terug in orde uit ziet

mvg
rodney

Hey Rodney....

Als je met je kist op 15 meter hoogte vliegt zie je het echt niet meer hoor....

Voor een eerste keer spuiten heb je het hardstikke goed gedaan :!: :wink:

Neem de volgende keer een kwalitatief betere afplakband..is iets duurder, maar werkt stukken beter af.

gr Gert

bedankt :)
nu heb ik de smaak van bouwen en repareren te pakken, hoewel het best is dat je dat laatste niet al te veel hoeft te doen
nu ga ik al op zoek naar het volgende project, eens zien of ik nog zo een kist gratis mee krijg :lol:

bedankt allemaal en als die vliegt laat ik zeker iet weten

mvg
rodney

Rodney,

Kijk eens op de site van greg covey, daar staat een electro extra.
Hij is wel groter dan de mijne hoor..... hopelijk heb je meer geluk dan ik op 't plein, want de mijne is er 2 keer gegaan.... één keer door mij en één keer door Leon... dus, zelf invliegen hé en niet Leon.... hahahhaha

Jan

lol
dat was met mijn f16 ook gebeurt, leon was ook aan het vliegen :lol: maar het was een storing dus ja
hij kan goed vliegen maar een ongelukje komt iedereen wel eens voor.

maar waarom moet ik kijken naar de site van greg covey, voor een 2de extra of zo :lol:
vliegen zal die wel, ik ga een motor van 750watt er in steken als die dan niet van de grond komt weet ik het ook niet meer :P

grz
rodney

Back